در حال بارگذاری ...
  • روند صعودی استفاده از حمل و نقل دریایی

    طبق گزارش بیمکو ، از ۱ آوریل ۲۰۲۱ شاهد تاثیرات مداوم و متناوب در زنجیره های تأمین جهانی بودیم که متعاقبا بر نرخ بارهای حمل و نقل دریایی در خط تجاری کانتینری اقیانوس اطلس تأثیر گذاشته است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، طبق گزارش تحلیلگران بیمکو ، اثرات زنجیره تأمین جهانی و افزایش قابل توجه تقاضای مصرف کنندگان از عوامل بالا رفتن ، نرخ اولیه حمل بار در کوتاه مدت بوده است .

    به گفته سازمان حمل و نقل و شورای کشتیرانی بین المللی بیمکو ، تقریباً در سه ماه گذشته (۱ ژوئیه - ۲۳ سپتامبر) نرخ حمل بار کالاهای کانتینری از طریق دریا از شمال اروپا به سواحل شرقی ایالات متحده ۲۱۰ درصد بیشتر از سال گذشته بوده است .

    طبق گزارش بیمکو ، از ۱ آوریل ۲۰۲۱ شاهد تاثیرات مداوم و متناوب در زنجیره های تأمین جهانی بودیم که متعاقبا بر نرخ بارهای حمل و نقل دریایی در خط تجاری کانتینری اقیانوس اطلس تأثیر گذاشته است .

    در آن زمان ، نرخ حمل و نقل نقطه ای برای یک کانتینر ۴۰ فوت به طور متوسط در یک خط تجاری با ۵۲ درصد افزایش از ۲.۳۲۹ دلار به ۳.۵۴۴ دلار رسید . نرخ میانگین نقطه ای اقیانوس اطلس همچنان در حال صعود بوده و در ۱ ژوئیه به ۵.۷۹۸ دلار و در آخرین آمار در ۲۳ سپتامبر ، این رقم به ۵.۸۹۵ دلار به ازای هر FEU رسیده است .

    پیتر سند، تحلیلگر ارشد حمل و نقل بیمکو در این خصوص گفت : علاوه بر اثرات متناوب زنجیره های عرضه جهانی بر روی حمل و نقل دریایی ، تقاضای شدید مصرف کنندگان در کشورهای غربی نیز در افزایش نرخ های اولیه حمل بار در این تجارت موثر بوده است .

    در طول هفت ماه اول سال ۲۰۲۱، آمار حمل کانتینر از بنادر اروپایی به کشورهای امریکای شمالی ۳،۲۹۲،۰۰۰ TEU بوده که این میزان ۵۰۰،۰۰۰ TEU بیشتر از مدت مشابه در سال گذشته بوده و نشان دهنده نرخ رشد ۱۸,۵ درصدی در این بخش از حمل و نقل دریایی است . در تلاش برای تطبیق ظرفیت حمل و نقل کانتینری با تقاضای بیشتر در این مدت ، شرکت های حمل و نقل و خطوط کانتینری ۲۱.۴ درصد به ظرفیت حمل بار خود در ۱۲ ماه گذشته ، از ۱ ژوئیه ۲۰۲۰ تا ۱ ژوئیه ،۲۰۲۱ اضافه کرده اند .




    مطالب مرتبط

    این خط کشتیرانی برای حمل کانتینر و دیگر محصولات مانند ماشین آلات صنعتی ، مصالح ساختمانی ، منسوجات و مواد آرایشی استفاده خواهد شد .

    |

    علاوه بر اختلالات و تاخیرهایی که در نقاط پایانی زنجیره تامین ایجاد می شود ، طیف وسیعی از مسائل نیز وجود دارد که بر توانایی انتقال کالا به خارج از چین تأثیر می گذارد . این موارد شامل تاخیرهای های طولانی مدت در نتیجه شیوع COVID-۱۹ و کنترل در بنادر ، تعطیلات و تأثیر طوفان Chanthu است که ...

    |

    ارتباط تجاری با سایر کشورهای دنیا باید دوطرفه و منطقی باشد و اینگونه منافع ایران در این تعاملات حفظ شود .

    |

    ۱۲ فروند کشتی دیگر در لنگرگاه بندرعباس مستقر هستند که با برنامه‌ریزی صورت گرفته و سپری کردن فرآیند قانونی و اسنادی طی روزهای آینده در اسکله‌های ویژه کالاهای اساسی بندر شهید رجایی پهلودهی می‌شوند .

    |

    پس از توسعه حمل و نقل کانتینری در دریای خزر هم اکنون برای حل معضل عبور از ولگا در ۶ ماهه دوم سال در حال رایزنی با راه آهن روسیه برای حمل کانتینر‌های ایرانی از طریق بندر ماخاچ کالا به مقاصد صادراتی از طریق ریل به صورت حمل و نقل ترکیبی و بی نیاز شدن از مسیر ولگا هستیم .

    |

    نظرات کاربران