در حال بارگذاری ...

نقش بی بدیل کنترلرها در ایجاد فضای ایمن و امن هوایی کشور

بی‌تردید افزایش بهره‌وری صنعت حمل‌ونقل هوایی و اعتماد مضاعف نسبت به عملیات هوانوردی در کشور مرهون تلاش‌های متخصصانی  است‌ که‌ پروازها را در مسیرهای ورودی و خروجی کشور رصد می‌کنند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در پیامی ۲۰ اکتبر روز جهانی کنترلرهای ترافیک هوایی را تبریک گفت .

سیاوش امیرمکری در این پیام کنترل و هدایت هواپیما را یکی از وظایف خطیر در مجموعه‌ صنعت هوایی عنوان کرده است که هدف آن ایجاد بستری مناسب برای حرکت روان ترافیک هوایی و همچنین ارائه اطلاعات ضروری جهت حفظ ایمنی پروازها و کمک به سهولت پرواز است.

وی در این پیام با اشاره فشار تحریم‌های کم‌سابقه چهل سال گذشته، نقش بی‌بدیل اهالی صنعت هوایی، بویژه کنترلرها را در ایجاد فضای ایمن و امن هوایی کشور ، یادآور شده آورده است : بی‌تردید افزایش بهره‌وری صنعت حمل‌ونقل هوایی و اعتماد مضاعف نسبت به عملیات هوانوردی در کشور مرهون تلاش‌های متخصصانی  است‌ که‌ پروازها را در مسیرهای ورودی و خروجی کشور رصد می‌کنند .

در بخش پایانی پیام مدیرعامل شرکت فرودگاه ها آمده است: اینجانب ۲۸ مهر (۲۰ اکتبر)، روز جهانی مراقبت پرواز را به مراقبان پروازها و جامعه هوانوردی کشور، تبریک عرض نموده و توفیقات روزافزون مجموعه معظم شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران را در خدمت‌رسانی به مردم شریف کشورمان را از درگاه احدیت خواستارم .




مطالب مرتبط

در سند مذکور حق بهره برداری از آزادی پنجم و هفتم در حوزه حمل و نقل بار برای دو طرف ایرانی و عمانی مورد توافق قرار گرفت .

|

زیرساخت فرودگاه‌های کشور به اندازه‌ای است که اگر تعداد پروازها به ۱۵ تا ۲۰ برابر افزایش یابد ، مشکلی بابت ارائه خدمات فرودگاهی به پروازها وجود ندارد ؛ مگر در شرایط خاص مانند فرودگاه سیرجان که به دلیل انجام عملیات بهسازی روکش باند ، پروازهای آن بسته شده است.

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در آیین اعطای گواهینامه فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی شیراز گفت : در یک و سال و نیم اخیر ، ...

|

استان فارس امروز می‌تواند به خود افتخار کند که فرودگاه شیراز به‌ عنوان سومین فرودگاه کشور از گواهینامه فرودگاهی مطابق با استانداردهای جهانی برخوردار شده است .

|

سال گذشته به ترتیب فرودگاه بین المللی مهرآباد با ۱۲ میلیون و ۶۸۵ هزار مسافر در رتبه اول ، فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد با ۷ میلیون و ۴۱۵ هزار مسافر در جایگاه دوم و فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز با ۲ میلیون و ۶۴۰ هزار مسافر در رتبه سوم از نظر تعداد مسافر قرار ...

|

نظرات کاربران