در حال بارگذاری ...

بهبود معیشت مردم در منطقه آزاد اروند با بهره گیری از ظرفیت ها و قوانین

مهم ترین اصل رونق تجاری و اقتصادی سرزمین اصلی است که مناطق آزاد در این مسیر می بایست در زمینه سرمایه گذاری ، صادرات ، تولید ، وارد کردن فناوری های نوین فعالیت می کردند که شاخص‌های موجود بسیار ضعیف است و نشان از موفقیت دارد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی ، گفت : تلاش می‌کنیم از ظرفیت ها و قوانین برای بهبود معیشت مردم در منطقه آزاد اروند ، استفاده شود .

صبح امروز سعید محمد در اولین سفر کاری خود در سمت جدید ؛ اهمیت استان خوزستان و منطقه آزاد اروند و حقی که مردم این آب و خاک به گردن کشور دارند را هدف اصلی اولین مقصد خود اعلام کرد و افزود : با حضور استاندار جهادی و سختکوش خوزستان و دراستای همکاری مشترک فی مابین منطقه آزاد اروند و استان ، انشالله رابطه نزدیکی برای حل مشکلات مردم شریف شهرهای آبادان ، خرمشهر و روستاهایی که در محدوده منطقه آزاد قرار دارند و امروز دچار مشکلات بسیاری هستند ؛ برقرار خواهیم کرد .

وی با اشاره به اینکه بعضی تداخلات بین دستگاه های اجرایی که مانع از اجرای قوانین مناطق آزاد شده اند را می بایست حذف کنیم ، خاطرنشان : تلاش خواهیم کرد با اختیاراتی که به لحاظ قانونی برای ما تعریف شده و متاسفانه خیلی از آنها به دلیل تداخل بین دستگاه های اجرایی امروز استفاده نمی شود ، ابتدا با حذف این تداخلات و بعد استفاده از ظرفیت ها و قوانین برای بهبود معیشت مردم در منطقه آزاد اروند ، اقدام کنیم .

مشاور رئیس جمهور اظهار داشت : پیش بینی می کنیم جذب سرمایه گذاری خوبی را داشته باشیم که اگر این اتفاق رخ دهد ، قطعاً رونق تولید و رونق شغلی اتفاق خواهد افتاد . در حال حاضر برای همه این موارد برنامه‌ریزی کرده‌ایم و سعی می کنیم در یک دوره زمانی کوتاه با همکاری دستگاه‌های ذیربط وضعیت معیشتی مردم بهبود پیدا کند . در این راستا وزارتخانه ها ، گمرک و بخش های دیگر نیز باید همکاری متقابل را داشته باشند ؛ خوشبختانه امروز عزم جدی در در دولت و مجلس برای کمک به بهبود وضعیت وجود دارد و امید داریم بتوانیم از همه ظرفیت ها در خدمت دهی به جامعه استفاده کنیم .

وی ضمن یادآوری این مهم که مناطق آزاد بر اساس چند اصل پایه ریزی شده اند و بیش از ۳۰ سال است که در حال فعالیت هستند ؛ گفت : مهم ترین اصل رونق تجاری و اقتصادی سرزمین اصلی است که مناطق آزاد در این مسیر می بایست در زمینه سرمایه گذاری ، صادرات ، تولید ، وارد کردن فناوری های نوین فعالیت می کردند که شاخص‌های موجود بسیار ضعیف است و نشان از موفقیت دارد .

دبیرشورایعالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی ؛ تصریح کرد : ظرفیت تغییر موجود است اما نیازمندی هایی دارد که آن هم احصا شده و به یاری خدا در سطح ملی این موارد را پیگیری خواهیم کرد ؛ در حال حاضر ۳۱ برنامه مدون را با استراتژی و راهبرد برای تک تک مناطق در دست تهیه داریم و تلاش می‌کنیم در یک دوره کوتاه مناطق آزاد را به ریل اصلی خود بازگردانیم .




مطالب مرتبط

در مناطق آزاد ایران ، هزینه تولید پایین است که از سرزمین اصلی نیز پایین تر است ؛ علاوه بر این ، کشورمان دارای زیرساخت‌های خوب ، دسترسی عالی به بازار ، سهولت کسب و کار و معافیت های مالیاتی و گمرکی است که این موارد در هیچ کجایی دنیا توأمان وجود ندارد .

|

با توجه به اینکه این پل به خط ریلی نیز تجهیز خواهد شد و قابلیت تردد خودرو‌های سنگین را نیز خواهد داشت ، بدون شک به یکی از رقبای اصلی بنادر کشور‌های حاشیه جنوبی خلیج فارس نیز تبدیل خواهد شد .

|

قرار گرفتن منطقه آزاد چابهار در مرز ایران و پاکستان ظرفیت‌های بسیار ویژه‌ای را برای این منطقه ایجاد کرده است ؛ چرا که پاکستان کشور بسیار پرظرفیتی است و بازار مصرف بسیار بزرگی دارد . بنابراین بخش زیادی از این بازار که از تنوع بسیار زیادی هم برخوردار است را می‌توانیم با تامین ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، با حکم حجت الله عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ، «محمد صفری» به عنوان سرپرست ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، با پیشنهاد مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی و ویژه اقتصادی و با حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی ، ...

|

نظرات کاربران