در حال بارگذاری ...
  • اتمام ساخت بزرگراه شرقی - غربی نوار ساحلی جنوب کشور تا پایان سال آینده

    محور بزباز - بندو به عنوان بخشی از کریدور غربی - شرقی ساحلی جنوب کشور ، از چابهار ، آغاز و به خوزستان ختم می شود و یکی از کریدورهای بسیار مهم و استراتژیک کشور است . طول این کریدور حدود ۱۸۵۰ کیلومتر است که ۳۹۰ کیلومتر آن در استان بوشهر بوده که تاکنون ۲۷۰ کیلومتر آن ساخته شده و باقی مانده در حال انجام است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان بوشهر بر رفع مشکلات احتمالی بر سر راه تکمیل پروژه‌های راهسازی و مسکن استان تاکید کرد .

    رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی که برای بازدید از برخی از پروژه‌های جاده‌ای و همچنین مسکن به استان بوشهر سفر کرده است در جریان بازدید از منطقه کنگان ، دیر و عسلویه ، اعلام کرد : با توجه به سفر فردای رییس جمهوری به استان بوشهر این سفر انجام شده است . در این سفر تمامی پروژه‌هایی که در حوزه راه و شهرسازی در سطح استان وجود دارد مورد بازدید قرار می‌گیرد و برای رفع مشکلات احتمالی برنامه‌ریزی و اقدام خواهیم کرد .

    عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد : محور بزباز - بندو به عنوان بخشی از کریدور غربی - شرقی ساحلی جنوب کشور ، از چابهار ، آغاز و به خوزستان ختم می شود و یکی از کریدورهای بسیار مهم و استراتژیک کشور است . طول این کریدور حدود ۱۸۵۰ کیلومتر است که ۳۹۰ کیلومتر آن در استان بوشهر بوده که تاکنون ۲۷۰ کیلومتر آن ساخته شده و باقی مانده در حال انجام است .

    قاسمی با اشاره به اینکه مهمترین موضوع محور بزباز - بندو ، اقتصاد دریا و دریامحوری است ، اعلام کرد : بخشی از این پروژه بزرگراهی احداث شده است . امیدواریم با پیشرفت فیزیکی بخش باقیمانده که ۷۰ درصد است با برنامه ای که در سفر رییس جمهوری به این منطقه تدارک دیده شده تا پایان ۱۴۰۱ شاهد اتمام این پروژه باشیم .

    گفتنی است ، محور بزباز - بندو بخشی از بزرگراه نوار ساحلی جنوب کشور در استان بوشهر به طول ۳۲ کیلومتر است. بزرگراه در انتهای حوزه استحفاضی استان به سمت هرمزگان است . باتوجه به نداشتن ایمنی کافی و محور فرعی بزباز - بندو - تقاطع عسلویه ، ضرورت احداث و تکمیل محور بزرگراهی در سال‌های گذشته با هدف افزایش ایمنی تردد کاربران با خروج از مناطق روستایی ، کاهش مصرف سوخت ، تکمیل شبکه بزرگراهی استان و جنوب کشور ، اصلاح دسترسی‌های لازم بزرگراه عسلویه - لامرد ، رعایت پدافند غیرعامل به جهت دسترسی به شبکه راه آهن ، تکمیل بزرگراه بزباز-بندو را یکی از مهمترین اولویت‌های پروژه‌های راهسازی استان کرده است .




    مطالب مرتبط

    در حوزه بزرگراه‌های استان عقب ماندگی وجود دارد ، به همین علت اعتبار خوبی پیش‌بینی کردیم که تا آذرماه در اختیار اداره کل راه و شهرسازی اردبیل قرار می‌گیرد که پروژه‌هایی که در مراحل آخر است به اتمام برسد .

    |

    احداث تونل جدید از سال ۱۳۹۹ آغاز شده و تاکنون برای این پروژه  ۱۵۵ میلیارد ریال هزینه شده است . این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه ۸۰۰ میلیارد ریال باشد . طول این پروژه ۲/۷ کیلومتر شامل تونل و راه‌های طرفین است و بیش از ۷۰۰ متر از مسیر را تونل ...

    |

    شرکت‌های داخلی مورد حمایت هستند و ما در خرید سیستم روشنایی از ظرفیت این شرکت‌ها استفاده کردیم و قطعاً با این فرآیند سرعت تکمیل پروژه بیش از گذشته خواهد بود .

    |

    ما ناگزیریم از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه خطوط ریلی و آزادراه‌ها استفاده کنیم و در مورد راه آهن اردبیل – پارس‌آباد نیز آمادگی داریم با مشارکت با بخش خصوصی احداث این خط ریلی را انجام دهیم .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی در نشست مشترک با وزیر صمت با اشاره به تدوین برنامه مشترک برای تامین به موقع و به صرفه مصالح ساخت واحد های ...

    |

    نظرات کاربران