پایش و ارزیابی ۷۳۰۰۰ کیلومتر از شبکه راههای کشور توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک
شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با حمایت همه جانبه از طرحهای دانش بنیان موفق شده با طراحی و بهینه سازی این سامانه، ۶۰ درصد نسبت به محصول خارجی صرفهجویی ارزی برای کشور به همراه داشته است .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت : با بهینه سازی نسل سوم " سامانههای ارزیابی روسازی راهها" بیش از ۷۳ هزار کیلومتر از شبکه راههای کشور ارزیابی و پایش شد .
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه طی یک سال گذشته از نرم افزارها و سامانههای مختلفی در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک رونمایی و بهرهبرداری شده است ، گفت : یکی از این سامانهها ، سامانه ارزیابی روسازی راهها است که از تکنولوژی روز دنیا در آن بهره گرفته شده و این تکنولوژی منحصر به فرد ، در میان کشورهای منطقه تنها در اختیار شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی قرار دارد .
کیانپور با اشاره به اینکه استفاده از این تکنولوژی حدود ۵۰ درصد کاهش هزینههای برداشت اطلاعات و ارزیابی جادههای کشور را به همراه دارد افزود : شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با حمایت همه جانبه از طرحهای دانش بنیان موفق شده با طراحی و بهینه سازی این سامانه، ۶۰ درصد نسبت به محصول خارجی صرفهجویی ارزی برای کشور به همراه داشته است . این سامانه منطبق با استانداردهای ملی و بینالمللی، به منظور ارزیابی خرابیهای سطحی ، تعیین و تحلیل ناهمواری بینالمللی راهها IRI ، تعیین وضعیت اصطکاک و مقاومت لغزشی راهها تهیه شده و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک این سامانه را به امکانات با ابزار دقیق تجهیز کرده است .
وی با اشاره به اینکه این سامانه هماکنون در شهرها و راههای اصلی کشور به کار گرفته شده است تصریح کرد : معابر اصلی و دورن شهری کلانشهر تهران و مشهد با سفارش شهرداری این شهرها برای معابر اصلی و فرعی استفاده شده و معابر اصلی تهران و مشهد توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مورد پایش دقیق قرار گرفته است .
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به عملکرد دفتر مهندسین مشاور و ارزیابی روسازی راههای شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک طی یک سال اخیر گفت : بروزرسانی وضعیت رویه شبکه راههای کشور و توسعه و پشتیبانی سامانه مدیریت روسازی (PMS) در راههای شریانی کشور ، برداشت مکانیزه و تحلیل هوشمند اطلاعات سطح روسازی شبکه معابر شهر تهران ( دوره سوم) در ۴ هزار کیلومتر - خط از معابر بزرگراهی و اصلی ، پروژه تهیه شناسنامه فنی پل (پروژههای استانی) و توسعه سامانه مدیریت پل و ابنیه فنی (سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای) ، انجام ۱۳ پروژه مطالعات ژئوفیزیک در حوزه شناسایی ساختارهای زیرسطحی و ارزیابی ناهمواری در فرآیند تحویل موقت محورهای شریانی و فرعی کشور در ۳۰ محور به طول مجموع یک هزار ۵۹۱ کیلومتر-خط از مواردی است که میتوان به آن اشاره کرد .
کیانپور با اشاره به دیگر مطالعات انجام شده در دفتر مهندسین مشاور و ارزیابی روسازی راههای این شرکت افزود : مطالعه بهسازی و اندازهگیری ظرفیت باربری در ۵ فرودگاه کشور ، مطالعه بهسازی در ۴ محور برونشهری و شهری به طول ۵۰۰ کیلومتر-خط و نیز برگزاری سمینارهای متنوع آموزشی برای دستگاههای اجرایی از جمله اقدامات این دفتر طی یک سال اخیر بوده است .