در حال بارگذاری ...
  • تقدیر اتحادیه بین المللی راه آهن ها (uic) از اقدامات مرکز جهادی پیشرفت راه آهن ایران

    طی تفاهم‌نامه دو و چندجانبه‌ای که با کشورهای همسایه برای استفاده بهینه از ظرفیت حمل و نقل ریلی منطقه به امضا رساندیم ، با فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و مجموعه‌های پیشرو که اغلب بخش غیر دولتی هستند ، نسبت به ترغیب صاحبان کالا و جذب بار به شبکه از حمل‌ونقل ریلی اقدام شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرعامل راه‌آهن از بازدید سفرا و روسای راه‌آهن برخی کشورها از مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن ایران خبر داد و عنوان کرد که طی این بازدیدها ، طرف‌های خارجی تمایل خود را جهت همکاری و ارتباط و تعامل دو طرفه ، در حوزه‌های فناوری و آموزشی ابراز کردند .

    سعید رسولی از تعاملات سازنده ایران با کشورهای همسایه در حوزه حمل‌ونقل ریلی خبر داد و اظهار کرد : ما علاوه بر کشورهای همسایه ، با سایر کشورهای عضو اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها نیز با توجه به جایگاه ایران در ساختار UIC همکاری بسیار خوبی داریم . سفرا و روسای راه‌آهن برخی از کشورها از مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن بازدید داشتند و اقدام جهادی راه‌آهن را تائید کرده و ابراز تمایل کردند که طی ارتباط و تعامل دو طرفه ، در حوزه‌های فناوری و آموزشی همکاری داشته باشیم .

    رسولی گفت : اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها UIC نیز تجربه موفق کارگروه‌های بهره‌وری ما را مورد توجه قرار داده و این موضوع را در گزارش‌های خود ذکر کرده‌اند . طی تفاهم‌نامه دو و چندجانبه‌ای که با کشورهای همسایه برای استفاده بهینه از ظرفیت حمل و نقل ریلی منطقه به امضا رساندیم ، با فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی و مجموعه‌های پیشرو که اغلب بخش غیر دولتی هستند ، نسبت به ترغیب صاحبان کالا و جذب بار به شبکه از حمل‌ونقل ریلی اقدام شده است .

    وی ابراز امیدواری کرد : همان‌طور که علیرغم وحود محدودیت های ناشی از کرونا و بسته بودن مرزها برای مدت بیش از ۱۰۰ روز در ابتدای شیوع کرونا ، طی سال گذشته و اوایل امسال شاهد رشد حمل‌ونقل بین‌المللی بودیم ، امسال نیز ، هم در حمل‌ونقل داخلی و هم بین‌المللی ریلی ، شاهد رشدهای چشمگیر باشیم .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، طی حکمی داود طالبی ، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و ...

    |

    مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که به علت کرونا و کاهش شدید مسافر ، تقریبا کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سال های دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد ، منطقی نیست .

    |

    مرز ریلی شمتیغ به‌منظور تبادلات تجاری ، صادرات ، واردات و ترانزیت بین ایران و افغانستان یکی از مراکز مهمی است که در سند آمایش سرزمینی مراکز لجستیکی کشور ثبت و مصوب شده است و زنجیره عرضه و تقاضا و تسهیل تجارت بین دو کشور را تسهیل می‌کند .

    |

    تعداد کشته های جاده ای در سال حدود ۲۰ هزار نفر و تعداد تصادفات جرحی و منجر به نقص عضو بیش از ۱۰ برابر این میزان بوده است . در حالی که صنعت ریلی ، به لحاظ ایمنی و عدم آسیب های جسمی و مالی ، حوزه ای کاملا متفاوت نسبت به جاده است .

    |

    این رکورد با استفاده از حداکثر امکاناتمان تحقق پیدا کرده است ، بدون آنکه واگن های قابل توجهی به مجموعه ریلی اضافه کنیم .

    |

    نظرات کاربران