تکمیل فاز تحلیل طرح ملی پایش شبکه راههای کشور برای سال ۱۴۰۰
با هدف برنامه ریزی یکپارچه و اولویتبندی بهینه پروژههای نگهداری راهها ، برداشت و تحلیل اطلاعات وضعیت رویه بیش از ۶۴ هزار کیلومتر - خط از راههای کشور با مشارکت حداکثری و شایسته ادارات کل راهداری و حمل و نقل جادهای استانها در مدت زمان فشرده ۱۷۰ روز کاری با موفقیت به اتمام رسید .
به گزارش پرتال حمل و نقل ، فاز تحلیل طرح ملی پایش شبکه راههای کشور و استخراج شاخصهای کلیدی برای سال ۱۴۰۰ ، تکمیل و نتایج بر روی سامانه مدیریت روسازی راهها قرار گرفت .
حمزه ذاکری مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی و اقتصاد حملونقل با اعلام این مطلب اظهار داشت : در راستای ایجاد و استقرار نظام برنامه محور برای اولویت بندی طرح ها و پروژه های نگهداری ، ارزیابی و تحلیل وضعیت رویه راههای کشور انجام و نتایج بههمراه اطلاعات تکمیلی با امکان گزارش گیری بر روی سامانه مدیریت روسازی بارگذاری شد .
وی افزود : با هدف برنامه ریزی یکپارچه و اولویتبندی بهینه پروژههای نگهداری راهها ، برداشت و تحلیل اطلاعات وضعیت رویه بیش از ۶۴ هزار کیلومتر - خط از راههای کشور با مشارکت حداکثری و شایسته ادارات کل راهداری و حمل و نقل جادهای استانها در مدت زمان فشرده ۱۷۰ روز کاری با موفقیت به اتمام رسید .
ذاکری همچنین خاطرنشان کرد : پایش شبکه راههای شریانی کشور با فعالیت دو اکیپ مجهز به سخت افزارهای پیشرفته برداشت وضعیت رویه و تصویربرداری انجام شد .
مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی و اقتصاد حملونقل با اشاره به این که استخراج شاخصهای کلیدی ، قطعه بندی نوع عملیات تعمیر و نگهداری ، تعیین هزینه و سیاستگذاری راهبردی نگهداری شبکه ، از مهمترین نتایج این مطالعه است ، گفت : با عنایت به تاکید ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای و معاون راهداری مبنی بر اولویت بندی و بهینه سازی تمرکز منابع اعتباری بر اساس دانش فنی و تصمیمگیری داده محور ، برنامهریزی جهت بهسازی و روکش آسفالت راههای شریانی در سال ۱۴۰۰ براساس تحلیلهای سیستماتیک و خروجیهای سامانه PMS انجام خواهد شد .
ذاکری همچنین از دسترسی تحت وب برای همکاران ستادی و استانی در سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای از طریق سامانه مدیریت روسازی PMS و همچنین ایجاد سامانه جامع راهداری RMS خبر داد .