در حال بارگذاری ...

اقدامات ایمنی جاده های استان کرمان به صورت یک راهبرد و برنامه عالمانه در حرکت است

نقاط حادثه‌خیز استان کرمان شناسایی شده و در حال اصلاح هستند و با رفع حادثه خیزی این نقاط ، ایمنی راه های استان وضعیت مناسب تری خواهند داشت علاوه بر این افزایش دوربین‌های کنترل سرعت و ثبت تخلف نیز بعنوان یکی از اقدامات تاثیر گذار حوزه ایمنی راهها نقش موثری بر کاهش تصادفات خواهد داشت .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، استاندار کرمان در سی و نهمین جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی و حمل و نقل استان کرمان گفت: مجموعه مرتبط با حوزه ترافیک و ایمنی راه‌ها در استان کرمان از مجموعه‌های سرآمد و موفق کشور است که طی سه سال متوالی توانسته رتبه عالی خود را در سطح کشور حفظ کند .

علی زینی وند ، کسب موفقیت این استان طی سه سال متوالی در کاهش تصادفات را حاصل کار جمعی حوزه ترافیک و ایمنی راه‌ها دانست و از اقدامات موثر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ، ‌پلیس راهنمایی و رانندگی ، راه و شهرسازی ، هلال احمر ، اورژانس جاده ای و زیرساخت ارتباطات و دیگر دستگاه‌های مرتبط با کاهش تصادفات در این استان تقدیر کرد . نقاط حادثه‌خیز استان کرمان شناسایی شده و در حال اصلاح هستند و با رفع حادثه خیزی این نقاط ، ایمنی راه های استان وضعیت مناسب تری خواهند داشت علاوه بر این افزایش دوربین‌های کنترل سرعت و ثبت تخلف نیز بعنوان یکی از اقدامات تاثیر گذار حوزه ایمنی راهها نقش موثری بر کاهش تصادفات خواهد داشت .

سید مصطفی آیت اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان گفت : در سه سال متوالی با همت اعضای کمیسیون از نظر تصادفات و ایمن‌سازی درون‌شهری و برون‌شهری رتبه‌های خوبی را کسب کرده ایم .

آیت اللهی موسوی ادامه داد : با اصلاحات فیزیکی انجام گرفته، بخشی از تصادفات مهار شده اند اما بخشی از سوانح مربوط به فرهنگ ترافیک است و بخشی هم از دست ما خارج است ، از جمله این موارد می توان به خودروهای حامل اتباع کشور افغانستان و سوخت قاچاق اشاره کرد که آمارسوانح استان را افزایش می‌دهند .

سید علی حاج سید علیخانی مدیر کل راهداری استان کرمان و دبیر کمیسیون گفت : استان ما رتبه دوم طول راههای کشور ، رتبه سوم طول راههای شریانی کشور ، رتبه اول رفع نقاط پرحادثه ، رتبه دوم طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه ها ، رتبه اول اجرای خط کشی و رتبه دوم ایمن سازی سرگاردریل ها ودماغه ها و پل ها را در سطح کشور به خود اختصاص داده است .

حاج سید علیخانی به کسب رتبه اول روکش آسفالت گرم ، رتبه اول روکش تقویتی ماسه آسفالت ، رتبه سوم اجرای درزگیری راههای شریانی اشاره کرد و افزود : استان کرمان رتبه اول اجرای فوگ سیل و رتبه سوم تعداد دوربین های کنترل سرعت در جاده های کشور را دارا می باشد و در تردد بین استانی کشور نیز در ۵ ماهه سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش داشته است .




مطالب مرتبط

یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفرهای برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی - هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند ، در مقاطعی از محورهای استان اجرا می شود .

|

در بازدید استاندار کرمان از پروژه مذکور ، تقاضای اهالی برای احداث محور فوق از سمت تنگ شاه مطرح شد که ضمن اجابت درخواست اهالی منطقه طی دستور صادره از سوی استاندار کرمان به اداره کل راهداری جنوب علیرغم کوهستانی بودن منطقه و زمان‌ بر بودن انجام مطالعات با همتی مضاعف بلافاصله ...

|

یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفرهای برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی - هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند ، در مقاطعی از محورهای استان اجرا می‌شود .

|

بازسازی و نصب تابلو علائم هشدار دهنده جاده‌ای به تعداد ۳۴۶ مورد بازسازی و نصب بیش از ۸۰۰ متر گاردریل و تامین ۶ کیلومتر روشنایی محور نقده محمدیار با همکاری اداره برق این شهرستان از جمله فعالیت های مهم این اداره کل در سال گذشته است .

|

عمده کالای حمل شده شامل سنگ آهن ، گندله ، آهن اسفنجی ، کنستانتره سنگ آهن ، سیمان و مواد نفتی بوده که بوسیله ۲۳۰۰۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین اعم از کامیون ، کامیونت و تریلر ، تحت پوشش ۲۳۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا حمل شده است .

|

نظرات کاربران