در حال بارگذاری ...

اصلاح ۴۶ نقطه و مقطع پر تصادف جاده ای در استان سیستان و بلوچستان

کاهش تعداد تصادف جاده‌ای‌ و کاهش تلفات جانی و مالی ناشی از آن علاوه بر رفع نقاط پرحادثه نیازمند توجه شهروندان به قوانین راهنمایی و رانندگی است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت : ۴۶ نقطه و مقطع پر تصادف از ابتدای امسال تاکنون در جاده‌های این استان اصلاح شد .

ایوب کرد گفت : ایمن سازی محورهای مواصلاتی ، میزان تصادفات جاده‌ای را کاهش می‌دهد و هم استانی های گرامی با امنیت می‌توانند در محورهای مواصلاتی تردد کنند .

وی با اشاره به اهمیت استاندارد سازی جاده‌های سیستان و بلوچستان گفت : با توجه به قدمت بالا جاده های استان این اداره کل  شناسایی و رفع نقاط پرحادثه را در اولویت کاری خود قرار داده است بطوری سال گذشته ۳۱ مقطع پر تصادف بطول افزون بر ۱۹۶ کیلومتر و ۸۷ نقطه پر تصادف با اعتبار ۱۲۹ هزار و ۹۵۰ میلیون ریال توسط این اداره کل آشکار سازی یا اصلاح شده است .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد : همچنین در محورهای زهک میلک ، زاهدان بم ، خاش سراوان و بزرگراه زابل زاهدان نیز اصلاح نقاط پر تصادف تا پایان سالجاری اجرایی خواهد شد .

کرد با اشاره به نقش مردم در کاهش تصادفات جاده ای گفت : کاهش تعداد تصادف جاده‌ای‌ و کاهش تلفات جانی و مالی ناشی از آن علاوه بر رفع نقاط پرحادثه نیازمند توجه شهروندان به قوانین راهنمایی و رانندگی است .




مطالب مرتبط

اجرای پویش چشم به راهیم ، همراهی رسانه‌ها خصوصاً صداوسیما جهت آموزش‌های رانندگی ایمن در طول اجرای طرح نوروزی ، حضور گشت‌های راهداری و پلیس راه در مقاطع پر تردد و پرتصادف ، اقدامات فرهنگی و انتشار از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها ، به‌ عنوان اقدامات مؤثر در ایام طرح نوروزی در ...

|

با توجه به اینکه میزان ترددها در کل کشور منفی اما در استان یزد مثبت بوده و یزد به‌عنوان یکی از مقاصد گردشگری از سوی هم‌وطنان انتخاب شده‌ است ، امید داریم این روند کاهش تصادفات همچنان ادامه داشته‌ باشد تا روزی که با تلاش همه خدمتگزاران به این مردم ، آمار فوت در شبکه‌های ...

|

پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری آمار تعداد ۲۶۱ نقطه اصلاح شده به ۴۰۰ نقطه افزایش یابد و تعهد سال ۱۴۰۲ به‌ صورت کامل محقق شود و مابقی ۴۸۷ نقطه نیز برای سال ۱۴۰۳ در دستور کار قرار گیرد .

|

با توجه با هزینه‌های بالای نصب روشنایی و علی‌رغم عدم الزام آیین‌نامه‌های ایمنی به نصب روشنایی در تمامی محورها به‌خصوص محور زنجان - دندی ، در صورت ابلاغ اعتبارات استانی اقدام خواهد شد .

|

افرادی که نسبت به ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه‌ها اقدام کرده اند ، در مرحله اول اخطار دریافت می‌کنند و اگر به اخطار آزادسازی حریم‌ها توجه نکنند ، با دستور قضایی نسبت به تخریب ساخت و سازها و برگرداندن حریم راه‌ها به حالت اولیه اقدام می‌شود .

|

نظرات کاربران