در حال بارگذاری ...

تأثیر چالش های بنادر چین بر روی صنعت کشتیرانی جهان و جابجایی کالا

علاوه بر اختلالات و تاخیرهایی که در نقاط پایانی زنجیره تامین ایجاد می شود ، طیف وسیعی از مسائل نیز وجود دارد که بر توانایی انتقال کالا به خارج از چین تأثیر می گذارد . این موارد شامل تاخیرهای های طولانی مدت در نتیجه شیوع COVID-۱۹ و کنترل در بنادر ، تعطیلات و تأثیر طوفان Chanthu است که فعالیت بندرهای شانگهای و نینگبو را محدود می کند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، علاوه بر تاخیر در تخلیه کالا در مقاصد جهانی ، مشکلات به وجود آمده در بنادر چین به عنوان نقاط ابتدایی زنجیره تامین باعث بروز اختلال در زنجیره تامین جهانی کالا خواهد شد .

در حال حاضر بیشتر تمرکز صنعت دریانوردی بر چالش های به وجود آمده در مقاصد حمل و نقل دریایی ، تخلیه و تحویل محموله ها در بنادر مقصد است . در صورتی که در نقطه مقابل کارخانه ها و بنادر در چین نیز با چالش ها و مشکلاتی روبه رو هستند . مشکلاتی که در ابتدای زنجیره تأمین ایجاد می شود ، نگرانی هایی در مورد چالش های احتمالی که منجر به تاخیرهای جهانی و افزایش هزینه حمل و نقل می شود را به وجود آورده است .

آخرین تجزیه و تحلیل فعالیت زنجیره های تامین جهانی توسط شرکت Project۴۴ که یک پلتفرم برای ارائه دهندگان خدمات لجستیک است ، نشان دهنده عمق چالش های ایجاد شده در بخش اول زنجیره تامین از چین است . 

تجارت کانتینری از طریق بنادر چین ۴۰ درصد از تجارت جهانی کانتینر را شامل می شود که در مسیرهای اصلی تجاری از بنادر چین به کشورهای غربی انجام می شود .

علاوه بر اختلالات و تاخیرهایی که در نقاط پایانی زنجیره تامین ایجاد می شود ، طیف وسیعی از مسائل نیز وجود دارد که بر توانایی انتقال کالا به خارج از چین تأثیر می گذارد . این موارد شامل تاخیرهای های طولانی مدت در نتیجه شیوع COVID-۱۹ و کنترل در بنادر ، تعطیلات و تأثیر طوفان Chanthu است که فعالیت بندرهای شانگهای و نینگبو را محدود می کند . علاوه بر این ، مشاغل در سراسر چین به دلیل کمبود زغال سنگ و جیره بندی برق توسط دولت با بحران روبرو است و این امر تولیدات آنها را تحت تاثیر قرار داده است .

وسعت مشکلات رو به رشد زنجیره تامین از چین با افزایش زمان ماندگاری کالا در بنادر چین ، نرخ پایین بارگیری منظم و زمان طولانی تر برای رسیدن محصولات از بنادر چین به مقصد بیشتر مشخص می شود. 

طبق گزارش Project۴۴ ، این مشکلات باعث کمبود محصول ، تأخیر برای مشاغل و مصرف کنندگان و تاخیر در بهبود جهانی تجارت پس از کووید می شود .




مطالب مرتبط

طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری ، تولیدی ، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است .

|

با تلاش شبانه روزی همکاران اداره کل و شرکت های تابعه بخش خصوصی ، تعداد ۴۸۸ فروند کشتی تجاری در سال گذشته وارد بنادر نوشهر و فریدونکنارشده که ۷۹ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه قبلی نشان می‌دهد .

|

امیدواریم شرایط جوی اجازه خدمت‌رسانی بیشتر را هموطنان عزیز بدهد . از تمامی هموطنان که خطه زیبای جنوب کشور را برای سفرهای نوروزی انتخاب کرده‌اند ، درخواست می‌کنیم حتما از مبادی و شناورهای مجاز برای سفرهای دریایی و گردشگری دریایی استفاده کنند و به توصیه و هشدارهای ایمنی صادر ...

|

یدک‌کش‌ها رکن اساسی عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های ورودی به بنادر دارند و تعمیرات و آماده‌سازی آن‌ها از مهم‌ترین امور حفظ توان عملیاتی به شمار می‌رود .

|

هوشمندسازی فرآیندها و خدمات ارائه شده ، کاهش مراجعات حضوری جامعه خدمت‌گیرندگان ، تبادل الکترونیکی اسناد و اطلاعات جامعه دریایی و بندری و پاسخگویی الکترونیکی به استعلام سایر دستگاه‌های اجرایی ، بخش مهمی از اقدامات صورت گرفته است . تولید سامانه‌های مورد نیاز واحدهای کسب و ...

|

نظرات کاربران