در حال بارگذاری ...
  • چین بزرگترین کشتی حامل گاز در دنیا را می سازد

    به منظور افزایش ظرفیت بار بدون افزایش قابل توجه مصرف سوخت ، این طرح شامل دو مخزن سوخت گاز مایع LPG روی عرشه است که هنگام حمل محموله های غیر گازی ، از سوخت LPG استفاده می کند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ بزرگترین کشتی حامل گاز در دنیا با عنوان Panda ۹۳P VLGC با طراحی بهینه و کاهش ۳۲ درصدی انتشار آلاینده ها ساخته می شود .

    موسسه طبقه بندی Bureau Veritas اعلام کرد که مجوز طراحی جدیدی را برای بزرگترین کشتی حامل گاز جهان (VLGC) صادر کرده است .

    این کشتی با عنوان Panda ۹۳P VLGC با ظرفیت ۹۳۰۰۰ متر مکعب توسط Jiangnan Shipyard ، بخشی از گروه شرکت دولتی کشتی سازی چین ، به عنوان تکاملی از سری حامل های گاز پاندا این کارخانه کشتی سازی ، با بدنه بهینه طراحی شده است .

    به منظور افزایش ظرفیت بار بدون افزایش قابل توجه مصرف سوخت ، این طرح شامل دو مخزن سوخت گاز مایع LPG روی عرشه است که هنگام حمل محموله های غیر گازی ، از سوخت LPG استفاده می کند .

    ‏Sinogas ، مالک شرکت خطوط حمل گاز مستقر در سنگاپور ، سفارش برای دو فروند از این کشتی VLGC را ثبت کرده و سه کشتی دیگر را نیز در برنامه سفارش های خود قرار داده است . تحویل این حامل های گاز ، که عمدتا به حمل LPG اختصاص دارد ، برای نیمه اول سال ۲۰۲۳ برنامه ریزی شده است .

    پس از اجرای طرح جدید انتشار دی اکسید کربن ، تقریباً ۳۲ درصد کاهش خواهد داشت ؛ این کاهش چشمگیر نشان دهنده طراحی بهینه و مقرون به صرفه بودن ابعاد کشتی و همچنین استفاده از LPG به عنوان سوخت است .

    هو کی کی ؛ مدیر فناوری شرکت Jiangnan Shipyard، در این خصوص گفت : بررسی ها و برنامه ریزی های انجام شده برای این کشتی همگام با اقدامات سازمان جهانی دریانوردی در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای بوده است ؛ ما معتقدیم گاز به عنوان سوخت دریایی ، راهکاری مطمئن برای پر کردن شکاف انتشار آلاینده های صنعت دریانوردی است .




    مطالب مرتبط

    از ابزارهای شبیه سازی پیشرفته برای توسعه هندسه پروانه جدید برای کشتی ها استفاده شده و مدل سازی های نهایی نشان دهنده عملکرد برتر این پروانه نسبت به مدل های مرسوم موجود بر روی کشتی ها است . از سوی تیغه های جدید در این پروانه ها کارایی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد .

    |

    در حالی که چالش هایی مانند اتوماسیون و دیجیتالی شدن باعث تغییرات بزرگ در صنعت کشتیرانی می شود ، ما همیشه به دریانوردان آموزش دیده و با انگیزه نیاز داریم . شعار سال ۲۰۲۱ نیز در راستای توجه ویژه به دریانوردان که در یک سال گذشته به دلیل همه گیری کرونا با مشکلات بی سابقه ای روبرو ...

    |

    با تامین نیروی ساحلی ، کشتی ها می توانند موتورهای خود را در زمانی که در بنادر پهلو گرفته اند ، خاموش کرده و به منبع تغذیه بندری متصل شوند تا نیروی لازم برای استفاده از خدمات کشتی بدون نیاز به موتور فراهم شود . در این حالت انتشار گازهای گلخانه ای به محیط اطراف در مدت زمان پهلو ...

    |

    در حال حاضر ، پروژه Gascoyne Gateway در مرحله اول توسعه قرار داشته و پیش بینی می شود مرحله برنامه ریزی و تصویب پروژه سه سال به طول انجامد . طبق برنامه ریزی های انجام شده ، ساخت و ساز در اواسط سال ۲۰۲۳ آغاز می شود و بندر از اوایل سال ۲۰۲۵ شروع به کار خواهد کرد .

    |

    آماده‌سازی سازه (بخش سیویل) ۳ پست اسکله نفتی و آماده سازی یک خط لوله انتقال و یک دستگاه بازوی بارگیری در تیر ماه سال ۱۴۰۰ صورت پذیرفت . تکمیل خطوط انتقال و نصب باقیمانده بازوهای بارگیری و سازه استقرار پایپ رک جهت انتقال تا پایان سال جاری برنامه ریزی شده است .

    |

    نظرات کاربران