در حال بارگذاری ...
  • تأثیر چالش های بنادر چین بر روی صنعت کشتیرانی جهان و جابجایی کالا

    علاوه بر اختلالات و تاخیرهایی که در نقاط پایانی زنجیره تامین ایجاد می شود ، طیف وسیعی از مسائل نیز وجود دارد که بر توانایی انتقال کالا به خارج از چین تأثیر می گذارد . این موارد شامل تاخیرهای های طولانی مدت در نتیجه شیوع COVID-۱۹ و کنترل در بنادر ، تعطیلات و تأثیر طوفان Chanthu است که فعالیت بندرهای شانگهای و نینگبو را محدود می کند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، علاوه بر تاخیر در تخلیه کالا در مقاصد جهانی ، مشکلات به وجود آمده در بنادر چین به عنوان نقاط ابتدایی زنجیره تامین باعث بروز اختلال در زنجیره تامین جهانی کالا خواهد شد .

    در حال حاضر بیشتر تمرکز صنعت دریانوردی بر چالش های به وجود آمده در مقاصد حمل و نقل دریایی ، تخلیه و تحویل محموله ها در بنادر مقصد است . در صورتی که در نقطه مقابل کارخانه ها و بنادر در چین نیز با چالش ها و مشکلاتی روبه رو هستند . مشکلاتی که در ابتدای زنجیره تأمین ایجاد می شود ، نگرانی هایی در مورد چالش های احتمالی که منجر به تاخیرهای جهانی و افزایش هزینه حمل و نقل می شود را به وجود آورده است .

    آخرین تجزیه و تحلیل فعالیت زنجیره های تامین جهانی توسط شرکت Project۴۴ که یک پلتفرم برای ارائه دهندگان خدمات لجستیک است ، نشان دهنده عمق چالش های ایجاد شده در بخش اول زنجیره تامین از چین است . 

    تجارت کانتینری از طریق بنادر چین ۴۰ درصد از تجارت جهانی کانتینر را شامل می شود که در مسیرهای اصلی تجاری از بنادر چین به کشورهای غربی انجام می شود .

    علاوه بر اختلالات و تاخیرهایی که در نقاط پایانی زنجیره تامین ایجاد می شود ، طیف وسیعی از مسائل نیز وجود دارد که بر توانایی انتقال کالا به خارج از چین تأثیر می گذارد . این موارد شامل تاخیرهای های طولانی مدت در نتیجه شیوع COVID-۱۹ و کنترل در بنادر ، تعطیلات و تأثیر طوفان Chanthu است که فعالیت بندرهای شانگهای و نینگبو را محدود می کند . علاوه بر این ، مشاغل در سراسر چین به دلیل کمبود زغال سنگ و جیره بندی برق توسط دولت با بحران روبرو است و این امر تولیدات آنها را تحت تاثیر قرار داده است .

    وسعت مشکلات رو به رشد زنجیره تامین از چین با افزایش زمان ماندگاری کالا در بنادر چین ، نرخ پایین بارگیری منظم و زمان طولانی تر برای رسیدن محصولات از بنادر چین به مقصد بیشتر مشخص می شود. 

    طبق گزارش Project۴۴ ، این مشکلات باعث کمبود محصول ، تأخیر برای مشاغل و مصرف کنندگان و تاخیر در بهبود جهانی تجارت پس از کووید می شود .




    مطالب مرتبط

    این پروژه صنعت کشتیرانی را تا قبل از سال ۲۰۴۰ به حذف کامل آلاینده های کربنی نزدیک تر می کند . بر این اساس در اوایل سال جاری، این شرکت به احتراق موفقیت آمیز سوخت آمونیاک مخلوط در موتور کشتی ها دست یافته است .

    |

    همه گیری کرونا منجر به افزایش تقریباً سه برابری متوسط تبادل روزانه داده ها در هر کشتی از ۳,۴ به ۹.۸ گیگابایت بین ژانویه ۲۰۲۰ و مارس ۲۰۲۱ شده است . این گزارش که توسط شرکت مشاور خدمات دریایی تتیوس ارائه شده، تخمین زده است که تا سال ۲۰۳۰ ارزش صنعت دریانوردی دیجیتال ۳۴۵ میلیارد دلار ...

    |

    پیش بینی شده است که افزایش تقاضای جهانی برای کالاهای کانتینری در سال ۲۰۲۱ بین شش تا هشت درصد خواهد شد . از این رو بسیاری از لاینرهای بزرگ در تلاش برای تنظیم برنامه های خود در بنادر هستند .

    |

    بدون کانتینرهای استاندارد ، زنجیره تامین که جامعه جهانی به آن وابسته است ، وجود نخواهد داشت . کمبود کانتینرها هزینه ها را افزایش داده و زنجیره تامین هزاران محصول را با مخاطره مواجه خواهد کرد ؛ همین مساله اهمیت کانتینرها ضروری را پررنگ تر می کند .

    |

    بیش از ۱۰۰ صد نفر در فاجعه بیروت در آگوست ۲۰۲۰ کشته و ۴۰۰۰ نفر نیز مجروح شدند ؛ این انفجار ناشی از اشتعال نیترات آمونیوم بود که به طور غیر استاندارد در بندر بیروت نگهداری می شد .

    |

    نظرات کاربران