در حال بارگذاری ...

به کارگیری حداکثر ظرفیت ناوگان حمل و نقل جاده ای در سفرهای بازگشت زائران اربعین حسینی

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست ویدیو کنفرانسی مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور ، بر به‌کارگیری حداکثر ظرفیت ناوگان حمل و نقل جاده ای در سفرهای بازگشت زائران اربعین حسینی از مرزهای غربی به کشور تاکید کرد .

داریوش امانی با بیان اینکه تکریم و خدمت رسانی به زائران تکلیف شرعی است و می بایست از توانمندی ناوگان و نیروی انسانی موجود در استان ها بهره گیری حداکثری به عمل آید ، اظهار داشت : با توجه به بازگشت تعدادی از زائران از مرزهای زمینی ، همه استان ها در تأمین ناوگان مورد نیاز بر اساس سهمیه های تعیین شده و زائران اعزامی به کشور عراق می بایست هماهنگی ها و برنامه ریزی های لازم را انجام داده و بر اجرای مطلوب روند جابجایی و بازگشت زائران به مقصد استان‌های سراسر کشور نظارت مستمر تا پایان سفرهای بازگشت داشته باشند .

وی اظهار امیدواری کرد ، با بکارگیری توانمندی موجود در استان ها و حضور نیروهای انسانی و کارشناسان در پایانه ها مسافربری ، جابجایی مطلوب و ایمن زائران اربعین همچون سال‌های گذشته به نحو احسن مدیریت و اجرا شود .

امانی همچنین از تلاش و پشتکار تمامی استان ها برای حمل کالاهای اساسی از مبدا بنادر اصلی به سایر نقاط کشور تقدیر کرد و افزود : به منظور تخلیه هر چه سریعتر کالاهای موجود در بنادر اقدامات و برنامه های بخش حمل و نقل کالا با قوت استمرار داشته و در اولویت فعالیت های جاری قرار گیرد .

فرامرز مداح قائم مقام ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ، طی سخنانی با اعلام آماده باش ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به طور شبانه روزی در خدمت رسانی به سفرهای بازگشت زائرین اربعین حسینی ، تاکید کرد : استان هایی که زائر بیشتری به کشور عراق سفر کرده اند ، می بایست ناوگان بیشتری برای سفر های بازگشت زائران به مقصد مرزهای غربی کشور اعزام کنند .

بر اساس این گزارش محمد تیموری معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تقدیر از خدمات همکاران به ویژه در استانهای مرزی کشور ، خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی را یک وظیفه و اولویت ملی عنوان کرد و افزود : با توجه به هماهنگی های به عمل آمده برای ارائه خدمات شایسته درپایانه های مرزهای غربی کشور، اعتبارات مورد نیاز تامین شده و هماهنگی های لازم با سایر دستگاههای ذی ربط وستاد مرکزی اربعین به عمل آمده است .

در بخش دیگری از این نشست رضا اکبری معاون راهداری این سازمان با تاکید بر اجرای مصوبات نشست هماهنگی راهداری زمستانی بیان کرد: از این پس با راه اندازی سامانه جامع راهداری ، تمامی اطلاعات مربوط به گزارش ها ، آخرین وضعیت راهها ، عملکردها و پروژه‌های راهداری در این سامانه ثبت شده و با توجه به شناسایی وضع موجود طرح ها و برنامه های مورد نیاز تا پایان سال بررسی و اعتبارات لازم تامین خواهد شد .

گفتنی است در این نشست ، معاونین و اعضای هیات عامل این سازمان ، مدیران ستادی و مدیران کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سراسر کشورحضور داشتند و راه کارهای پیشنهادی در حوزه ذی ربط بیان کردند .

شایان ذکر است به منظور خدمات رسانی مطلوب به زائران اربعین حسینی هم زمان با ایام بازگشت زائران از مرز های غربی کشور ، قرارگاه مرکزی حمل و نقل زائران از امروز در محل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای راه اندازی شد .




مطالب مرتبط

استان گلستان ، اولین استان کشور است که توانسته با پایش استراتژی های دو بخش حمل و نقل و راهداری ، سند جامع و توسعه حمل و نقل را تنظیم و تدوین کند . برای ارتقا جایگاه برنامه ریزی استان در بخش حمل و نقل حدود ۴۰ جلسه تخصصی با همراهی بخش های خصوصی و سازمان های مرتبط در این زمینه برگزار ...

|

ترانزیت کالاهای غیرنفتی در سال گذشته بالغ بر ۹ میلیون و ۴۰۰ هزارتن بوده است که نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۳۸ درصد رشد داشته است .

|

در این عملیات ها ، بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر از مسیرهای آسیب‌دیده در استان ، لایروبی و بازگشایی و همچنین ، راهداران نسبت به تعمیر و بازسازی موقت پل‌ها و ابنیه فنی آسیب‌دیده اقدام کردند .

|

بازسازی و نصب تابلو علائم هشدار دهنده جاده‌ای به تعداد ۳۴۶ مورد بازسازی و نصب بیش از ۸۰۰ متر گاردریل و تامین ۶ کیلومتر روشنایی محور نقده محمدیار با همکاری اداره برق این شهرستان از جمله فعالیت های مهم این اداره کل در سال گذشته است .

|

عمده کالای حمل شده شامل سنگ آهن ، گندله ، آهن اسفنجی ، کنستانتره سنگ آهن ، سیمان و مواد نفتی بوده که بوسیله ۲۳۰۰۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین اعم از کامیون ، کامیونت و تریلر ، تحت پوشش ۲۳۰ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا حمل شده است .

|

نظرات کاربران