در حال بارگذاری ...
  • احداث ۱۱ کیلومتر از محور اصفهان - اردستان در دو باند رفت و برگشت

    طول کل این محور ۷۸ کیلومتر بوده که حدفاصل کمشچه تا محور اردستان نائین است . ۶۰ کیلومتر از این محور در سال های گذشته به بهره‌برداری رسیده و در حال حاضر نیز با تلاش‌های صورت گرفته ۱۱ کیلومتر دیگر به صورت چهارخطه (بزرگراهی) تکمیل شده و آماده افتتاح است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از ایمن شدن محور پرتردد اصفهان - اردستان و اتمام عملیات اجرایی ۱۱ کیلومتر از این مسیر ترانزیتی به صورت (چهارخطه) خبر داد .

    علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه تکمیل پروژه باند دوم اصفهان – اردستان یکی از اولویت‌های این اداره کل است گفت : به لطف خدا ۲۲ کیلومتر دیگر از این محور (در دو باند ۱۱ کیلومتری) تکمیل شده و آماده افتتاح است .  

    وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی پروژه احداث باند دوم اصفهان - اردستان (واریانت پشت کارخانه سیمان) از سال ۱۳۹۱ آغاز شده است ، گفت : طول کل این محور ۷۸ کیلومتر بوده که حدفاصل کمشچه تا محور اردستان نائین است . ۶۰ کیلومتر از این محور در سال های گذشته به بهره‌برداری رسیده و در حال حاضر نیز با تلاش‌های صورت گرفته ۱۱ کیلومتر دیگر به صورت چهارخطه (بزرگراهی) تکمیل شده و آماده افتتاح است .  

    وی اذعان داشت : اعتبار هزینه شده برای ساخت این میزان از پروژه ۳۴۰ میلیارد ریال است که بازگشایی آن تردد ایمن کاربران جاده‌ای را به همراه دارد . بخشی از احجام به کار رفته برای این قطعه از پروژه شامل ۴۱۴ هزار و ۳۷۰ مترمکعب خاکبرداری، ۵۱۹ هزار و ۷۰۶ مترمکعب خاکریزی ، ۱۲۸ هزار و ۸۳۷ مترمکعب زیر اساس و اساس ، ۷ هزار و ۱۱۱ مترمکعب بتن و ۸۳ تن آرماتوربندی بوده است .  

    وی با بیان اینکه آسفالت این قطعه بر عهده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوده است اظهار کرد : با هماهنگی‌های به عمل آمده برای جانمایی دقیق تابلو و علائم محور اصفهان - اردستان ، نصب این علائم ایمنی و تابلوها انجام شده و تکمیل است .  

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تصریح کرد : برای تکمیل هفت کیلومتر باقیمانده از این پروژه با توجه به برآورد صورت گرفته ، اعتباری معادل ۱۵۰ میلیارد ریال نیاز است . با توجه به اینکه شهرستان اردستان از دو هزار کیلومتر راه همسنگ ، ۱۴۱ کیلومتر آزادراه و ۱۰۰ کیلومتر جاده ترانزیت برخوردار است تکمیل این طرح، حذف سه نقطه حادثه خیز ، کاهش مصرف سوخت خودرو و کاهش هفت کیلومتری مسیر اصفهان به اردستان را در پی دارد . 




    مطالب مرتبط

    تاکنون ۲۵۰ میلیارد ریال برای اجرا این پروژه هزینه شده است و برای اتمام پروژه به مبلغ ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

    |

    مبلغ پیمان پروژه «احداث باند دوم اصفهان - اردستان و کمربندی کمشچه» ۱۵۰ میلیارد ریال بوده و تاکنون ۱۵۴ میلیارد ریال برای اجرا هزینه شده‌ است همچنین برای اتمام پروژه به مبلغ یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است .

    |

    ۹۵ هزار متر مکعب خاکریزی و ۵ هزار و ۳۰۰ متر مکعب خاکبرداری می بایست برای پروژه فوق اجرا شود که در حال حاضر ۶۳ هزار و ۸۰۰ متر مکعب خاکریزی و چهار هزار متر مکعب خاکبرداری اجرا شده است .

    |

    استان اصفهان ارتباط دهنده کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب کشور است که با ۹ استان کشور همجوار بوده و از این رو موضوع ترافیک، حوادث ناشی از آن و عبور و مرور خودروها از محورهای مواصلاتی بسیار حائز اهمیت است .

    |

    در ایام طرح نوروزی امسال و در راستای اطلاع رسانی مطلوب خدمات سفر ، آگاه سازی مردم و مسافران از وضعیت آب و هوایی استان اصفهان و هشدارهای هواشناسی برنامه ریزی لازم به عمل آمد و پدیده‌های جوی در طی ۲۴ ساعت رصد و پایش و اطلاع رسانی دقیق و به‌هنگام انجام شد .

    |

    نظرات کاربران