در حال بارگذاری ...
  • توسعه پروازهای فرودگاه شهید کاوه بیرجند در آینده نزدیک

    در حال حاضر فرودگاه شهید کاوه بیرجند به طور متوسط روزانه دو پرواز به مقاصد تهران و مشهد دارد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی از توسعه پروازهای فرودگاه بیرجند خبر داد .

    عظیم طهماسبی از توسعه پروازهای فرودگاه شهید کاوه بیرجند خبر داد و گفت : از روز ۵ اردیبهشت‌ماه ، پروازهای تهران - بیرجند - تهران شرکت هواپیمایی پارس‌ایر آغاز خواهد شد . این شرکت در چند ماه گذشته به دنبال اخذ مجوز پرواز از سازمان هواپیمایی کشوری بود . از آنجا که هواپیماهای این شرکت داری ۵۰ صندلی است و این تعداد صندلی ، با توجه به میزان تقاضای پرواز مناسب فرودگاه بیرجند است، ما از همان ابتدا پیگیر بودیم که پروازهای پارس‌ایر در این فرودگاه برقرار شود . بعد از اخذ مجوز بنا شد این شرکت هفته‌ای دو پرواز در روزهای یکشنبه و سه شنبه به فرودگاه بیرجند داشته باشد .

    طهماسبی افزود : با توجه به ناوگان شرکت پارس‌ایر که فعلا محدود به دو فروند بمباردیه CRJ-۲۰۰ER است ، در حال حاضر این ایرلاین تنها همین دو پرواز را در فرودگاه بیرجند دارد . اما در صورت توسعه ناوگان این شرکت هواپیمایی مذاکراتی برای برقراری پرواز به مقاصد زاهدان و شیراز نیز از فرودگاه بیرجند انجام شده است .

    این مدیر فرودگاهی درباره ساعت پروازهای پارس‌ایر در فرودگاه بیرجند گفت : در روزهای یکشنبه پرواز ساعت ۱۱:۳۰ به زمین نشسته و ساعت ۱۲:۲۰ بیرجند را به مقصد تهران ترک می‌کند . این پرواز در روزهای سه شنبه ساعت ۷:۲۰ وارد فرودگاه شده و ساعت ۸:۱۵ پرواز می‌کند . همچنین پرواز دیگری نیز از روز ۹ اردیبهشت توسط هواپیمایی ایرتور بین تهران و بیرجند برقرار خواهد شد . این پرواز روزهای پنجشنبه ساعت ۱۱ در بیرجند به زمین نشسته و ساعت  ۱۲ فرودگاه را ترک می‌کند .

    به گفته مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی ، در حال حاضر فرودگاه شهید کاوه بیرجند به طور متوسط روزانه دو پرواز به مقاصد تهران و مشهد دارد .

    گفتنی است هواپیمای بمباردیه CRJ-۲۰۰ER یک جت منطقه‌ای باریک‌پیکر و کوتاه‌برد ساخت کشور کاناداست که با دارا بودن ۵۰ صندلی برای برقراری پرواز به فرودگاه‌های کوچک ، شهرهای کم جمعیت و در مسیرهای کوتاه مناسب است . این هواپیما از دو عدد موتور جنرال الکتریک CF۳۴-۳B۱ نیرو می‌گیرد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در آیین اعطای گواهینامه فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی شیراز گفت : در یک و سال و نیم اخیر ، ...

    |

    استان فارس امروز می‌تواند به خود افتخار کند که فرودگاه شیراز به‌ عنوان سومین فرودگاه کشور از گواهینامه فرودگاهی مطابق با استانداردهای جهانی برخوردار شده است .

    |

    هواپیماهای بیزنس جت ۶ و ۷ نفره مانند هوکر و فالکن از انواع هواپیماهایی هستند که پروازهایی در قالب سفر و جابجایی‌ها در مسافت دور را هم دارد و هر چند تعداد سرنشینان این هواپیما محدود است اما جزو هواپیماهای سبک محسوب نمی‌شوند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

    |

    بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

    |

    نظرات کاربران