در حال بارگذاری ...

صنعت حمل و نقل سهم مهمی در بهبود فضای کسب و کار دارد

بخش حمل و نقل جاده ای که ۹۰% حمل و نقل کشور را به خود اختصاص داده می تواند در بسیاری از زمینه های اجتماعی و اقتصادی جوامع مؤثر بوده و هرگونه فعالیت اقتصادی را تحت تأثیر قرار دهد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای عنوان کرد : حمل و نقل سهم مهمی در افزایش بهره وری ، شفاف سازی و بهبود فضای کسب و کار دارد .

بابک طالبی در جلسه کمیته راهبری حمل و نقل استان مازندران که با حضور مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و تشکل های صنفی حمل و نقل این استان برگزار گردید ، اظهار داشت : حمل ونقل ایران در طول دوران فراز ونشیب های فراوانی راپشت سر گذاشته که ویژگی اصلی آن تلاش برای رسیدن به فردائی بهتر بوده است . بخش حمل و نقل جاده ای که ۹۰% حمل و نقل کشور را به خود اختصاص داده می تواند در بسیاری از زمینه های اجتماعی و اقتصادی جوامع مؤثر بوده و هرگونه فعالیت اقتصادی را تحت تأثیر قرار دهد .

وی بر تشکیل جلسات تخصصی برای برطرف کردن مشکلات صنعت حمل و نقل تاکید کرد و گفت : در جلسات تخصصی حتما از نظرات بخش خصوصی بهره گرفته می‌شود . آنچه که وظیفه ما در تهیه و تدوین آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و اخذ مصوبات در هیات دولت و حتی تهیه لوایحی برای رفع مشکلات صنعت حمل و نقل کشور در همراهی با مجلس، انجام می‌شود که در این راه انتظار داریم تا تشکل‌ها نیز همراهی لازم را داشته باشند .

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای همراهی بخش خصوصی را برای سرعت دادن به رفع مشکلات حوزه حمل و نقل ضروری دانست و از نمایندگان تشکل‌ها و انجمن‌های حمل‌ونقلی خواست تا انتقادهای خود را از این بخش برای بهبود وضعیت موجود ارائه بدهند . انتظار است تا انجام جلسات به تدوین دستورالعمل منتج شود که اینکار با همراهی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اجرایی و عملیاتی خواهد شد .

عباسعلی نجفی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران نیز در این نشست عنوان کرد : مازندران از جمله استان هایی بوده که بخش حمل و نقل جاده ای در آن از اهمیت خاصی برخوردار است . وجود سه بندر اقتصادی از جمله بندر امیر آباد ، جابجایی میلیون ها گردشگر و مسافر و همچنین فرآورده های دامی و گیاهی از جمله مواردی است که بر اهمیت حوزه حمل و نقل می افزاید .

نجفی در ادامه به نقش تشکل های صنفی در این حوزه اشاره و تصریح کرد : انجمن های صنفی بر اساس وظایفی که بر عهده شان می باشد باید مسائل و مشکلات بخش و اطلاعات مورد نیاز را جمع آوری و بطور منطقی تجزیه و تحلیل نموده و با راهکارهای مناسب عملی به دستگاههای مربوطه ارائه دهند و مسائل را حل و فصل نمایند .

وی گفت : کانون و انجمن های صنفی باید بدنبال ساماندهی و ارتقاء باشند و به حدی از ترقی برسند که بیشتر مسائل و مشکلات رانندگان و شرکتها را به عهده گیرند و در پی اصلاح امور باشند .

شایان ذکر است علاوه بر جلسه کمیته راهبری حمل و نقل مازندران ، کارگروه های تخصصی حمل و نقل مسافر وکالا استان نیز با حضور مدیران کل ستادی معاونت حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و اعضای تشکل های صنفی حمل و نقل استان برگزار گردید .




مطالب مرتبط

ترانزیت کالاهای غیرنفتی در سال گذشته بالغ بر ۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتن بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۸ درصد رشد داشته است .

|

نمایندگان ادارات استان ها در پایانه های مسافربری در ایام اجرای طرح حضور مداوم و مستمر داشته و ضمن نظارت بر عملیات حمل و نقل ، عملکرد شرکت ها در اجرای لیست انتظار و درج QR کد بر روی بلیت مسافرین و اطلاع رسانی مناسب و آگاهی سازی مسافران از اجرای این طرح ها را بررسی و نظارت می ...

|

این اقدام ، گامی مثبت در جهت ارتقا ایمنی تردد در جاده‌های استان ایلام است و انتظار می‌رود به تردد ایمن‌ عابران پیاده و حرکت روان‌تر و توام بادید کافی رانندگان در این منطقه کمک کند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را بسیار مهم و راهبردی عنوان کرد و ضمن قدردانی از تحقق بخش زیادی ...

|

این تعداد مسافر از طریق ۹ هزار و ۲۱۸ سفر با ناوگان عمومی و از مبدا استان به مناطق مختلف جابجا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد کاهش داشته است .

|

نظرات کاربران