در حال بارگذاری ...
  • همراهی مجلس برای پشتیبانی‌ و رفع موانع تولید در پسکرانه بنادر

    ارائه تسهیلات ، لحاظ معافیت های مالی ، پرداخت یارانه ، پشتیبانی مادی و معنوی از مهمترین اقداماتی است که به منظور فعالیت بخش خصوصی و انجام سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر باید مدنظر قرار گیرد و با توسعه این مناطق شاهد افزایش بهره وری تولید و اشتغالزایی باشیم .

    بهگزارش پرتال حمل و نقل ، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی می‌تواند شعار سال ۱۴۰۰ را در پسکرانه بنادر محقق کند ، گفت : مجلس شورای اسلامی در راستای پشتیبانی‌ و رفع موانع تولید در پسکرانه بنادر ، در کنار سازمان بنادر است .

    اسماعیل حسین زهی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ مبنی بر «تولید ، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» و اقداماتی که باید در راستای افزایش هرچه بیشتر تولید و فعالیت های ارزش افزوده در پسکرانه بنادر ایران انجام شود، اظهار داشت : چندین سال است که مقام معظم رهبری بر تولید ، رونق تولید و جهش تولید تاکید دارند و در سال جاری نیز بر پشتیبانی و مانع زدایی به منظور بهبود هرچه بهتر وضعیت تولید در کشور تاکید کرده اند .

    وی ادامه داد : تولید ، اشتغال آفرینی را به همراه دارد و نرخ بیکاری را در کشور کاهش می دهد ، مسئله ای که چه در بعد اقتصادی و چه از لحاظ اجتماعی از اهمیت بسیار بالایی برای کشور برخوردار است .

    سه چهارم جمعیت جهان در پسکرانه بنادر زندگی می کنند

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پسکرانه بنادر ایران از ظرفیت بسیار بالایی برای فعالیت های تولیدی ، ارزش افزوده ای ، صنعتی و خدماتی برخوردار است ، گفت : به طور حتم سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر به انجام فعالیت های اقتصادی ، تولیدی ، خدماتی و ارزش افزوده ای منجر خواهد شد و با توجه به مزیت های کشور از نظر دریایی و بندری باید بتوانیم از این مقوله به بهترین شکل ممکن بهره مند شویم .

    حسین زهی با اشاره به اینکه حدود سه چهارم جمعیت جهان در پسکرانه بنادر زندگی می کنند ، عنوان کرد : این مسئله به دلیل اهمیت بسیار بالای پسکرانه بنادر است و به دلیل وجود بندر و دریا ، تولید و اشتغال در این نقاط استراتژیک متمرکز شده است .

    وی ادامه داد : شعار سال ۱۴۰۰ مبنی بر «تولید ، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» باید سرلوحه فعالیت در حوزه بندری و دریایی و به ویژه پسکرانه بنادر قرار گیرد چرا که بهترین مدل حمل و نقل مربوط به حوزه دریایی است و باید از ظرفیت بنادر کشور در کنار مزیت دریایی ایران ، به منظور رونق صادرات به کشورهای اروپایی ، کشورهای حوزه CIS و سایر کشورهای همسایه خود استفاده کنیم .

    موانع حوزه اجرا با تعامل دستگاه های مختلف برطرف شود

    عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سازمان بنادر و دریانوردی می تواند شعار سال جاری تحت عنوان «تولید ، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» را در پسکرانه بنادر محقق سازد، اظهار داشت: باید موانع حوزه اجرا با تعامل دستگاه های مختلف برطرف و نه تنها موانع قبلی رفع بلکه از ایجاد موانع جدید پرهیز شود .

    حسین زهی افزود : مجلس در راستای پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها در حوزه تولید همراه با سازمان بنادر و دریانوردی است ، تاکید کرد : ارائه تسهیلات ، لحاظ معافیت های مالی ، پرداخت یارانه ، پشتیبانی مادی و معنوی از مهمترین اقداماتی است که به منظور فعالیت بخش خصوصی و انجام سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر باید مدنظر قرار گیرد و با توسعه این مناطق شاهد افزایش بهره وری تولید و اشتغالزایی باشیم .




    مطالب مرتبط

    ایران می تواند با بهره گیری مدبرانه از ساحل ، پسکرانه و جزایر متعدد و متنوع خود، در آبهای پیرامونی خلیج فارس دریای عمان و دریای خزر و با حضور مؤثر در فراساحل، دریا و اقیانوس و بهره گیری از آنها - به عنوان یک پیشران و محور توسعه - جایگاه شایسته‌ای در منطقه و جهان برای خود احراز ...

    |

    باید نیاز مالی و پشتیبانی سازمان بنادر و دریانوردی در راستای تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور برطرف شود و هیچ گونه کمبودی در حوزه نیروی انسانی در حوزه دریایی نداشته باشد و از نیروهای دریایی متخصص در این زمینه بهره‌گیرد و به سمت آموزش تخصص در حوزه دریا حرکت کند .

    |

    طی سال جاری انواع تجهیزات و ماشین‌آلات توسط بخش خصوصی در دو حوزه‌ی فعالیت‌های بندری ، تولیدی ، ارزش افزوده و عملیاتی به این بندر وارد شده است که از رشد ۱۸۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برخوردار است .

    |

    با تلاش شبانه روزی همکاران اداره کل و شرکت های تابعه بخش خصوصی ، تعداد ۴۸۸ فروند کشتی تجاری در سال گذشته وارد بنادر نوشهر و فریدونکنارشده که ۷۹ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه قبلی نشان می‌دهد .

    |

    امیدواریم شرایط جوی اجازه خدمت‌رسانی بیشتر را هموطنان عزیز بدهد . از تمامی هموطنان که خطه زیبای جنوب کشور را برای سفرهای نوروزی انتخاب کرده‌اند ، درخواست می‌کنیم حتما از مبادی و شناورهای مجاز برای سفرهای دریایی و گردشگری دریایی استفاده کنند و به توصیه و هشدارهای ایمنی صادر ...

    |

    نظرات کاربران