در حال بارگذاری ...

آزادراه شیراز - اصفهان ابرپروژه راهسازی کشور

تاکنون حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان با سرمایه‌گذاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و بخش خصوصی برای اجرای این پروژه هزینه شده است . ارزش به روز پروژه حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان است و بنابراین این پروژه به عنوان یک ابرپروژه راهسازی کشور آخرین مراحل اجرایی خود را پشت سر می‌گذارد .

به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور از آزادراه شیراز - اصفهان به عنوان ابر پروژه راهسازی کشور نام برد .

خیرالله خادمی در حاشیه بازدید از قطعه ششم آزادراه شیراز - اصفهان در جمع خبرنگاران گفت : در راستای توسعه شبکه آزادراهی کشور ، یکی از طولانی‌ترین آزادراه‌هایی که در دست اجرا قرار دارد ، آزادراه شیراز - اصفهان است که طول این آزادراه در طرح مصوب ما ۲۲۵ کیلومتر است . ما در ۳ مرحله این آزادراه را برای مردم عزیز جنوب کشور یعنی استان‌های فارس ، هرمزگان و بوشهر به بهره‌برداری می‌رسانیم .

وی ادامه داد : مرحله اول در چند ماه آینده و حداکثر در در اوایل سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید که طول آن ۲۱۲ کیلومتر است و تاکنون نزدیک به ۹۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است . عملا آخرین مراحل اجرایی این بخش در حال انجام است .

خادمی ادامه داد : مرحله بعدی احداث قطعات ۷ و ۸ این آزادراه است که این قطعات نیز پیشرفت فیزیکی حدود ۵۰ درصدی دارند . در بازدیدی که توسط وزیر راه و شهرسازی از این آزادراه انجام شد ، توافق شد که عملیات اجرایی اتصال این آزادراه را به شهر شیراز را تسریع کنیم . به این ترتیب باید بتوانیم در انتهای سال ۱۴۰۱ و اوایل سال ۱۴۰۲ عملیات اجرایی این بخش‌ها را نیز به اتمام برسانیم .

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : تاکنون حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان با سرمایه‌گذاری مشترک وزارت راه و شهرسازی و بخش خصوصی برای اجرای این پروژه هزینه شده است . ارزش به روز پروژه حدود ۷۰۰۰ میلیارد تومان است و بنابراین این پروژه به عنوان یک ابرپروژه راهسازی کشور آخرین مراحل اجرایی خود را پشت سر می‌گذارد . امیدواریم که احداث این آزادراه تحولی در بخش ترانزیت و حمل ونقل کالا و مسافر به جنوب کل ایران ، به خصوص استان فارس و استان‌های هرمزگان و بوشهر ایجاد کند .




مطالب مرتبط

آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان همدان گفت : هم‌اینک ۱۰ پروژه راهسازی مهم به طول حدود ۱۸۰ کیلومتر در ...

|

آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

|

خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

|

با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

|

نظرات کاربران