در حال بارگذاری ...
  • پیشنهاد به وزرای راه و شهرسازی و بهداشت برای لغو مصوبه فروش ۶۰ درصد ظرفیت پروازها‌

    باز‌نگری در مصوبه فروش حداکثر ۶۰ درصد ظرفیت پروازها را به وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، وزیر راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری پیشنهاد داده‌ایم ، اما معتقد هستند ، کماکان این فاصله‌گذاری اجتماعی باید در پروازها رعایت شود و ما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم‌ . حتی موعد مقرری هم برای پایان این موضوع به ما اعلام نشده است و ضرورت دارد، در این حوز‌ه بازنگری شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت : از آن منظر که فروش فقط ۶۰ درصد ظرفیت پرواز با هدف مبارزه با کرونا در سفر هوایی فقط در ایران اجرا می‌شود و موجب زیان شرکت‌ها است ، از وزرای راه و بهداشت خواسته‌ایم با حذف این مصوبه موافقت کنند .

    ‌مقصود اسعدی سامانی با اشاره به موضوع رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در پروازها و فروش ۶۰ درصد ظرفیت هواپیماها ، اظهار داشت : مصوبه فروش فقط ۶۰ درصد ظرفیت پروازها به دلیل کرونا ، موضوعی است که بدون هیچ محاسبات علمی تعیین و لازم‌الاجرا شده است و این موضوع فقط ضرر و زیان شرکت‌های هواپیمایی را بیشتر می‌کند .

    دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه‌ فروش فقط ۶۰ درصد ظرفیت یک پرواز با هدف مبارزه با کرونا در سفر هوایی فقط در کشور ما اجرا می‌شود ، ادامه داد : در هیچ جای دنیا این موضوع اجرا نشده است ، یک شرکت هواپیمایی وقتی که ۴۰ درصد صندلی‌های خود را برای پرواز دراختیار ندارد، زیان عمده‌ای می‌بیند . البته این مصوبه فقط در پروازهای داخلی اجرا می‌شود و شامل پروازهای خارجی شرکت‌های هواپیمایی داخلی نیست .‌

    دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اضافه کرد : باز‌نگری در مصوبه فروش حداکثر ۶۰ درصد ظرفیت پروازها را به وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، وزیر راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری پیشنهاد داده‌ایم ، اما معتقد هستند ، کماکان این فاصله‌گذاری اجتماعی باید در پروازها رعایت شود و ما هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم‌ . حتی موعد مقرری هم برای پایان این موضوع به ما اعلام نشده است و ضرورت دارد، در این حوز‌ه بازنگری شود .

    با شیوع کرونا در ایران ، سال گذشته بود که به پیشنهاد ستاد ملی مقابله با کرونا ، مصوب شد فقط در پروازهای داخلی ۶۰ درصد ظرفیت هواپیما در راستای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی فروخته شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از صدور بیش از ۱۸ هزار مجوز پروازی برای عملیات نوروز ۱۴۰۳ تاکنون خبر داد .

    |

    مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی ، به‌صورت برخط فعالیت فرودگاه‌ها و ترمینال‌های مسافری را رصد و با دقت بالا در صورت غیرفعال شدن هواپیمای یک شرکت‌ هواپیمایی در کوتاه ترین زمان ممکن تصمیم‌های مربوطه را اتخاذ خواهد کرد .

    |

    لازم است اطلاع رسانی کامل در خصوص آن دسته از هواپیماهای موجود در ناوگان خود که قادر به پذیرش مسافر توانخواه هستند و نیز حداکثر تعداد قابل پذیرش مسافرین توانخواه در هر پرواز را به اطلاع مسافر یا متقاضی خرید بلیت برسانند .

    |

             

    |

    مطابق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری ، به دلیل حساسیت بالای سرویس مراقبت پرواز و تاثیر مستقیم آن بر ایمنی پروازهای فرودگاه ، بازرسی ایمنی از واحدهای ارائه دهنده آن به صورت سالانه انجام می گردد تا از تطابق کیفی و کمی آن با قوانین و استانداردهای بالادستی اطمینان حاصل شود .

    |

    نظرات کاربران