در حال بارگذاری ...
  • ارتباط راه‌آهن با صنایع فولادی و معدنی شکل پژوهشی می‌گیرد

    راه‌آهن باید تعاملات علمی ، فناوری و پژوهشی با دستگاه‌ای ذیربط داشته باشد و این ارتباط هر روز توسعه یابد ، ارتباطمان امروز با دانشگاه خوب است ، اما تأکید می‌کنم که این ارتباطات باید مسئله‌محور باشد ؛ یعنی حل مسائل در آن محوریت قرار گیرد و نه صرفاً مشکلات مطرح شود .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ معاون وزیر راه و شهرسازی گفت : روابط راه‌آهن با صنایع فولادی و صنایع معدنی نباید صرفا در همین سطح خرید و فروش خدمت باشد و برای توسعه راه‌آهن باید با صنایع ارتباط تنگاتنگ علمی و پژوهشی داشته باشیم .

    بیست و دومین رویداد «سه‌شنبه‌های ریلی با طعم فناوری» امروز در مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن با حضور مدیرعامل راه‌آهن برگزار شد .

    در این مراسم مدیرعامل شرکت راه‌آهن اظهار داشت :‌ عملکرد مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن نشان از نهادینه شدن یک تفکر ، حرکت رو به جلو و یک اراده و اعتقاد است و پایه‌های این تفکر و تمدن در داخل مجموعه مستقر است .

    سعید رسولی افزود : این اقدام و حرکت اگر دامنه محدود و نگاه درون‌سازمانی داشت ، در این مدت کوتاه ریشه نمی‌دواند و به عنوان یک الگو در دستگاه‌های مختلف بررسی نمی‌شد ، سرعت ، پیشرفت و وسعت کار و تأییدیه‌های علمی و فنی در این باره بیانگر اصالت این حرکت است . در راستای آسیب‌شناسی این مسیر طی شده ، هفته گذشته جلسه‌ای برگزار و گزارشی تهیه شد که در حال اصلاح نهایی است و به زودی منتشر می‌شود . در این گزارش تأیید شد که عملکرد راه‌آهن و شرکت‌های ریلی دقیقا منطبق بر بندهای ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی ، حمل و نقل ریلی و برنامه ششم است که البته با نقطه مطلوب خیلی فاصله داریم .

    تقدیر از شرکت‌های ریلی مسافری بابت رعایت پروتکل های بهداشتی

    رسولی با بیان اینکه عملکرد راه‌آهن در دوران شیوع کرونا مناسب ارزیابی می‌شود ، اظهار داشت : جلسه‌ای برای تقدیر از شرکت‌های ریلی مسافری که در این مدت با توجه به کاهش سفر و مسافر ، ارتقای کیفیت و خدمات داشتند برگزار شد و از آنها بابت اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی ، حفاظت از سلامت مسافر و ارتقای کیفیت، قدردانی شد .

    وی تأکید کرد :‌ در حال حاضر ایستگاه‌های راه‌آهن و سکوها از آراستگی خاصی برخوردار است و توجه به حقوق شهروندی و خدمات مطلوب در آنها قابل ملاحظه است ، این اقدامات موجب اعتماد بیشتر به صنعت ریلی شد و این ریشه در عملکرد کارگروه‌های مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن دارد .

    استمرار جلسات مجازی در دوران پساکرونا بابت کاهش هزینه‌ها

    معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد : در دوران شیوع کرونا ، برگزاری جلسات به صورت مجازی موجب کاهش بسزای هزینه‌ها شد، البته پیش از شیوع این ویروس ، چندین جلسه از طریق ویدئو کنفرانس با UIC (اتحادیه بین المللی راه آهن ها) داشتیم ، همچنین با روسیه نیز درباره خط آهن گرمسار - اینچه‌برون مذاکرات در قالب فضای مجازی انجام شد و در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نیز این جلسات مجازی ، موجب حذف هزینه‌های غیرضروری سفرهای خارجی شد .

    مدیرعامل شرکت راه‌آهن تأکید کرد : در همین مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن، جلسات مجازی زیادی با دانشگاه‌ها برگزار می‌شود و این رویه باید در دوران پساکرونا هم استفاده شود تا هزینه‌های غیرضروری حذف شود و ریال به ریال درآمدهای راه‌آهن با نگاه صرفه‌جویی صرف توسعه راه‌آهن و هزینه‌های ضروری شود .

    ارتباط راه آهن با صنایع فولادی و و معدنی شکل پژوهشی می‌گیرد

    وی با بیان اینکه تعاملات صنعت ریلی با صنایع فولادی و صنایع معدنی در حال توسعه است ، گفت : ما شراکت تجاری نزدیکی با صنایع معدنی و فولادی داریم اما این روابط نباید صرفا در همین سطح خرید و فروش خدمت باشد و برای توسعه راه‌آهن باید با صنایع ارتباط تنگاتنگ علمی و پژوهشی داشته باشیم .

    ارتباط با واحدهای علمی و پژوهشی برای حل مشکلات باشد نه فقط طرح مشکلات

    مدیرعامل شرکت راه‌آهن افزود : راه‌آهن باید تعاملات علمی ، فناوری و پژوهشی با دستگاه‌ای ذیربط داشته باشد و این ارتباط هر روز توسعه یابد ، ارتباطمان امروز با دانشگاه خوب است ، اما تأکید می‌کنم که این ارتباطات باید مسئله‌محور باشد ؛ یعنی حل مسائل در آن محوریت قرار گیرد و نه صرفاً مشکلات مطرح شود .

    رسولی با اشاره به افتتاح مرکز جهادی پیشرفت راه‌آهن در اداره‌کل راه‌آهن خراسان در روز جاری گفت : ایستگاه‌های راه‌آهن ، ادارات کل راه آهن و مراکز جهادی راه آهن باید محل تردد و تعامل واحدهای علمی و فناوری منطقه باشند ، همه ادارات کل باید اتاقی را تجهیز کنند تا محفلی برای حضور جوانان و اندیشمندان آن استان باشد ، باید هر روز یک نسخه حل مسئله از این جلسات استخراج شود .




    مطالب مرتبط

    شرکت بنا گستر کرانه به‌عنوان شرکت سرمایه‌گذار ، عملیات انتقال سوخت از مبدأ تا مقصد را عهده‌دار شده و به یاری مسئولین و مدیران ارشد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این مهم در اداره کل راه‌آهن قم به انجام رسید .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سازمان ملل متحد در راستای تحقق توسعه پایدار جهانی در سال ۲۰۳۰ میلادی و با شعار ” تغییر جهان ما“ ، ۱۷ هدف کلان را تعیین ...

    |

    سیستم ترمز ۸۰۰۰ واگن باری در شبکه ریلی پارسال بهسازی شد . در سنوات اخیر به دلیل نبود منابع مالی حدود یک سوم واگن‌های در سیر بدون داشتن ترمز در ۱۰ الی ۲۰ سال اخیر سیر می‌کردند . نحوه سیر بدین گونه بود که اگر یک قطار با ۴۰ واگن باردار حرکت می‌کرد و مسیر دارای شیبی است که نیاز به ...

    |

    همه کارکنان مجموعه وزارت راه و شهرسازی برای ارائه خدمت به مسافران نوروزی در این ایام مشغول فعالیت خواهند بود که باید نتیجه این خدمات برای مردم محسوس و ملموس باشد و رضایت اجتماعی به‌همراه داشته‌باشد .

    |

    پس از اجرای آزمایشی موفق ریل طویل ، در حال حاضر در تمام مناقصات احداث خطوط جدید ، استفاده از روش نصب ریل طویل الزامی شده و یک مناقصه در مسیر پر ترافیک تهران - مشهد به‌صورت ریل طویل در مرحله فراخوان است .

    |

    نظرات کاربران