در حال بارگذاری ...

پایش و ارزیابی ۷۳۰۰۰ کیلومتر از شبکه‌ راه‌های کشور توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک

شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با حمایت همه جانبه از طرح‌های دانش بنیان موفق شده با طراحی و بهینه سازی این سامانه، ۶۰ درصد نسبت به محصول خارجی صرفه‌جویی ارزی برای کشور به همراه داشته است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت : با بهینه سازی نسل سوم " سامانه‌های ارزیابی روسازی راه‌ها" بیش از ۷۳ هزار کیلومتر از شبکه راه‌های کشور ارزیابی و پایش شد .

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه طی یک سال گذشته از نرم ‌افزارها و سامانه‌های مختلفی در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک رونمایی و بهره‌برداری شده است ، گفت : یکی از این سامانه‌ها ، سامانه ارزیابی روسازی راه‎ها است که از تکنولوژی روز دنیا در آن بهره گرفته شده و این تکنولوژی منحصر به فرد ، در میان کشورهای منطقه تنها در اختیار شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک وزارت راه و شهرسازی قرار دارد .

کیانپور با اشاره به اینکه استفاده از این تکنولوژی حدود ۵۰ درصد کاهش هزینه‌های برداشت اطلاعات و ارزیابی جاده‎‌های کشور را به همراه دارد افزود : شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با حمایت همه جانبه از طرح‌های دانش بنیان موفق شده با طراحی و بهینه سازی این سامانه، ۶۰ درصد نسبت به محصول خارجی صرفه‌جویی ارزی برای کشور به همراه داشته است . این سامانه منطبق با استانداردهای ملی و بین‌المللی، به منظور ارزیابی خرابی‌های سطحی ، تعیین و تحلیل ناهمواری بین‌المللی راه‌ها IRI ، تعیین وضعیت اصطکاک و مقاومت لغزشی راه‎‌ها تهیه شده و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک این سامانه را به امکانات با ابزار دقیق تجهیز کرده است .

وی با اشاره به اینکه این سامانه هم‌اکنون در شهرها و راه‌های اصلی کشور به کار گرفته شده است تصریح کرد : معابر اصلی و دورن شهری کلانشهر تهران و مشهد با سفارش شهرداری این شهرها برای معابر اصلی و فرعی استفاده شده و معابر اصلی تهران و مشهد توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک مورد پایش دقیق قرار گرفته است .

مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به عملکرد دفتر مهندسین مشاور و ارزیابی روسازی راه‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک طی یک سال اخیر گفت : بروزرسانی وضعیت رویه شبکه راه­‌های کشور و توسعه و پشتیبانی سامانه مدیریت روسازی (PMS) در راه‌های شریانی کشور ، برداشت مکانیزه و تحلیل هوشمند اطلاعات سطح روسازی شبکه معابر شهر تهران ( دوره سوم) در ۴ هزار کیلومتر - خط از معابر بزرگراهی و اصلی ، پروژه تهیه شناسنامه فنی پل (پروژه‌های استانی) و توسعه سامانه مدیریت پل و ابنیه فنی (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای) ، انجام ۱۳ پروژه مطالعات ژئوفیزیک در حوزه شناسایی ساختارهای زیرسطحی و ارزیابی ناهمواری در فرآیند تحویل موقت محورهای شریانی و فرعی کشور در ۳۰ محور به طول مجموع یک هزار ۵۹۱ کیلومتر-خط از مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد .

کیانپور با اشاره به دیگر مطالعات انجام شده در دفتر مهندسین مشاور و ارزیابی روسازی راه‌های این شرکت افزود : مطالعه بهسازی و اندازه‌­گیری ظرفیت باربری در ۵ فرودگاه کشور ، مطالعه بهسازی در ۴ محور برون­شهری و شهری به طول ۵۰۰ کیلومتر-خط و نیز برگزاری سمینار‎های متنوع آموزشی برای دستگاه‌های اجرایی از جمله اقدامات این دفتر طی یک سال اخیر بوده است .




مطالب مرتبط

این پل فلزی به طول ۴۶۰ متر بر روی رودخانه کارون شامل ۳ باند رفت و ۳ باند برگشت به همراه رمپ و لوپ‌‎ها و اصلاحات تقاطع‌های محدوده پل است که نقش ویژه‌ای در جابجایی بار ترافیکی شهر خواهد داشت .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به انجام بیش از ۶۸۰ نوع آزمایش در زمینه بتن ، قیر ، آسفالت ، فولاد ، روسازی ...

|

با برنامه‌ریزی‎های انجام شده و تحقق اهداف ترسیم شده ، گام بلندی را برای رسیدن به درآمد یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و بلکه بیشتر بر خواهیم داشت که تحقق این درآمد دور از دسترس برای شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک نخواهد بود .

|

در انجام مطالعات ژئوتکنیک دریایی و توسعه بنادر با سازمان بنادر و دریانوردی مشارکت داشتیم که این مطالعات و آزمایش‌ها با هدف ارتقای کیفی در سه بندر گناوه ، دیلم و دیر انجام شد .

|

این خط راه آهن به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های ملی کشور است که طول خط آهن تهران ، همدان - سنندج ۴۲۰ کیلومتر است که مسیر تهران تا همدان به طول ۲۷۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است و از ۱۵۱ کیلومتر طول خط ریلی همدان - سنندج نیز ۶۴ کیلومتر از آن در حوزه استان همدان واقع شده و از ...

|

نظرات کاربران