در حال بارگذاری ...
  • آمادگی مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن جهت دریافت طرح‌های پژوهشی - کاربردی دانشگاهی

    اکنون اگر با نگاه مدیریت دارایی به دارایی‌هایمان نگاه کنیم ، نباید پشت مشکلات زمین‌گیر شویم و این انتظار در ما به وجود بیاید که از جای دیگری نسخه شفابخش به دستمان برسد . مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن در سال ۹۹ با این هدف به وجود آمد تا فاصله دانشگاه و صنعت را به کمترین میزان ممکن برساند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرعامل شرکت راه‌آهن از دیجیتال‌سازی بیش از ۲۲ هزار سند از گزارشات قدیمی و علمی مربوط به راه‌آهن خبر داد و اظهار کرد که اکنون این اسناد در اختیار پژوهشگران و صنعتگران ریلی کشور قرار دارد .

    سعید رسولی با حضور تعدادی از اساتید و دانشجویان دانشکده راه‌آهن دانشگاه علم و صنعت، نشستی مشترک و تخصصی برگزار کرد و طی آن نتایج پروژه‌های تحصیلات تکمیلی و کاربردی ۷ پژوهشگر حاضر در جلسه ، مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

    در این نشست که مدیران کل ستادی مرتبط با موضوع به طور حضوری و مدیران کل مناطق راه‌آهن به‌طور مجازی و از طریق ویدئو کنفرانس حضور داشتند ، آماری از پایان‌نامه‌های حمایت شده از سوی شرکت راه‌آهن به مقام عالی شرکت راه‌آهن ارائه شد .

    رسولی در این نشست بر ضرورت همکاری تنگاتنگ دانشکده راه‌آهن و صنعت ریلی تأکید کرد و گفت : از زمانی که مسئولیت راه‌آهن را عهده‌دار شدم ، همواره در تلاش برای ایجاد ارتباط بین دانشگاه و صنعت جهت حل مسائل حوزه حمل‌ونقل ریلی در کشور هستم .

    وی اظهار کرد : اکنون اگر با نگاه مدیریت دارایی به دارایی‌هایمان نگاه کنیم ، نباید پشت مشکلات زمین‌گیر شویم و این انتظار در ما به وجود بیاید که از جای دیگری نسخه شفابخش به دستمان برسد . مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن در سال ۹۹ با این هدف به وجود آمد تا فاصله دانشگاه و صنعت را به کمترین میزان ممکن برساند .

    رسولی از برگزاری جشن یک‌سالگی مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن در تیرماه امسال خبر داد و عنوان کرد : در این مرکز ، طی یک سال گذشته ۲۳ رویداد فناورانه با استانداردهای مطلوب برگزار شده است . یکی از اقدامات خوبی که طی این یک سال از سوی این مرکز انجام شد، مربوط به بررسی و جمع‌آوری مقالات و طرح‌های علمی است که تاکنون یا اجرا نشده یا نیمه‌تمام رها شده بودند .

    رئیس هیات مدیره راه‌آهن تأکید کرد : طی این مدت ، بیش از ۲۲ هزار سند از گزارشاتی که از قبل وجود داشتند از سوی مرکز آموزش راه‌آهن به صورت فایل‌های دیجیتال درآمده و اکنون در اختیار پژوهشگران و صنعتگران ریلی کشور قرار دارند .

    رسولی یادآور شد : بسیاری از دغدغه‌هایی که در گذشته وجود داشتند ، هم‌اکنون نیز وجود دارند و با مراجعه به مطالعات صورت گرفته و راهکارهای ارائه شده در آن زمان، می‌توان از تجربه آنان نسبت به رفع برخی از مسائل اقدام کرد . رابطه بین دانشگاه و صنعت باید تعمیق شود و نباید به برگزاری یک یا چند جلسه اکتفا کرد .

    معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد : اکنون درب راه‌آهن جهت جذب نخبگان دانشگاه باز است و ملاک ما برای جذب نخبگان ؛ نه فقط تخصص ، بلکه عشق و علاقه به راه‌آهن نیز اهمیت دارد .

    رسولی در پایان از دانشجویان و پژوهشگران درخواست کرد تا پیشنهادهای پژوهشی و کاربردی خود را به مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن ارائه کنند تا پس از بررسی، تبدیل به پروپوزال شده و امکان عملیاتی شدن آن‌ها فراهم شود .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

    |

    سیستم ترمز ۸۰۰۰ واگن باری در شبکه ریلی پارسال بهسازی شد . در سنوات اخیر به دلیل نبود منابع مالی حدود یک سوم واگن‌های در سیر بدون داشتن ترمز در ۱۰ الی ۲۰ سال اخیر سیر می‌کردند . نحوه سیر بدین گونه بود که اگر یک قطار با ۴۰ واگن باردار حرکت می‌کرد و مسیر دارای شیبی است که نیاز به ...

    |

    همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد .

    |

    امسال نسبت به سال گذشته حدود ۹ درصد در مجموع تعداد مسافر و ۶ درصد در نفر کیلومتر افزایش داشتیم .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر کل راه آهن شرق گفت : در راستای الزام تامین ۲۰ درصد برق مصرفی ادارات دولتی از منابع تجدید پذیر ، نیروگاه خورشیدی در اداره ...

    |

    نظرات کاربران