در حال بارگذاری ...

تخصیص ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع نقاط حادثه خیز مصوب استان خراسان جنوبی

شناسایی و رفع نقاط پرتصادف و حادثه‌خیز برون‌شهری از جمله مسایل حساس و مهمی هستند که در صورت اجرایی شدن آن ، علاوه بر افزایش ضریب ایمنی راه‌ها ، آمار تصادفات جاده‌ای را تا حد قابل توجهی نیز کاهش می دهد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و رفع ۱۸ نقطه حادثه خیز این استان مورد نیاز است .

اسدالله جلال زاده گفت : از ۳۱ نقطه پرتصادف و حادثه خیز مصوب شده در سطح استان ، ۱۳ نقطه با صرف ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در سال‌های اخیر برای تسهیل تردد خودروها شده است . عملیات ایمن سازی و اشکارسازی کلیه نقاط حادثه خیز مصوب در سطح راه های اصلی استان از سوی این اداره کل پذیرفته است .

وی بیان کرد : این اداره کل در راستای انجام وظایف ذاتی خود و ارتقای سطح ایمنی راه‌های استان اقدام به ایمن‌سازی تقاطع های حادثه خیز ، با احتمال وقوع تصادفات بالا کرده و تاکنون در ۲ تقاطع استان نیز جهت ایمن سازی ، روشنایی نقطه‌ای ایجاد کرده است .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی عنوان کرد : امسال نیز با توجه به وضعیت نقاط حادثه خیز باقیمانده ، ۵ نقطه را هدف گذاری و اولویت بندی کرده ایم و برای رفع آن نیز ۹۰ میلیارد ریال درخواست اعتبار شده که در صورت تامین آن ، عملیات تکمیل و ایمن سازی آنها عملیاتی خواهد شد .

جلال زاده در پایان خاطرنشان کرد : شناسایی و رفع نقاط پرتصادف و حادثه‌خیز برون‌شهری از جمله مسایل حساس و مهمی هستند که در صورت اجرایی شدن آن ، علاوه بر افزایش ضریب ایمنی راه‌ها، آمار تصادفات جاده‌ای را تا حد قابل توجهی نیز کاهش می دهد .

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اظهار کرد : بر اساس آمار پلیس راه استان در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین امسال ...

|

ایستگاه‌های طرح ۶۰-۳۰ با هدف ترغیب مسافران نوروزی به استراحت کوتاه در فاصله ۳۰ کیلومتری ورودی استان بوده که با انجام تست‌های سلامت ، مشغول خدمت رسانی به مسافران نوروزی خواهند بود .

|

یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفرهای برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی - هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند ، در مقاطعی از محورهای استان اجرا می شود .

|

مجتمع های خدماتی رفاهی نقش اساسی در ارائه خدمات مطلوب به کاربران جاده ‌ای و همچنین کاهش سوانح و تصادفات جاده‌ای و افزایش ایمنی تردد در شبکه راه ها دارند و تا پایان سال جاری نیز ۹ مجتمع در طول محورهای استان به بهره برداری خواهند رسید .

|

در محورهای استان همدان ۵۲ نقطه حادثه‌خیز مصوب شناسایی شده است و این اداره کل در صورت تأمین اعتبارات مورد نیاز در اسرع وقت نسبت به رفع تمامی این نقاط اقدام خواهد کرد .

|

نظرات کاربران