در حال بارگذاری ...

پهلوگیری ۴ فروند کشتی حامل کالای اساسی در بندر شهید رجایی

۱۲ فروند کشتی دیگر در لنگرگاه بندرعباس مستقر هستند که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و سپری کردن فرآیند قانونی و اسنادی طی روزهای آینده در اسکله‌های ویژه کالاهای اساسی بندر شهید رجایی پهلودهی می‌شوند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت : ۴ فروند کشتی حامل گندم ، روغن خوراکی و ذرت در مجموع با تناژ ۲۴۰ هزار و ۷۹۸ تن در بندر شهید رجایی پهلودهی شده و در حال تخلیه است .

علیرضا محمدی کرجی‌ران با اشاره به پهلودهی همزمان چهار فروند کشتی حامل کالای اساسی ، افزود : از این تعداد ۲ فروند کشتی حامل ۱۳۸ هزار و ۷۹۸ تن گندم هستند . از ۲ کشتی دیگر یکی حامل ۳۰ هزار تن روغن خوراکی و دیگری نیز کشتی پهن‌پیکری حامل ۷۲ هزار تن ذرت است که هم اکنون در اسکله ۱۳ این بندر تخلیه و به صورت حمل یکسره وارد کشور می‌شود .

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان یادآور شد : ۱۲ فروند کشتی دیگر در لنگرگاه بندرعباس مستقر هستند که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و سپری کردن فرآیند قانونی و اسنادی طی روزهای آینده در اسکله‌های ویژه کالاهای اساسی بندر شهید رجایی پهلودهی می‌شوند .

محمدی‌کرجی‌ران افزود : از مجموع این ۱۲ کشتی ، هفت فروند آن حامل ۴۵۵ هزار تن گندم ، ۲ فروند حامل ۷۱ هزار و ۵۰۰ تن روغن خوراکی ، ۲ کشتی حامل ۱۳۵ هزار تن جو و یک فروند دیگر نیز ۶۲ هزار تن سویا را وارد کشور می‌کنند .

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به حرکت ۸ فروند کشتی دیگر از کشورهای مبدأ به سمت بندر شهید رجایی ،‌ اضافه کرد : این هشت فروند کشتی در مجموع ۴۷۱ هزار و ۵۰۰ تن انواع کالای اساسی را حمل می‌کنند که با برنامه‌ریزی انجام شده طی ماه آینده وارد لنگرگاه بندرعباس خواهند شد .




مطالب مرتبط

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که دارای ۱۸ باب انبار مسقف به مساحت ۱۳۰ هزار متر مربع با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن ، تعداد ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی ، ظرفیت ۱۰۰ هزار تُن انواع کالاهای اساسی فله خشک ، ۹۰ هزار متر مربع محوطه بارانداز ...

|

در سال گذشته میزان کانتینرهای وارداتی نسبت به سال گذشته ثابت بوده اما میزان کانتینرهای صادراتی ۲۰ درصد افزایش داشته است .

|

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که درحال حاضر دارای ۱۸ باب انبار مسقف با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن ، ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به سهم ۵۹ درصدی تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی بنادر این استان در سال ۱۴۰۲ اعلام ...

|

یدک‌کش‌ها رکن اساسی عملیات پهلودهی و جداسازی کشتی‌های ورودی به بنادر دارند و تعمیرات و آماده‌سازی آن‌ها از مهم‌ترین امور حفظ توان عملیاتی به شمار می‌رود .

|

نظرات کاربران