در حال بارگذاری ...
  • ارتقاء سامانه های هوشمند توزین حین حرکت WIM در جاده های کشور

    با همکاری و تعامل پلیس راه و راهداری در حال حاضر ۵۰ سامانه توزین حین حرکت در راستای اعمال قانون و حفظ و نگهداری راه ها قابل بهره برداری است که می طلبد با استفاده از بروزترین تکنولوژی جاده ای به درستی اعمال قانون صورت گیرد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون حمل و نقل جاده ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در بازدید از سامانه توزین حین حرکت پاسگاه حسن آباد در استان تهران با حضور مسئولین لشکری و کشوری از ارتقا و بهره برداری کامل سامانه هوشمند توزین در حال حرکت در جاده های کشور از ۵۰ سامانه فعلی به نزدیک به ۱۰۰ سامانه در آینده نزدیک خبر داد .

    بابک طالبی ، معاون حمل و نقل این سازمان با اعلام این خبر اظهار داشت : سرما یه ای در کشور به نام راه وجود دارد که وظیفه ذاتی پلیس راه و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مراقبت از این سرمایه با بهره گیری از تمامی ظرفیت ها می باشد . دلیل اصلی خرابی راه ها ، عبور وسایل نقلیه با بار بیشتر از حد مجاز است که باعث می شود صدمات اساسی و مهمی به راه ها و ابنیه آنها وارد شود که تاکنون جز دغدغه های مهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بوده است .

    طالبی با اشاره به هوشمند سازی جاده ها تصریح کرد : جلوگیری از تردد وسایل نقلیه با اضافه بار ، کلید اصلی در پیاده سازی یک سیستم مدیریتی خوب برای این مقوله است . از آن جایی که سیستم های سنتی به میزان کافی به منظور کنترل متخلفان و وسایل نقلیه سنگین با اضافه بار اثر بخش نیستند ، استفاده از کامل ترین تکنولوژی هوشمند توزین حین حرکت با خطای ۵ درصد در کشوری توسعه یافته بسیار اثر بخش است .

    معاون حمل و نقل جاده ای در ادامه تصریح کرد : با همکاری و تعامل پلیس راه و راهداری در حال حاضر ۵۰ سامانه توزین حین حرکت در راستای اعمال قانون و حفظ و نگهداری راه ها قابل بهره برداری است که می طلبد با استفاده از بروزترین تکنولوژی جاده ای به درستی اعمال قانون صورت گیرد .

    در ادامه علی اکبر آشوری ، رئیس مرکز مدیریت راه های کشور تصریح کرد : در بحث مکانیابی صحیح و کارشناسی WIM پلیس راه نهایت همکاری را با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای داشته است و انتظار می رود در خصوص بهره برداری کامل از سامانه های موصوف با دستور فرماندهان راهور برای کنترل و شناسایی وسایل نقلیه سنگینی دارای اضافه‌ بار غیرمجاز ، بزودی شاهد اقدامات بسیار مثبتی باشیم .

    وی در خصوص ماهیت اصلی این سیستم افزود : ثبت مشخصات کلیه خودروهای عبوری ، تشخص هوشمند وزن خودروهای سنگین در حین حرکت بر اساس کلاس بندی و محورهای آنها ، ثبت سرعت کلیه خودروهای عبوری و تشخیص سرعت غیر مجاز ، کمک به تشخیص خودروهای سنگین فاقد بارنامه از مهمترین وظایف سامانه مذکور می باشد‌ .

     

     




    مطالب مرتبط

    انتظار می رود با اصلاح برخی روال های کاری که نیازمند توجه بیشتری هستند نظیر برخورد قاطع با تخلفات اضافه بار ، اعمال تخلفات ارسالی دوربین ها و اطلاع رسانی بلادرنگ به متخلفان و واگذاری اطلاعات کامل تصادفات جهت انجام تحلیل های مهندسی و برنامه ریزی ایمنی ، بتوان گام های بلندی در ...

    |

    کسب رتبه اول مرکز مدیریت راه ها اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی در بین استان های درجه اول کشور بر اساس معیارهای فوق الذکر در مرداد ماه سال جاری و برای دومین سال متوالی بدست آمد که این ارزیابی در بسیاری از پروژه های مذکور به هماهنگی و همکاری واحدهای مختلف ...

    |

    سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای آخرین یافته های خود را در زمینه های روسازی ، ایمنی راه و ابنیه فنی در مجلات معتبر علمی بین المللی ISI انتشار داده است و اکثر مقالات منتشر شده به نام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ثبت شده است .

    |

    اکنون سه هزار و ۸۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوسی ، ۱۸ هزار دستگاه ناوگان سواری کرایه و ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان مینی بوس در کشور فرسوده است که باید بازسازی شود . قرار است سالانه سه هزار دستگاه سوای کرایه ، ۵۰۰ دستگاه اتوبوس و یک هزار دستگاه مینی بوس بازسازی شود .

    |

    سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای متعهد شد پیگیری لازم را جهت اجرای طرح مناسب سازی در فضاها و ابنیه واقع در مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی ، با اولویت مجتمع های خدماتی رفاهی درحال بهره برداری در دستور کار قرار دهد و به ادارات کل تابعه استانی خود نظارت و پیگیری مستمر را برای ...

    |

    نظرات کاربران