در حال بارگذاری ...

هشدار جدی سازمان هواشناسی در رابطه با وزش طوفان سهمگین در سراسر سواحل مکران

ارتفاع موج بالای ۶ متر پیش بینی می شود ، بنابراین لازم است موضوع کاملا جدی در حوزه تجهیزات دریایی ، صیادی ، تجهیزات بندری ، بار موجود در بنادر و نیز ساخت و سازهایی که در این مناطق در حال انجام است مورد توجه ویژه قرار گیرد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از وزش طوفان شدید و سهمگین در سراسر سواحل مکران از چابهار تا تنگه هرمز خبر داد و گفت : این طوفان از جمعه تا دوشنبه آینده رخ خواهد داد .

نادر پسنده با اشاره به هشدار بسیار جدی مدیرکل سازمان هواشناسی در رابطه با ورزش طوفان بسیار شدید در سراسر سواحل مکران از چابهار تا تنگه هرمز ، اظهار کرد : این طوفان از جمعه تا دوشنبه هفته آینده رخ خواهد داد و از نظر قدرت کم نظیر است .

وی ادامه داد : ارتفاع موج بالای ۶ متر پیش بینی می شود ، بنابراین لازم است موضوع کاملا جدی در حوزه تجهیزات دریایی ، صیادی ، تجهیزات بندری ، بار موجود در بنادر و نیز ساخت و سازهایی که در این مناطق در حال انجام است مورد توجه ویژه قرار گیرد .

مدیرکل ایمنی و حفاظت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه به زودی اسناد این طوفان در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی جهت اطلاع رسانی قرار می گیرد ، گفت : این طوفان ، هم بندر و هم دریا را تحت تاثیر قرار می دهد و پیشنهاد مدیرکل هواشناسی این بود که از هم اکنون کمیته بحران برای این موضوع شکل گیرد .

در این میان سازمان هوا شناسی پیش بینی کرده است ، تلاطم و سرعت باد در فراساحل و ساحل مناطق شرقی دریای عمان ، تمام سواحل استان سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار می دهد ، همچنین انتظار وقوع امواج بیش از ۶ متر در این مناطق را خواهیم داشت . در روز یکشنبه نیز مناطق ساحلی و فراساحل استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان در دریای عمان تحت تاثیر خواهد بود که ارتفاع امواج در این روز در سواحل تا ۶ متر و در فراساحل به بیش از ۷ متر می رسد و شرایط طوفانی بودن دریا تا ظهر دوشنبه ادامه خواهد داشت .

توصیه می شود هر گونه فعالیت و تردد دریایی با اعمال ممنوعیت و رعایت محدودیت ها و اتخاذ تمهیدات لازم انجام پذیرد .




مطالب مرتبط

امیدواریم تولید سوخت کم‌گوگرد در داخل کشور به‌حدی برسد که این کشتی‌ها نیز بتوانند از سوخت کم گوگرد استفاده کنند . از سوی دیگر بخش اعظمی از قاره اروپا و آمریکا از سال ۲۰۱۵ الزامات سخت‌گیرانه‌تری برای سوخت کشتی‌ها اعمال کرده است و از سوخت با گوگرد یک دهم درصد استفاده ...

|

صرف شناسایی عوامل بروز سوانح دریایی ، به کاهش حوادث نخواهد انجامید ، اجرای آموخته ها و یافته‌های پیشین و اِعمال دیدگا‌ه‌های مدیریتی و نظارتی در این مبحث ، بسیار حائز اهمیت خواهد بود .

|

بندر شهید رجایی بزرگترین به عنوان بزرگترین بندر تجاری و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران در ۲۳ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است .

|

"سامانه یکپارچه عملیات بندری" به عنوان یکی از طرح‌های کلیدی سازمان بنادر و دریانوردی با مدیریت معاونت امور بندری و اقتصادی و نظارت دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان بنادر و دریانوردی از آبان ماه ۱۴۰۲ در دست تحلیل ، طراحی و تولید می‌باشد .

|

فرآیند تحویل و تحول پایانه مواد معدنی در نشست مشترک مدیران شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان مورد بررسی و چارچوب آن تعیین شد .

|

نظرات کاربران