در حال بارگذاری ...
  • تخلیه و بارگیری بیش از ۵ میلیون تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان طی سال گذشته

    بندر چارک ، بندر آقتاب ، بندر شیو و بندرلنگه در ۱۲ ماهه سال ۹۹ علی‌رغم وجود تحریم‌ها و شرایط متاثر از ویروس کووید ۱۹ به‌عنوان کانون‌های مهم تخلیه و بارگیری در غرب استان هرمزگان رشد تصاعدی داشته‌اند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از تخلیه و بارگیری بیش از ۵ میلیون تن انواع کالا در سال گذشته خبر داد .

    قاسم عسکری‌نسب با اشاره به عملکرد بنادر غرب استان درسال گذشت ، گفت : در سال ۹۹ حدود پنج میلیون و ۳۴۷ هزار تن انواع کالا در بنادر غرب استان هرمزگان تخلیه و بارگیری شده است . از مجموع عملیات تخلیه و بارگیری ، دو میلیون و ۵۰۴ هزار و ۶۹۷ تن مربوط به  فرآورده‌های نفتی و همچنین دو میلیون و ۸۴۲ هزار و ۳۰۶ تن کالا‌های غیرنفتی شامل (میوه و تره بار ، خشکبار ، مواد معدنی و مصالح ساختمانی ) بوده که به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است .

    وی افزود : در مجموع شاخص‌ها رشدی ۳۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد .

    عسکری نسب به تدابیر اتخاذ شده درجهت رفع تمرکززدایی و متنوع‌سازی با هدف تقویت بنادر کوچک به عنوان یکی از اولویت مهم سازمانی اشاره کرد و گفت : بندر چارک ، بندر آقتاب ، بندر شیو و بندرلنگه در ۱۲ ماهه سال ۹۹ علی‌رغم وجود تحریم‌ها و شرایط متاثر از ویروس کووید ۱۹ به‌عنوان کانون‌های مهم تخلیه و بارگیری در غرب استان هرمزگان رشد تصاعدی داشته‌اند .

    شایان ذکر است ، اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه به عنوان هسته مرکزی بنادر غرب هرمزگان و پایتخت ترانزیت خودرو کشور با پوشش ۱۰ بندر تجاری و مسافری ، پشتیبانی نیمی از جزایر کشور را بر عهده دارد .




    مطالب مرتبط

    سال گذشته همچنین بیش از ۱۸۲ هزار و ۵۶۵ هزار خودرو با افزایش ۱۶ درصدی از طریق بندر لنگه به کشورهای عراق و کشورهای آسیای میانه ترانزیت شد .

    |

    از مجموع عملیات تخلیه و بارگیری انجام شده ، ۵ میلیون و ۷۸۲ هزار و ۷۲ تن به فرآورده های نفتی اختصاص دارد و همچنین ۶ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۵۰۲ تن کالا‌های غیر نفتی از جمله میوه و تره بار ، خشکبار ، مواد معدنی و مصالح ساختمانی به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است که رشدی ۱۰ درصدی ...

    |

    بنادر و دریانوردی بندرلنگه به عنوان هسته مرکزی بنادر غرب استان هرمزگان با برخورداری از ۱۰ بندر تجاری و مسافری و نظارت بر۴۶سازه دریایی انتهای محدوده شهرستان بندرخمیر تا ابتدای حوزه استحفاظی استان بوشهر و نیمی از جزایر کشور را در بر می‌گیرد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با تشریح بازسازی ، نوسازی و تکمیل طرح‌های حوزه دریایی و بندری اداره بنادر و دریانوردی ...

    |

    جنس بدنه این اسکله‌ها از فولاد دریایی بوده و تمام مراحل طراحی و ساخت نیز توسط متخصصان داخلی در مدت یک سال طراحی و ساخته شده است . با اتمام و نصب اسکله‌های گردشگری بنادر کنگ و لنگه و اجرای فوندانسیون اسکله گردشگری بندر مقام این طرح ۸۰ درصد پیشرفت داشته است .

    |

    نظرات کاربران