در حال بارگذاری ...
  • بارگیری بیش از ۲۰ محموله بزرگ ترافیکی در بندر امام خمینی (ره)

    منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) طی سال‌های قبل نیز موفق شده است نگله‌ی ویژه ۱۱۵‌ تنی با ۲۰ متر ارتفاع به عنوان بلندترین نگله‌ سنگین را در شرایط ایمن تخلیه کند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ بیش از ۲۰ نگله ویژه (محموله ترافیکی) از ابتدای سال جاری تاکنون از مجتمع بندری امام خمینی (ره) بارگیری شد .

    عادل دریس ؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت : نگلات ویژه به عنوان شکلی از محمولات ترافیکی ، از جمله کالاهای ویژه هستند که در شرایط و با بهره‌گیری از تجهیزات خاص ، تخلیه و بارگیری می‌شوند و مجتمع بندری امام خمینی(ره) با برخورداری از امکانات و تجهیزات لازم موفق به بارگیری ۲۱ نگله ویژه از  ۱۲ فروند شناور شده است .

    وی افزود : ۳ نگله از این تعداد یادشده به طول‌های ۳۰، ۳۵ و ۴۵ متر و عرض‌های۵/۴ ، ۵/۴ و ۷ متر از بزرگترین ابعاد برخوردار بودند که تحت شرایط ایمن و با اتکا بر توان و مهارت نیروهای عملیاتی تخلیه و از مبدأ صنایع داخلی جهت حمل و نقل ساحلی به مقصد کنگان ارسال شدند .

    یادآور می‌شود منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) طی سال‌های قبل نیز موفق شده است نگله‌ی ویژه ۱۱۵‌ تنی با ۲۰ متر ارتفاع به عنوان بلندترین نگله‌ سنگین را در شرایط ایمن تخلیه کند .




    مطالب مرتبط

    عملیات بارگیری قیرمایع پیش از این در پایانه تخصصی نفتی منطقه ویزه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) و از طریق مخازن و کریدور خطوط لوله مشترک انجام می‌گرفت .

    |

    منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان بندر کانونی حمل و نقل کالاهای اساسی از ظرفیت‌های بسیار مطلوبی جهت بهره‌گیری از شبکه ریلی برخوردار بوده است .

    |

    ۲۳۷ شرکت بخش خصوصی با برخورداری از ۱۱۵۶۰ نفر نیروی انسانی در بخش‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) فعالیت می‌نماید که با اهتمام و تشریک مساعی شرکت‌های فعال بخش خصوصی در سال ۱۴۰۲ تعهد اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت کامل محقق شده است .

    |

    بیش از ۱۰ میلیون و ۷۰۸ هزار تن از کالاهای اساسی تخلیه شده در این بندر بزرگ تجاری از طریق ناوگان جاده‌ای و بیش از یک میلیون و ۱۳۰ هزار تن نیز به وسیله واگن با بهره‌گیری از مزیت اتصال این بندر به شبکه راه آهن سراسری ارسال شده است .

    |

    بیش از ۷۰ درصد واردات کالاهای اساسی کشور از منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) انجام می‌شود ؛ همچنین ۹۰ درصد واردات برخی اقلام اساسی از طریق این بندر انجام می‌شود که در تامین امنیت غذایی کشور تاثیر مستقیمی دارد .

    |

    نظرات کاربران