در حال بارگذاری ...
  • تمام راه‌های شریانی استان اردبیل دارای ردیف ملی برای توسعه بزرگراهی هستند

    با تلاشی که همکاران ما در حوزه راه دارند ، تمامی محورهای مواصلاتی استان از اردبیل به سمت سرچم ، اردبیل به سمت آستارا، اردبیل به مشگین‌شهر و شهرهای شمال و جنوب استان دارای طرح‌های مصوب بزرگراهی هستند که احداث چهار خطه در آنها شروع شده است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ضمن اعلام ردیف ملی برای توسعه بزرگراهی راه‌های شریانی استان گفت : ۵۳۶ کیلومتر از راه‌های اردبیل ردیف اعتبار ملی دارند .

    محبوب حیدری گفت : استان اردبیل در توسعه بزرگراه‌ها و برخورداری از راه‌های ایمن در سال‌های گذشته جز استان‌های کم برخوردار بوده ولی با تلاشی که استاندار اردبیل ، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در سه تا چهار سال اخیر داشتند هم اکنون تمام راه‌های شریانی استان اردبیل از جنوب تا شمال و شرق تا غرب دارای ردیف ملی برای توسعه بزرگراهی هستند . در سال ۹۶ کل راه‌های شریانی و غیرشریانی استان ۴۲۷ کیلومتر بوده که ردیف‌دار کردن آن ها در بهره‌مندی از اعتبارات ملی در اولویت برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌ها قرار گرفته است .

    ۵۳۶ کیلومتر از راه‌های اردبیل ردیف اعتبار ملی دارند

    مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : ۵۳۶ کیلومتر راه و محور مواصلاتی در استان هم اکنون ردیف اعتبار ملی دارند که در چهار سال اخیر همه این اعتبارات در بودجه سالانه تثبیت شده است . این در حالی است که در سال‌های اخیر اعتبار توسعه راه‌های استان اردبیل نسبت به سال ۹۶ بیش از ۱۲ برابر افزایش یافته است .

    حیدری افزود : با تلاشی که همکاران ما در حوزه راه دارند ، تمامی محورهای مواصلاتی استان از اردبیل به سمت سرچم ، اردبیل به سمت آستارا، اردبیل به مشگین‌شهر و شهرهای شمال و جنوب استان دارای طرح‌های مصوب بزرگراهی هستند که احداث چهار خطه در آنها شروع شده است .

    وی به تکمیل مطالعات امکان‌سنجی فاز یک و دو در سال‌های اخیر اشاره کرد و ادامه داد : در کنار تکمیل محور اردبیل به مشگین در شمال استان بیش از ۴۵۰ کیلومتر راه ارتباطی از سه راهی صحرا گرفته تا گرمی و بیله‌سوار و پارس‌آباد به مشگین‌شهر در حال انجام است که گام به گام احداث و توسعه آنها جز برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری‌های اصلی قرار گرفته است .

    برای ساخت هر یک کیلومتر راه اصلی و بزرگراه ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان منابع نیاز است

    حیدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد : البته در جاده‌هایی که آمار تردد آنها بالاست احداث و تکمیل راه‌ها در اولویت قرار گرفته و این نکته را باید گفت که برای احداث هر کیلومتر راه و بزرگراه ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان منابع نیاز است که رقم سنگینی محسوب می‌شود .




    مطالب مرتبط

    علیرغم عدم پرداخت مطالبات پیمانکار پروژه به مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان این پروژه فعال بوده و در صورت تامین منابع مالی و تخصیص اعتبار لازم ، با تکمیل و بهره برداری این محور شاهد افزایش ایمنی تردد مسیر خواهیم بود .

    |

    تاکنون مبلغ دو هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از کل اعتبارات تخصیص یافته هزینه شده‌ است .

    |

    در برنامه امسال پیش‌بینی شد که ۱۳۶۲ دستگاه پل بزرگ و ۱۹۵۳ پل کوچک تعمیر ، بازسازی و یا احداث شوند که در مدت ۹ ماهه امسال ۸۵۸ دستگاه پل بزرگ و ۱۵۶۴ دستگاه پل کوچک تعمیر ، بازسازی و احداث شد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی گفت : با رفع مشکل قیر ، احداث و تکمیل پروژه‌های حوزه راهداری سرعت می‌گیرد و امیدواریم در مدت باقیمانده ...

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد گفت : طی ۹ ماهه گذشته عملیات ارتقا کیفیت و بهسازی رویه آسفالت در ...

    |

    نظرات کاربران