در حال بارگذاری ...

تخلیه و بارگیری یک میلیون و ۹۳۶ هزار تن کالا در بندر بوشهر از ابتدای سال جاری تاکنون

در بازه زمانی شش ماهه سال ۱۴۰۰ تعداد شناورهای ورودی به بندر بوشهر یک هزار و ۲۰۸ فروند بوده که از این میزان تعداد ۲۶۳ فروند مربوط به شناورهای بالای هزار تن و تعداد ۹۴۵ فروند مربوط به شناورهای زیر هزار تن است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر اعلام کرد : در شش ماه گذشته ، یک میلیون و ۹۳۶ هزار ۲۲۸ تن کالا نفتی و غیر نفتی در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده است .

سیاوش ارجمندزاده درباره روند تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر ، اظهار داشت : در شش ماه گذشته ، یک میلیون و ۹۳۶هزار ۲۲۸ تن کالا نفتی و غیر نفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شده که از این میزان یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۵۰۰ تن مربوط به بخش غیر نفتی و ۶۵۴ هزار ۷۲۸ تن مربوط به بخش نفتی است .

وی افزود : در مدت یاد شده حجم تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر ۱۹ هزار و ۷۰۰ TEU بوده ، از این میزان تعداد ۱۵ هزار ۱۵۵ TEU مربوط به کانتینر پر و ۴ هزار و ۵۴۵ TEU مربوط به کانتینر خالی است که رشد ۱۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است .

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر عنوان کرد : در بازه زمانی شش ماهه سال ۱۴۰۰ تعداد شناورهای ورودی به بندر بوشهر یک هزار و ۲۰۸ فروند بوده که از این میزان  تعداد ۲۶۳ فروند مربوط به شناورهای بالای هزار تن و تعداد ۹۴۵ فروند مربوط به شناورهای زیر هزار تن است . تعداد شناورهای خروجی از بنادر نیز تعداد یک هزار و ۱۰۱ فروند بوده که از این میزان تعداد ۲۱۵ مربوط به شناورهای بالای هزار تن و تعداد ۸۸۶  فروند آن شناورهای زیر هزار تن بوده است .

ارجمند زاده بیان کرد : در موضوع جابجایی مسافر از بنادر بوشهر نیز حجم جابجایی مسافر در شش ماه گذشته سال ۱۴۰۰  تعداد ۳۹ هزار ۱۱۵ نفر بوده که از این تعداد ۱۹ هزار ۴۰۹ نفر مربوط به مسافران ورودی و تعداد ۱۹ هزار ۷۰۶ نفر مسافران خروجی بوده است .




مطالب مرتبط

بدون تردید همزمانی ابلاغ سیاست های کلی سند توسعه دریامحور با روند اجرا زیرساخت های مجتمع بندری نگین ، نویدبخش حمایت‌های ویژه از این پروژه و تحقق توسعه شتابان بندر بوشهر است .

|

بعد از رونق ترانزیت مشتقات نفتی از بندر بوشهر اکنون افزایش چشمگیر حجم تخلیه و بارگیری ارمغان آور بازگشت رونق به این بندر تاریخی است . با زیرساخت های در دست احداث مجتمع بندری نگین بدون تردید میزان عملکرد بندر بوشهر در آینده نزدیک بسیار فراتر از وضعیت کنونی خواهد بود .

|

در طرح گردشگری دریایی بنادر این استان ۹ موتورلنج سنتی در بنادر بوشهر ، بوالخیر ، عامری و رستمی و ۶ شناور فلزی در بنادر بوشهر و گناوه فعالیت داشتند .

|

تاکنون سه محدوده برای راه اندازی دهکده لجستیک بندر بوشهر پیش بینی شده که با بهره گیری از نظرات مشاور یکی از نقاط در شهرستان بوشهر گزینه اصلی به شمار می رود . با توجه به اهمیت دهکده لجستیک در شورای امور زیربنایی استان حمایت ویژه ای از این طرح شده و تحقق آن بدون تردید زمینه ساز ...

|

۲۳۷ شرکت بخش خصوصی با برخورداری از ۱۱۵۶۰ نفر نیروی انسانی در بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) فعالیت می‌نماید که با اهتمام و تشریک مساعی شرکت‌های فعال بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲ تعهد اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت کامل محقق شده است .

|

نظرات کاربران