در حال بارگذاری ...

نیازمند نوسازی و جوان‌ سازی ناوگان دریایی کشور هستیم

در سال های اخیر و سال های آینده ، قوانین زیست محیطی به صورت ویژه مدنظر قرار گرفته است و در این زمینه نیازمند نوسازی ناوگان دریایی کشور هستیم .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ عضو هیأت مدیره انجمن صنفی دریانوردان و پرسنل دریایی کشتیرانی جمهوری اسلامی با بیان اینکه نیازمند نوسازی و جوان‌سازی ناوگان دریایی کشور هستیم ، گفت : توسعه ناوگان دریایی ؛ مصداق بارز اشتغالزایی است .

کاپیتان رضا حافظی بیرگانی با تاکید بر اینکه نوسازی ناوگان دریایی باید در دستور کار جامعه دریایی کشور قرار گیرد ، اظهار داشت : بر اساس کنوانسیون مارپل ، آب توازن کشتی ها ، کنوانسیون های مختلف در حوزه آلودگی دریایی و هوایی نیازمند خرید ناوگان دریایی نو و نیز نوسازی این ناوگان هستیم . قدرت دریانوردی بالا نیازمند ناوگان دریایی مناسب است و حمل و نقل دریایی تاثیر بسزا و نقش ویژه ای در پویایی اقتصاد ایران دارد و می تواند شرایط را برای اجاره شناورها ، حمل با تناژ بالا ، امکان تردد به بنادر مهم جهان و ... تغییر دهد .

عضو هیأت مدیره انجمن صنفی دریانوردان با بیان اینکه ناوگان دریایی نو ، اعتباری برای پرچم جمهوری اسلامی ایران است ، خاطرنشان کرد : در سال های اخیر و سال های آینده ، قوانین زیست محیطی به صورت ویژه مدنظر قرار گرفته است و در این زمینه نیازمند نوسازی ناوگان دریایی کشور هستیم .

حافظی با اشاره به اینکه توسعه و نوسازی ناوگان دریایی کشور مصداق بارز اشتغالزایی است ، عنوان کرد : ناوگان دریایی بزرگ تر ، به نیروی انسانی بیشتری نیاز دارد و همین مساله موجب می شود تا شاهد اشتغالزایی در حوزه دریایی و بندری باشیم . علاوه بر این کشتی های نو ، ایمنی بسیار بالاتری دارند و باعث می شوند استانداردها ارتقا پیدا کنند و اینگونه تکنولوژی دریایی کشور ارتقا پیدا می کند و محدودیت تردد کشتی های ایرانی به بنادر مهم دنیا، از بین خواهد رفت .

عضو هیأت مدیره انجمن صنفی دریانوردان با تصریح اینکه تحریم در نوسازی ناوگان دریایی کشور تاثیر بسزایی داشته و روند رو به رشد را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است ، بیان کرد : عموما خرید کشتی ها از طریق تسهیلات بانکی صورت می گیرد اما به دلیل تحریم بانک ها از پرداخت تسهیلات به منظور خرید کشتی و نوسازی کشتی ها امتناع می کنند ، لذا امیدوار هستیم با رفع تحریم و احیای برجام ، چالش های یاد شده برطرف شود .




مطالب مرتبط

توسعه اهداف دریامحور و افزایش ناوگان دریایی کشور در دریای خزر با جدیت از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در دست پیگیری است .

|

بدنه این شناور فلزی از جنس آلومینیوم ، طول آن ۲۰ متر و سرعت آن ۴۰ گره دریایی است . این شناور تا پیش از راه‌اندازی ایستگاه لاور ساحلی در بندر بوشهر و در صورت نیاز در سایر بنادر استان بتناسب نیاز عملیاتی استقرار خواهد یافت .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سرپرست معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد : الحاق ۲۰ فروند کشتی جدید تجاری و افزایش ۴۰۰ هزار تنی ظرفیت ناخالص ...

|

اقتصاد ایران باید به سمت اقتصاد دریامحور سوق یابد و بتوانیم فعالیت‌های تجاری کشور را از مسیر دریا و با استفاده از ظرفیت‌های دریایی و بندری انجام دهیم .

|

امیدواریم تولید سوخت کم‌گوگرد در داخل کشور به‌حدی برسد که این کشتی‌ها نیز بتوانند از سوخت کم گوگرد استفاده کنند . از سوی دیگر بخش اعظمی از قاره اروپا و آمریکا از سال ۲۰۱۵ الزامات سخت‌گیرانه‌تری برای سوخت کشتی‌ها اعمال کرده است و از سوخت با گوگرد یک دهم درصد استفاده ...

|

نظرات کاربران