تمام راههای شریانی استان اردبیل دارای ردیف ملی برای توسعه بزرگراهی هستند
با تلاشی که همکاران ما در حوزه راه دارند ، تمامی محورهای مواصلاتی استان از اردبیل به سمت سرچم ، اردبیل به سمت آستارا، اردبیل به مشگینشهر و شهرهای شمال و جنوب استان دارای طرحهای مصوب بزرگراهی هستند که احداث چهار خطه در آنها شروع شده است .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ضمن اعلام ردیف ملی برای توسعه بزرگراهی راههای شریانی استان گفت : ۵۳۶ کیلومتر از راههای اردبیل ردیف اعتبار ملی دارند .
محبوب حیدری گفت : استان اردبیل در توسعه بزرگراهها و برخورداری از راههای ایمن در سالهای گذشته جز استانهای کم برخوردار بوده ولی با تلاشی که استاندار اردبیل ، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان مدیریت و برنامهریزی استان در سه تا چهار سال اخیر داشتند هم اکنون تمام راههای شریانی استان اردبیل از جنوب تا شمال و شرق تا غرب دارای ردیف ملی برای توسعه بزرگراهی هستند . در سال ۹۶ کل راههای شریانی و غیرشریانی استان ۴۲۷ کیلومتر بوده که ردیفدار کردن آن ها در بهرهمندی از اعتبارات ملی در اولویت برنامهریزیها و پیگیریها قرار گرفته است .
۵۳۶ کیلومتر از راههای اردبیل ردیف اعتبار ملی دارند
مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت : ۵۳۶ کیلومتر راه و محور مواصلاتی در استان هم اکنون ردیف اعتبار ملی دارند که در چهار سال اخیر همه این اعتبارات در بودجه سالانه تثبیت شده است . این در حالی است که در سالهای اخیر اعتبار توسعه راههای استان اردبیل نسبت به سال ۹۶ بیش از ۱۲ برابر افزایش یافته است .
حیدری افزود : با تلاشی که همکاران ما در حوزه راه دارند ، تمامی محورهای مواصلاتی استان از اردبیل به سمت سرچم ، اردبیل به سمت آستارا، اردبیل به مشگینشهر و شهرهای شمال و جنوب استان دارای طرحهای مصوب بزرگراهی هستند که احداث چهار خطه در آنها شروع شده است .
وی به تکمیل مطالعات امکانسنجی فاز یک و دو در سالهای اخیر اشاره کرد و ادامه داد : در کنار تکمیل محور اردبیل به مشگین در شمال استان بیش از ۴۵۰ کیلومتر راه ارتباطی از سه راهی صحرا گرفته تا گرمی و بیلهسوار و پارسآباد به مشگینشهر در حال انجام است که گام به گام احداث و توسعه آنها جز برنامهریزیها و هدفگذاریهای اصلی قرار گرفته است .
برای ساخت هر یک کیلومتر راه اصلی و بزرگراه ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان منابع نیاز است
حیدری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد : البته در جادههایی که آمار تردد آنها بالاست احداث و تکمیل راهها در اولویت قرار گرفته و این نکته را باید گفت که برای احداث هر کیلومتر راه و بزرگراه ۱۰ تا ۱۵ میلیارد تومان منابع نیاز است که رقم سنگینی محسوب میشود .