در حال بارگذاری ...

کارنامه درخشان سازمان بنادر و دریانوردی در پایداری تجارت دریایی کشور و مدیریت تحریم

ساماندهی شناورهای فاقد هویت و انضباط‌ بخشی به تردد‌های دریایی از جمله کارهای مهم در حوزه دریایی است که ‌در این حوزه ۱۵۰۰ فروند شناور فاقد هویت شناسایی ، هویت‌دار و ثبت شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل‌ ، عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت : با وجود تحریم و شرایط کرونایی ، این سازمان در پایداری فعالیت بنادر و حمل‌و‌نقل دریایی کشور ، خوش درخشید ؛ به گونه ای که در ورود و خروج کشتی‌ها و خدمه به بنادر کشور ، برگزاری آزمون‌های دریانوردی و اعطای گواهینامه‌های کشتی و دریانوردان هیچ خللی وارد نشد .

جلیل اسلامی با بیان اینکه برون‌سپاری خدمات دریایی فرآیندی است که از سال‌های گذشته شروع شده و با انجام برون‌سپاری عملیات لایروبی ، در سال جاری ، طرح برون سپاری یدک‌کشی را نهایی و اعلام خواهیم کرد ، افزود : برون‌سپاری خدمات دریایی با دقت و قوت پیگیری می‌شود .

وی تصریح کرد : ساماندهی شناورهای فاقد هویت و انضباط‌ بخشی به تردد‌های دریایی از جمله کارهای مهم در حوزه دریایی است که ‌در این حوزه ۱۵۰۰ فروند شناور فاقد هویت شناسایی ، هویت‌دار و ثبت شده است .

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ارتقای سطح ایمنی دریایی و دریانوردی را از جمله موضوعات مهم عنوان کرد و از به روزرسانی جرایم قانون حفاظت از دریاها و رودخانه‌های قابل کشتیرانی و تهیه مقدمات پوشش کامل ارتباطات دریایی در آب‌های کشور خبر داد .

وی با تأکید بر ارتقای خدمات به ذی نفعان و حذف فرآیندهای دستی و مکانیزاسیون خدمات دریایی ، گفت : انتظار این است که کیفیت ارائه خدمات دریایی را ارتقا دهیم .

اسلامی انجام به موقع بازرسی از کشتی‌های تحت پرچم و خارجی ، بر اساس الزامات ملی و بین‌المللی ؛ طراحی و اجرای ‌سازوکار نظارت بر صنایع ساخت و تعمیر شناورها و مدیریت سوخت‌رسانی به شناورهای خدماتی را از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه عملیات دریایی برشمرد .




مطالب مرتبط

نقشه های دریانوردی تولید شده بر اساس استاندارد سری S-100 این قابلیت را خواهند داشت که در بستر الکترونیکی انواع اطلاعات مورد نیاز شامل اطلاعات هواشناسی ، موج ، جریان ، نمای بستر و ... را به صورت همزمان در اختیار دریانوردان قرار دهد . 

|

علاوه بر نقش حیاتی مجتمع بندری امام خمینی(ره) در واردات و تأمین کالاهای اساسی کشور ، مجاورت با بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با ۲۱ واحد فعال تولیدی و ۲۶ میلیون تن ظرفیت سالانه ، تردد کشتی‌های حامل کالاهای خطرناک در آبراه دسترسی به این بندر حاکی از نقش و موقعیت راهبردی ...

|

بندر شهید رجایی بزرگترین به عنوان بزرگترین بندر تجاری و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است .

|

"سامانه یکپارچه عملیات بندری" به عنوان یکی از طرح‌های کلیدی سازمان بنادر و دریانوردی با مدیریت معاونت امور بندری و اقتصادی و نظارت دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی از آبان ماه ۱۴۰۲ در دست تحلیل ، طراحی و تولید می‌باشد .

|

فرآیند تحویل و تحول پایانه مواد معدنی در نشست مشترک مدیران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان مورد بررسی و چارچوب آن تعیین شد .

|

نظرات کاربران