در حال بارگذاری ...

ارتقاء سامانه های هوشمند توزین حین حرکت WIM در جاده های کشور

با همکاری و تعامل پلیس راه و راهداری در حال حاضر ۵۰ سامانه توزین حین حرکت در راستای اعمال قانون و حفظ و نگهداری راه ها قابل بهره برداری است که می طلبد با استفاده از بروزترین تکنولوژی جاده ای به درستی اعمال قانون صورت گیرد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل جاده ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بازدید از سامانه توزین حین حرکت پاسگاه حسن آباد در استان تهران با حضور مسئولین لشکری و کشوری از ارتقا و بهره برداری کامل سامانه هوشمند توزین در حال حرکت در جاده های کشور از ۵۰ سامانه فعلی به نزدیک به ۱۰۰ سامانه در آینده نزدیک خبر داد .

بابک طالبی ، معاون حمل و نقل این سازمان با اعلام این خبر اظهار داشت : سرما یه ای در کشور به نام راه وجود دارد که وظیفه ذاتی پلیس راه و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مراقبت از این سرمایه با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها می باشد . دلیل اصلی خرابی راه ها ، عبور وسایل نقلیه با بار بیشتر از حد مجاز است که باعث می شود صدمات اساسی و مهمی به راه ها و ابنیه آنها وارد شود که تاکنون جز دغدغه های مهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بوده است .

طالبی با اشاره به هوشمند سازی جاده ها تصریح کرد : جلوگیری از تردد وسایل نقلیه با اضافه بار ، کلید اصلی در پیاده سازی یک سیستم مدیریتی خوب برای این مقوله است . از آن جایی که سیستم های سنتی به میزان کافی به منظور کنترل متخلفان و وسایل نقلیه سنگین با اضافه بار اثر بخش نیستند ، استفاده از کامل ترین تکنولوژی هوشمند توزین حین حرکت با خطای ۵ درصد در کشوری توسعه یافته بسیار اثر بخش است .

معاون حمل و نقل جاده ای در ادامه تصریح کرد : با همکاری و تعامل پلیس راه و راهداری در حال حاضر ۵۰ سامانه توزین حین حرکت در راستای اعمال قانون و حفظ و نگهداری راه ها قابل بهره برداری است که می طلبد با استفاده از بروزترین تکنولوژی جاده ای به درستی اعمال قانون صورت گیرد .

در ادامه علی اکبر آشوری ، رئیس مرکز مدیریت راه های کشور تصریح کرد : در بحث مکانیابی صحیح و کارشناسی WIM پلیس راه نهایت همکاری را با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای داشته است و انتظار می رود در خصوص بهره برداری کامل از سامانه های موصوف با دستور فرماندهان راهور برای کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی دارای اضافه‌ بار غیرمجاز ، بزودی شاهد اقدامات بسیار مثبتی باشیم .

وی در خصوص ماهیت اصلی این سیستم افزود : ثبت مشخصات کلیه خودروهای عبوری ، تشخص هوشمند وزن خودروهای سنگین در حین حرکت بر اساس کلاس بندی و محورهای آنها ، ثبت سرعت کلیه خودروهای عبوری و تشخیص سرعت غیر مجاز ، کمک به تشخیص خودروهای سنگین فاقد بارنامه از مهمترین وظایف سامانه مذکور می باشد‌ .

 

 




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران اظهار کرد : بر اساس آمار پلیس راه استان در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین امسال ...

|

نمایندگان ادارات استان ها در پایانه های مسافربری در ایام اجرای طرح حضور مداوم و مستمر داشته و ضمن نظارت بر عملیات حمل و نقل ، عملکرد شرکت ها در اجرای لیست انتظار و درج QR کد بر روی بلیت مسافرین و اطلاع رسانی مناسب و آگاهی سازی مسافران از اجرای این طرح ها را بررسی و نظارت می ...

|

این اقدام ، گامی مثبت در جهت ارتقا ایمنی تردد در جاده‌های استان ایلام است و انتظار می‌رود به تردد ایمن‌ عابران پیاده و حرکت روان‌تر و توام بادید کافی رانندگان در این منطقه کمک کند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای را بسیار مهم و راهبردی عنوان کرد و ضمن قدردانی از تحقق بخش زیادی ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس پلیس راه راهور فراجا اعلام کرد : ۲۲ درصد جانباختگان تصادفات رانندگی بین ۲۰ تا ۳۰ سال هستند که جمعیت جوان را تشکیل می دهند ...

|

نظرات کاربران