تأثیر چالش های بنادر چین بر روی صنعت کشتیرانی جهان و جابجایی کالا
علاوه بر اختلالات و تاخیرهایی که در نقاط پایانی زنجیره تامین ایجاد می شود ، طیف وسیعی از مسائل نیز وجود دارد که بر توانایی انتقال کالا به خارج از چین تأثیر می گذارد . این موارد شامل تاخیرهای های طولانی مدت در نتیجه شیوع COVID-۱۹ و کنترل در بنادر ، تعطیلات و تأثیر طوفان Chanthu است که فعالیت بندرهای شانگهای و نینگبو را محدود می کند .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، علاوه بر تاخیر در تخلیه کالا در مقاصد جهانی ، مشکلات به وجود آمده در بنادر چین به عنوان نقاط ابتدایی زنجیره تامین باعث بروز اختلال در زنجیره تامین جهانی کالا خواهد شد .
در حال حاضر بیشتر تمرکز صنعت دریانوردی بر چالش های به وجود آمده در مقاصد حمل و نقل دریایی ، تخلیه و تحویل محموله ها در بنادر مقصد است . در صورتی که در نقطه مقابل کارخانه ها و بنادر در چین نیز با چالش ها و مشکلاتی روبه رو هستند . مشکلاتی که در ابتدای زنجیره تأمین ایجاد می شود ، نگرانی هایی در مورد چالش های احتمالی که منجر به تاخیرهای جهانی و افزایش هزینه حمل و نقل می شود را به وجود آورده است .
آخرین تجزیه و تحلیل فعالیت زنجیره های تامین جهانی توسط شرکت Project۴۴ که یک پلتفرم برای ارائه دهندگان خدمات لجستیک است ، نشان دهنده عمق چالش های ایجاد شده در بخش اول زنجیره تامین از چین است .
تجارت کانتینری از طریق بنادر چین ۴۰ درصد از تجارت جهانی کانتینر را شامل می شود که در مسیرهای اصلی تجاری از بنادر چین به کشورهای غربی انجام می شود .
علاوه بر اختلالات و تاخیرهایی که در نقاط پایانی زنجیره تامین ایجاد می شود ، طیف وسیعی از مسائل نیز وجود دارد که بر توانایی انتقال کالا به خارج از چین تأثیر می گذارد . این موارد شامل تاخیرهای های طولانی مدت در نتیجه شیوع COVID-۱۹ و کنترل در بنادر ، تعطیلات و تأثیر طوفان Chanthu است که فعالیت بندرهای شانگهای و نینگبو را محدود می کند . علاوه بر این ، مشاغل در سراسر چین به دلیل کمبود زغال سنگ و جیره بندی برق توسط دولت با بحران روبرو است و این امر تولیدات آنها را تحت تاثیر قرار داده است .
وسعت مشکلات رو به رشد زنجیره تامین از چین با افزایش زمان ماندگاری کالا در بنادر چین ، نرخ پایین بارگیری منظم و زمان طولانی تر برای رسیدن محصولات از بنادر چین به مقصد بیشتر مشخص می شود.
طبق گزارش Project۴۴ ، این مشکلات باعث کمبود محصول ، تأخیر برای مشاغل و مصرف کنندگان و تاخیر در بهبود جهانی تجارت پس از کووید می شود .