در حال بارگذاری ...

ثبت ۴۷۰۰ عملیات ایمنی راهنمایی کشتی‌ها در بنادر هرمزگان طی شش ماهه سال جاری

عملیات‌های راهنمایی کشتی بر اساس برنامه و بدون وقفه در شرایط متاثر از شیوع ویروس کرونا و گاها از مبدا کشورهای درگیر با این ویروس به انجام رسید .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت : بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ عملیات راهنمایی کشتی‌ها در شش ماهه سال جاری به صورت شبانه روزی و بدون وقفه با ایمنی کامل به همت راهنمایان در بنادر استان انجام شده است .

اسماعیل مکی‌زاده با اشاره به فعالیت راهنمایان در بنادر هرمزگان طی شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ اظهار داشت : این عملیات‌ها شامل پهلودهی ، جداسازی و جابجایی شناورها می‌باشد که توسط ۳۶ راهنما صورت گرفت است.

وی با بیان اینکه خدمات راهنمایی کشتی به منظور ارتقا سطح ایمنی و امنیت بنادر ، آبراهه‌ها و حفاظت از محیط زیست در تمام بنادر مطرح دنیا در بالاترین سطح ممکن و توسط نیروهای متخصص و زبده انجام می‌شود ، ادامه داد : عملیات‌های راهنمایی کشتی بر اساس برنامه و بدون وقفه در شرایط متاثر از شیوع ویروس کرونا و گاها از مبدا کشورهای درگیر با این ویروس به انجام رسید . در این مدت به منظور تامین سوخت پالایشگاه بندرعباس بیش از ۳ مورد عملیات STS (کشتی به کشتی) سوپر تانکرها توسط راهنمایان به ثبت رسیده است .

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فعالیت ۱۶ موسسه آموزش دریانوردی در استان هرمزگان بیان کرد : ۲۳ دوره عناوین آموزشی دریانوردی در این موسسه‌ها برگزار می‌شود .

به گفته مکی‌زاده ، بنادر استان هرمزگان از ۳۶ راهنما بهره برده که تعداد ۱۷ نفر راهنمای ارشد ، ۱۲ نفر از آنها راهنمایان درجه دو، ۴ نفر راهنمای درجه سه و تعداد ۳ نفر دیگر را کارآموزان تشکیل می‌دهند .

شایان ذکر است ، در حال حاضر ۳۳ هزار نفر دریانورد در استان هرمزگان مشغول فعالیت بوده که از این تعداد ۱۵۳ بانوای دریانورد در گستره آبی هرمزگان فعالیت می‌نمایند .




نظرات کاربران