در حال بارگذاری ...
  • دیجیتالی شدن ۲۲۰ هزار سند در مرکز اسناد و کتابخانه شرکت راه‌آهن

    ضرورت دارد بهره‌وری در راه‌آهن ارتقاء یابد و هزینه‌های راه‌آهن منطقی شود‌ . راه‌آهن به عنوان سازمانی هوشمند ، توسعه‌یافته و بالغ از همه ظرفیت‌های موجود در کشور با محوریت مرکز جهادی استفاده می‌کند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : در مرکز اسناد و کتابخانه راه‌آهن ۲۲۰ هزار سند ، دیجیتال شده است و در حال حاضر قابلیت دسترسی به کارهای انجام شده گذشته به صورت نسخه الکترونیک فراهم است .

    بیست و چهارمین رویداد سه‌شنبه‌های ریلی امروز با محوریت موضوعاتی نظیر سامانه مدیریت توقفات قطارهای کنترل ترافیک مرکزی ، مقابله با خُردگی اتصالات ریل و تراورس و افتتاح مرکز جهادی پیشرفت اداره کل راه‌آهن کرمان با نام سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی برگزار شد .

    سعید رسولی با بیان اینکه ‌تلاش کرده‌ایم نقش‌آفرینی راه‌آهن در توسعه کشور افزایش یابد ، تأکید کرد : ضرورت دارد بهره‌وری در راه‌آهن ارتقاء یابد و هزینه‌های راه‌آهن منطقی شود‌ . راه‌آهن به عنوان سازمانی هوشمند ، توسعه‌یافته و بالغ از همه ظرفیت‌های موجود در کشور با محوریت مرکز جهادی استفاده می‌کند .

    وی با بیان اینکه ۲۴ تیر ۱۴۰۰ مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن یک ساله می‌شود ، گفت : در این مرکز فعالیت‌های مشترک و جمعی بوده است ، در کارگروه‌های تخصصی که شکل گرفت ، ۸ کارگروه از ۲۶ کارگروه در سال ۹۹ به نتیجه رسید و ۳۰ مسأله اولویت‌دار راه‌آهن برای بررسی و رفع ، در دستور کار قرار گرفت .

    مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت : اقدامات انجام شده در این حوزه سفارشی نبود و اینگونه نبود که در قالب قرارداد با شرکتی موضوع را پیش ببریم بلکه از درون مجموعه کارها مدیریت شد .

    رسولی با تأکید بر اینکه سعی شده است موانع بهره‌وری در راه‌آهن بررسی شود ،‌ بیان کرد : اصلاح آئین‌نامه بلیت اداری نیز به تصویب رسید و از امروز ابلاغ می‌شود و در این باره همه کارکنان تجمیعی و غیر تجمیعی راه‌آهن مشمول بلیت رایگان می‌شوند .

    جابه‌جایی سالانه‌ ۲ میلیون تن بار در ‌راه‌آهن منطقه کرمان

    در این مراسم ، مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن کرمان توسط مدیرعامل راه‌آهن در قالب ویدئو کنفرانس‌ ، به بهره‌برداری رسید .

    ‌در ادامه این مراسم ، مدیرکل راه‌آهن کرمان اظهار داشت : تلاش کرده‌ایم مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن کرمان کاربردی و عملیاتی باشد و فقط یک اتاق با یک تابلو نباشد .

    مجید ارجونی اضافه کرد : ارتباط با دانشگاه‌ها را آغاز کرده‌ایم و طرح‌ها به زودی عملیاتی خواهد شد .

    مدیرکل راه‌آهن کرمان اظهار کرد : سالانه ۲ میلیون تن بار در راه‌آهن کرمان جابه‌جا می‌شود .




    مطالب مرتبط

    همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد .

    |

    پس از اجرای آزمایشی موفق ریل طویل ، در حال حاضر در تمام مناقصات احداث خطوط جدید ، استفاده از روش نصب ریل طویل الزامی شده و یک مناقصه در مسیر پر ترافیک تهران - مشهد به‌صورت ریل طویل در مرحله فراخوان است .

    |

    ارزش این کاربرگ‌ها مجموعا به ۶۵۸ میلیارد تومان می‌رسد .

    |

    درخواست پیشنهادهای ۸ نیاز اولویت‌دار فناورانه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران که دارای سطح فناوری بالا می‌باشد هم‌اکنون آماده شده و با همکاری و حمایت معاونت علمی ، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به فراخوان گذاشته خواهد شد .

    |

    خط دوم راه‌آهن قزوین - زنجان یکی از محورهای پرترافیک از نظر بار و مسافر است و نیاز به دو خطه شدن دارد .

    |

    نظرات کاربران