در حال بارگذاری ...

برنامه ریزی برای نوسازی سالانه ۴۰ هزار دستگاه از ناوگان باری فرسوده کشور

اکنون سه هزار و ۸۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی ، ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سواری کرایه و ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان مینی بوس در کشور فرسوده است که باید بازسازی شود . قرار است سالانه سه هزار دستگاه سوای کرایه ، ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و یک هزار دستگاه مینی بوس بازسازی شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، فرامرز مداح قائم مقام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در سفر به خراسان شمالی ، با اشاره به آسیب های فعالیت ناوگان فرسوده در جاده ها اظهار داشت : قرار است سالانه ۴۰ هزار دستگاه از ناوگان باری فرسوده کشور نوسازی شود .

فرامرز مداح قائم مقام این سازمان با بیان این مطلب خاطرنشان کرد : البته این امر مشروط به تولید و انجام واردات و نیز تامین اعتبارات است .

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه سه هزار دستگاه اتوبوس در کشور به سن فرسودگی رسیده است که باید نوسازی شود ، گفت : برای نخستین بار ، پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ برای بازسازی ناوگان سواری پرداخت می شود و در این منابع صرفا برای اورهال و بازسازی هزینه خواهد شد . در این زمینه ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار از منابع تبصره ۱۸ به بازسازی و اورهال ناوگان اختصاص یافته است . این تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سه تا چهار درصد در اختیار متقاضیان قرار می گیرد .

وی در بخش دیگر سخنان خود در پاسخ به برنامه ها برای اجرای پروژه های راهسازی در محورهای روستایی گفت : مجلس شورای اسلامی در سال جاری ۵۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های راهسازی در محورهای روستایی کشور منظور کرده است . امید است این اعتبار تخصیص مناسب داشته باشد تا بتوانیم به انجام پروژه های راهسازی در محورهای روستایی سرعت دهیم .

براساس این گزارش ، داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که در سفربه خراسان شمالی ، اعلام کرد : خسارت وارد شده به صنعت حمل و نقل عمومی ناشی از شیوع کرونا ۴۰ هزار میلیارد ریال است که امید می رود با بازگشت به شرایط عادی، آسیب های اقتصادی جبران شود . شیوع کرونا سبب شده تا جابه جایی مسافر با ناوگان عمومی در سال جاری و پارسال نسبت به وضعیت پیش از این بیماری ۵۰ درصد کاهش یابد .

وی افزود : در وضعیت معمول ، سالانه جابه جایی ۲۰۰ میلیون مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی پیش بینی شده اما با توجه به شیوع کرونا و لزوم رعایت فاصله اجتماعی در این ناوگان ، این رقم محقق نشده است . جابه جایی مسافر با رعایت دستور العمل خالی بودن ۵۰ درصد ظرفیت در حال انجام است که البته تبعات اقتصادی برای شرکت ها و رانندگان دارد و گلایه ها از لطمه کرونا و تحت شعاع قرار گرفتن صرفه اقتصادی بسیار گزارش شده است .

وی خاطرنشان کرد : با توجه به اینکه متقاضیان دریافت خدمات از ناوگان حمل و نقل عمومی ، عمدتا بخش آسیب پذیر هستند ، افزایش نرخ کرایه ها متصور نیست و هزینه ها باید از طریق افزایش مسافر جبران شود اما با شیوع کرونا ، شمار مسافران کم شده است . اکنون خدمات رسانی به مسافران با رعایت فاصله گذاری ، تهویه در ناوگان و نیز رعایت سایر پروتکل های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و ضدعفونی کردن در حال انجام است .

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره فرسودگی ناوگان مسافری گفت : اکنون سه هزار و ۸۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی ، ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سواری کرایه و ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان مینی بوس در کشور فرسوده است که باید بازسازی شود . قرار است سالانه سه هزار دستگاه سوای کرایه ، ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و یک هزار دستگاه مینی بوس بازسازی شود .




مطالب مرتبط

نمایندگان ادارات استان ها در پایانه های مسافربری در ایام اجرای طرح حضور مداوم و مستمر داشته و ضمن نظارت بر عملیات حمل و نقل ، عملکرد شرکت ها در اجرای لیست انتظار و درج QR کد بر روی بلیت مسافرین و اطلاع رسانی مناسب و آگاهی سازی مسافران از اجرای این طرح ها را بررسی و نظارت می ...

|

این اقدام ، گامی مثبت در جهت ارتقا ایمنی تردد در جاده‌های استان ایلام است و انتظار می‌رود به تردد ایمن‌ عابران پیاده و حرکت روان‌تر و توام بادید کافی رانندگان در این منطقه کمک کند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای‌ آذربایجان غربی از تردد نزدیک به ۲۱۵ هزار مسافر نوروزی از پایانه های مرزی استان خبر داد ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را بسیار مهم و راهبردی عنوان کرد و ضمن قدردانی از تحقق بخش زیادی ...

|

این تعداد مسافر از طریق ۹ هزار و ۲۱۸ سفر با ناوگان عمومی و از مبدا استان به مناطق مختلف جابجا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش داشته است .

|

نظرات کاربران