در حال بارگذاری ...
  • افزایش ۱۱ درصدی زمان توقف کشتی ها در بنادر دنیا همزمان با شیوع ویروس کرونا

    محاسبات جدید نشان می دهد که میانگین مدت زمان توقف کشتی ها در بنادر در نیمه اول سال ۲۰۲۱ در مقایسه با میانگین زمان قبل از همه گیری کرونا در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در حدود ۱۱ درصد افزایش داشته است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، میانگین مدت زمان توقف کشتی ها در بنادر در نیمه اول سال ۲۰۲۱ در مقایسه با میانگین زمان قبل از همه گیری کرونا در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در حدود ۱۱ درصد افزایش داشته است .

    در جدیدترین شماره از نشریه Sunday Spotlight، تحلیلگران موسسه Sea-Intelligence با استفاده از داده های منتشر شده توسط کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد ، گزارشی را در مورد توقف کشتی ها در بنادر و مشکلات گلوگاه فعلی صنعت حمل و نقل کانتینری ارائه کردند .

    محاسبات جدید نشان می دهد که میانگین مدت زمان توقف کشتی ها در بنادر در نیمه اول سال ۲۰۲۱ در مقایسه با میانگین زمان قبل از همه گیری کرونا در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ در حدود ۱۱ درصد افزایش داشته است .

    مقایسه این گزارش با داده های تقاضای جهانی منتشر شده توسط Container Trade Statistics (CTS) که در مدت مشابه ۵,۵ درصد افزایش داشته است ، نشان می دهد که کارایی تردد کشتی های کانتینری به بنادر در سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است .

    چین نیز در نیمه اول سال ۲۰۲۱ در مقایسه با ۲۰۱۸-۲۰۱۹ افزایش ۱۲ درصدی توقف کشتی ها در بنادر خود را ثبت کرده که با متوسط رشد جهانی در نیمه اول ۲۰۲۱ مطابقت دارد .

    به گفته Sea-Intelligence ، در مقایسه با انواع دیگر کشتی ها ، زمان متوسط توقف کشتی های کانتینری افزایش بسیار بیشتری داشته است . گلوگاه های زنجیره تأمین در بخش حمل و نقل کانتینری بیشتر از سایر قسمت های حمل و نقل تحت تأثیر قرار گرفته است . یکی از دلایل آن می تواند وابستگی بالای حمل و نقل کانتینری به مجموعه حمل و نقل زمینی باشد که در حال حاضر مشکلات خاص خود را دارد .

    افزایش جهانی تقاضای تجارت الکترونیک ، علاوه بر ظرفیت محدود حمل و نقل داخلی و زمینی ، محدودیت های انبارداری و نگهداری کالا و در دسترس بودن نیروی کار ، همگی از مواردی هستند که توسط کارشناسان به عنوان محرک های اصلی توقف بالا و انتظار کشتی ها برای پهلو گرفتن در بنادر عنوان شده اند .




    مطالب مرتبط

    در سال ۲۰۲۲ ، انتظار می رود نرخ های نقطه ای کاهش پیدا کند ، اما افزایش قابل توجهی در قیمت قراردادها وجود خواهد داشت که منجر به افزایش متوسط قیمت جهانی در حدود ۶ درصد می شود .

    |

    پیامدهای مختلف کشتی های بزرگتر امروزه بسیار واضح تر از پیش است . تأثیر بر زنجیره های تأمین و نیاز به بنادر مناسب برای رسیدگی به این نوع کشتی ها ، خطرات قابل ملاحظه ای را در پی دارد و در بسیاری از موارد ، هزینه ها در صورت اشتباه و بروز حادثه به طور نامتناسب بیشتر از هزینه های صرفه ...

    |

    در حال حاضر تراکم در بنادر و چالش های در دسترس بودن تجهیزات همچنان وجود دارند و قیمت های بازار را تحریک می کنند ، اما آنچه با سه ماه قبل تفاوت دارد افزایش برخی اعداد و ارقام هستند .

    |

    در حال حاضر ظرفیت کانتینری بندر خرمشهر ۴۰۰ هزار TEU کانتینر در سال است که می توان با بهره گیری از این ظرفیت ، در راستای توسعه فعالیت های اقتصادی حرکت کرد .

    |

    آماده‌سازی سازه (بخش سیویل) ۳ پست اسکله نفتی و آماده سازی یک خط لوله انتقال و یک دستگاه بازوی بارگیری در تیر ماه سال ۱۴۰۰ صورت پذیرفت . تکمیل خطوط انتقال و نصب باقیمانده بازوهای بارگیری و سازه استقرار پایپ رک جهت انتقال تا پایان سال جاری برنامه ریزی شده است .

    |

    نظرات کاربران