در حال بارگذاری ...

نگاه ویژه به توانمندی‌های داخلی کشور در راستای توسعه دریایی و بندری

ارتباط تجاری با سایر کشورهای دنیا باید دوطرفه و منطقی باشد و اینگونه منافع ایران در این تعاملات حفظ شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، نماینده مردم بوشهر ، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه تجارت دریایی و بندری ایران با سایر کشورهای دنیا امری ضروری است ، گفت : در ابتدا باید به توانمندی های داخلی در راستای توسعه دریایی و بندری کشور توجه ویژه داشته باشیم .

عبدالکریم جمیری با اشاره به اینکه در حوزه دریایی و بندری از توانایی مطلوبی به ویژه در حوزه نیروی انسانی برخوردار هستیم ، اظهار داشت : به آینده حوزه دریایی و بندری امیدوار هستیم و بدین جهت باید به توانمندی های داخلی توجه ویژه ای داشته باشیم . ضرورت دارد ، شرایط را به گونه ای در حوزه دریایی و بندری پیش ببریم که سایر کشورها بدانند که ایران نیازمند و وابسته نیست و به این ترتیب از سوی آنها دست نیاز به سمت ما دراز شود .

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ارتباط متوازن در حوزه تجارت جهانی ، عنوان کرد : ارتباط تجاری با سایر کشورهای دنیا باید دوطرفه و منطقی باشد و اینگونه منافع ایران در این تعاملات حفظ شود .

جمیری با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد حمل و نقل در جهان و بیش از ۹۰ درصد در ایران از مسیر دریا صورت می گیرد ، بیان کرد : با توجه به ظرفیت های دریایی و بندری کشور باید بتوانیم با مدیریت کارآمد شرایط را به سود خود رقم بزنیم و برای سایر کشورها وابستگی ایجاد کنیم .

وی با اشاره به اینکه در ابتدا نگاه به حوزه دریایی و بندری باید بر مبنای توان داخلی باشد ، گفت : به جای تمرکز به خارج از کشور ، در حوزه دریایی و بندری باید در ابتدای امر به توان داخلی توجه داشته باشیم و پس از آن نیم نگاهی به رفع نیازهای خود از سایر کشورها بیاندازیم .

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شرایط حوزه دریایی و بندری کشور به گونه ای است که امیدواریم با استفاده از تمام ظرفیت ها بتوانیم شاهد توسعه اقتصاد ایران باشیم ، عنوان کرد : فرصت های خدادادی کشور در این بخش مهم ترین مساله ای است که نباید از آن غافل شد و با توجه به موقعیت جغرافیایی بی نظیر ایران و ظرفیت های ویژه ای که در حوزه دریایی و بندری داریم ، باید تجارت دریایی و بندری خود را با دنیا توسعه بخشیم .




مطالب مرتبط

مدل اقتصادی و بازرگانی مد نظر دولت تاجیکستان ، میزان و مدت قرارداد سرمایه‌گذاری این کشور در بندر اقیانوسی چابهار را تعیین خواهد کرد . سرمایه‌گذار تاجیکی این امکان را دارد با ساخت محوطه لجستیکی در بندر چابهار ، از آن برای ترانزیت کالاهای کشورش و کالاهای سایر کشورها استفاده ...

|

انبارداری و نگهداری کالا در بنادر بخش حساسی از خدمات لجستیک بندری محسوب می شود، لذا ضرورت دارد بر اساس برنامه زمانبندی پروژه و با کمترین تاخیر انجام شود تا بتوان در کنار سایر پروژه‌ها در قالب زنجیره لجستیک بندر چابهار مورد بهره گیری قرار گیرد .

|

تخلیه‌و‌بارگیری صورت گرفته در بخش عملیات کانتینری نیز طی فروردین ماه امسال ، معادل ۱۹۹ هزار و ۹۶۲ TEU بود که در قیاس با عملیات کانتینری طی مدت مشابه سال گذشته که معادل ۱۸۴ هزار و ۱۰۰ TEU بود، رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد .

|

در دیدار خدمه‌ هندی این کشتی انتظاراتی از جمله خدمات پزشکی در کشتی ، برقراری تماس با خانواده‌هایشان و بازگشت به وطن خود داشتند که به آنها اطمینان لازم مبنی بر تحقق انتظارات و خواسته‌های به حق آنان در کم‌ترین زمان ممکن و رعایت اصول ایمنی کشتی داده شد .

|

خوشبختانه فعالیت شرکت های خصوصی فعال در حوزه دریایی در بنادر سراسر کشور در سطح و تراز شرکت های بین المللی است .

|

نظرات کاربران