در حال بارگذاری ...

اقدامات ۶ ماهه سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص واردات گندم

با توجه به پیش بینی به عمل آمده در سال جاری ، حدود ۶ میلیون تن گندم در داخل کشور تولید می شود این بدان معنی است که در سال جاری نیازمند واردات ۵ میلیون تن گندم هستیم و این نیاز عمدتا باید از طریق حمل و نقل دریایی تأمین شود .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی مهمترین اقدامات ۶ ماهه این سازمان در خصوص واردات گندم به کشور را تشریح کرد و گفت: تجهیزات مورد نیاز تخلیه این کالا در بنادر تأمین و به صورت یکسره از کشتی به مقاصد مصرف حمل می شود .

فرهاد منتصر کوهساری با اشاره به اینکه کشور سالانه به ۱۱ میلیون گندم نیازمند دارد ، اظهار داشت : به رغم خودکفایی در تولید گندم طی سال های گذشته به عنوان مهمترین محصول استراتژیک ، متاسفانه در سال های اخیر به دلیل بارش کم باران و خشکسالی های ایجاد شده ، مجبور به واردات این کالا شده ایم .

تأمین عمده نیاز گندم وارداتی کشور از طریق حمل و نقل دریایی

وی ادامه داد : با توجه به پیش بینی به عمل آمده در سال جاری ، حدود ۶ میلیون تن گندم در داخل کشور تولید می شود این بدان معنی است که در سال جاری نیازمند واردات ۵ میلیون تن گندم هستیم و این نیاز عمدتا باید از طریق حمل و نقل دریایی تأمین شود .

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تاکیدات هیات دولت و ستاد تنظیم بازار ، عنوان کرد : با هماهنگی صورت گرفته با دستگاه ها و سازمان های مرتبط ، تجهیزات لازم در تمامی بنادر شمالی و جنوبی کشور برای تخلیه این کالا آماده و فرآیند خروج گندم بدون تخلیه در انبارهای بندری و به صورت حمل یکسره از کشتی به مقاصد مصرف و بدون توقف انجام می شود .

هماهنگی در خصوص تامین واگن و کامیون مورد نیاز

کوهساری افزود : در خصوص تأمین کامیون و واگن مورد نیاز ، هماهنگی خوبی با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی به عمل آمده و خوشبختانه از جنبه حمل و نقل کالا از بندر به مقاصد مصرف ، با مشکل خاصی روبرو نیستیم .

وی با اشاره به اینکه در شش ماهه نخست سال جاری به میزان یک میلیون و ۹۴۵ هزار و ۴۲۱ تن گندم از طریق ۱۲۲ شناور در بنادر تخلیه شده است ، بیان کرد : با توجه به خریدهای انجام شده، پیش بینی می شود در مهرماه سال جاری حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم دیگر، در بنادر کشور تخلیه شود .




مطالب مرتبط

طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری ، تولیدی ، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است .

|

در حال حاضر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با تخصیص ۵ پست اسکله برای پذیرش همزمان ۵ فروند کشتی تانکر ، توان تخلیه و بارگیری روزانه بیش از ۳۵۰۰۰ تن مواد نفتی را فراهم کرده است .

|

۲۳۷ شرکت بخش خصوصی با برخورداری از ۱۱۵۶۰ نفر نیروی انسانی در بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) فعالیت می‌نماید که با اهتمام و تشریک مساعی شرکت‌های فعال بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲ تعهد اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت کامل محقق شده است .

|

از ابتدای سال تا ۱۶ بهمن ، حدود یک میلیون و ۷۱۰ هزار تن انواع کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، ۲۸ درصد داشته است .

|

سازمان بنادر و دریانوردی به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی و ذیل سیاست های مرتبط با توسعه دریامحور ابلاغی از سوی معظم رهبری ، جذب ۲۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در قسمت روبناها و به کارگیری ۵۰۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری خارجی در پسکرانه های بندری را در دست ...

|

نظرات کاربران