در حال بارگذاری ...
  • نگاه ویژه به توانمندی‌های داخلی کشور در راستای توسعه دریایی و بندری

    ارتباط تجاری با سایر کشورهای دنیا باید دوطرفه و منطقی باشد و اینگونه منافع ایران در این تعاملات حفظ شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، نماینده مردم بوشهر ، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توسعه تجارت دریایی و بندری ایران با سایر کشورهای دنیا امری ضروری است ، گفت : در ابتدا باید به توانمندی های داخلی در راستای توسعه دریایی و بندری کشور توجه ویژه داشته باشیم .

    عبدالکریم جمیری با اشاره به اینکه در حوزه دریایی و بندری از توانایی مطلوبی به ویژه در حوزه نیروی انسانی برخوردار هستیم ، اظهار داشت : به آینده حوزه دریایی و بندری امیدوار هستیم و بدین جهت باید به توانمندی های داخلی توجه ویژه ای داشته باشیم . ضرورت دارد ، شرایط را به گونه ای در حوزه دریایی و بندری پیش ببریم که سایر کشورها بدانند که ایران نیازمند و وابسته نیست و به این ترتیب از سوی آنها دست نیاز به سمت ما دراز شود .

    عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم ارتباط متوازن در حوزه تجارت جهانی ، عنوان کرد : ارتباط تجاری با سایر کشورهای دنیا باید دوطرفه و منطقی باشد و اینگونه منافع ایران در این تعاملات حفظ شود .

    جمیری با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد حمل و نقل در جهان و بیش از ۹۰ درصد در ایران از مسیر دریا صورت می گیرد ، بیان کرد : با توجه به ظرفیت های دریایی و بندری کشور باید بتوانیم با مدیریت کارآمد شرایط را به سود خود رقم بزنیم و برای سایر کشورها وابستگی ایجاد کنیم .

    وی با اشاره به اینکه در ابتدا نگاه به حوزه دریایی و بندری باید بر مبنای توان داخلی باشد ، گفت : به جای تمرکز به خارج از کشور ، در حوزه دریایی و بندری باید در ابتدای امر به توان داخلی توجه داشته باشیم و پس از آن نیم نگاهی به رفع نیازهای خود از سایر کشورها بیاندازیم .

    عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه شرایط حوزه دریایی و بندری کشور به گونه ای است که امیدواریم با استفاده از تمام ظرفیت ها بتوانیم شاهد توسعه اقتصاد ایران باشیم ، عنوان کرد : فرصت های خدادادی کشور در این بخش مهم ترین مساله ای است که نباید از آن غافل شد و با توجه به موقعیت جغرافیایی بی نظیر ایران و ظرفیت های ویژه ای که در حوزه دریایی و بندری داریم ، باید تجارت دریایی و بندری خود را با دنیا توسعه بخشیم .




    مطالب مرتبط

    در سال‌های گذشته بنادر عراق به دلیل کمبود امکانات ، فعالیت ضعیفی داشته است اما اکنون برای رشد و تقویت فعالیت‌های بندری به دنبال ارتباط مشترک با دیگر کشورها از جمله ایران هستیم . مشکلات موجود در آبراه اروند باید در سطح مدیران بالا دستی دو کشور و از طریق وزارت خارجه دو کشور ...

    |

    ۵۳ درصد تجارت دریایی عمان را نفت ، فرآورده های نفتی و پتروشیمی تشکیل می دهد . سالانه در حدود ۵۴۰۰-۶۲۰۰ کشتی در بنادر سواحل عمان تردد می کنند ، همچنین بخش قابل توجهی از تجارت دریایی عمان با همسایه این کشور یعنی امارات متحده عربی انجام می شود .

    |

    نوار ساحلی جنوبی و به ویژه پسکرانه بنادر جنوبی محل مناسبی برای فعالیت های صنعتی و تولیدی است و می توان از آب دریاها استفاده کرد تا نیازی به انتقال خط تولید آب نداشته باشیم .

    |

    چندی پیش از طرف شرکت های بخش خصوصی کنسرسیومی تشکیل و قرار شد در راستای فعالیت شناورهای رو-رو در از بنادر شمالی ایران وارد فاز عملیاتی شوند . بنادر امیرآباد ، نوشهر و انزلی از این پتانسیل برخوردار هستند که در ابتدا با حداقل چهار شناور و هفته ای یکبار ، حرکت شناورهای رو-رو از طرف ...

    |

    بنادر یک فرصت ویژه برای اقتصاد هر کشور است و کشورهای مختلف دنیا که از این مزیت برخوردار هستند ، توانسته اند به بهترین شکل ممکن از این فرصت استفاده کرده و شرایط مطلوب تری را برای اقتصاد خود رقم بزنند .

    |

    نظرات کاربران