در حال بارگذاری ...

تسریع و تسهیل در سفرهای بازگشت زائران اربعین حسینی

استان های معین برای تأمین ناوگان در شلمچه و چذابه پیش بینی شده است و ستاد مرکزی اربعین در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و ستادهای متناظر استانی در ایلام و خوزستان در حال رصد زائران بوده و تمهیدا ت خودرویی برای آن ها اندیشیده شده است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ بر اساس پیش بینی تقاضای سفرهای بازگشت زائران اربعین حسینی از مرز های مهران و شلمچه ، اقدامات و هماهنگی های لازم برای تأمین ناوگان مورد نیاز و تسریع و تسهیل در سفرها انجام شد .

بابک طالبی معاون حمل و نقل سازمان راهداری ، با بیان این که از تاریخ ۲۸ شهریور ماه تا ۵ مهرماه بالغ بر ۳۵ هزار نفر از مرز مهران و ۱۲۰ هزار نفر از مرز شلمچه خارج شدند ، اظهار داشت : به منظور بازگشت این زائران از مرزها ، ناوگان حمل و نقل جاده ای مورد نیاز به مرزها اعزام شدند که به طور متوسط روزانه ۵۰۰ دستگاه بوده و در صورت افزایش تقاضا ، ناوگان بیشتری اعزام خواهد شد .

طالبی خاطرنشان کرد : استان های معین برای تأمین ناوگان در شلمچه و چذابه پیش بینی شده است و ستاد مرکزی اربعین در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و ستادهای متناظر استانی در ایلام و خوزستان در حال رصد زائران بوده و تمهیدا ت خودرویی برای آن ها اندیشیده شده است .

معاون حمل و نقل با اعلام این که قرارگاه مرکزی اربعین حسینی در ستاد مرکزی این سازمان از سوم مهرماه آغاز به کار نموده است ، افزود : تردد زائران ورودی و خروجی در مرزهای غربی به صورت لحظه ای و آنلاین رصد شده و در اعزام ناوگان مورد نیاز به مرزها اقدام می شود . با ایجاد و برقراری کشیک در سطح ادارات کل استانی و پایانه های مسافربری سراسر کشور ، امکان آمادگی لحظه ای برای اعزام ۲۴ ساعته ناوگان به سمت مرزهای شلمچه و چزابه فراهم شده وبه منظور ارایه خدمات هرچه بهتر به زائران ، نمایندگان استان های معین در مرزهای یادشده استقرار دارند .

مهندس طالبی در ادامه یادآور شد : اصلاح و بهبود زیرساخت های فنی و شبکه ای در جهت ایجاد تسهیلات برای شرکت های حمل و نقل مسافر یکی دیگر از اقدامات است که به تسهیل و روان سازی اعزام ناوگان فعال اتوبوسی به مقاصد منتهی به مرزهای شلمچه و چزابه و بالعکس منجر می شود .




مطالب مرتبط

ترانزیت کالاهای غیرنفتی در سال گذشته بالغ بر ۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتن بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۸ درصد رشد داشته است .

|

نمایندگان ادارات استان ها در پایانه های مسافربری در ایام اجرای طرح حضور مداوم و مستمر داشته و ضمن نظارت بر عملیات حمل و نقل ، عملکرد شرکت ها در اجرای لیست انتظار و درج QR کد بر روی بلیت مسافرین و اطلاع رسانی مناسب و آگاهی سازی مسافران از اجرای این طرح ها را بررسی و نظارت می ...

|

این اقدام ، گامی مثبت در جهت ارتقا ایمنی تردد در جاده‌های استان ایلام است و انتظار می‌رود به تردد ایمن‌ عابران پیاده و حرکت روان‌تر و توام بادید کافی رانندگان در این منطقه کمک کند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را بسیار مهم و راهبردی عنوان کرد و ضمن قدردانی از تحقق بخش زیادی ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، محمد تیموری معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در دومین نشست تخصصی روسای پلیس راه و مدیران استانی ...

|

نظرات کاربران