در حال بارگذاری ...

تکمیل فاز تحلیل طرح ملی پایش شبکه راه­‌های کشور برای سال ۱۴۰۰

با هدف برنامه ریزی یکپارچه و اولویت­‌بندی بهینه پروژه­‌های نگهداری راه­‌ها ، برداشت و تحلیل اطلاعات وضعیت رویه بیش از ۶۴ هزار کیلومتر - خط از راه­‌های کشور با مشارکت حداکثری و شایسته ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان­‌ها در مدت زمان فشرده ۱۷۰ روز کاری با موفقیت به اتمام رسید .

به گزارش پرتال حمل و نقل ، فاز تحلیل طرح ملی پایش شبکه راه‌های کشور و استخراج شاخص‌های کلیدی برای سال ۱۴۰۰ ، تکمیل و نتایج بر روی سامانه مدیریت روسازی راه‌ها قرار گرفت .

حمزه ذاکری مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی و اقتصاد حمل­‌و­نقل با اعلام این مطلب اظهار داشت : در راستای ایجاد و استقرار نظام برنامه محور برای اولویت بندی طرح ها و پروژه های نگهداری ، ارزیابی و تحلیل وضعیت رویه راه­‌های کشور انجام و نتایج به‌همراه اطلاعات تکمیلی با امکان گزارش گیری بر روی سامانه مدیریت روسازی بارگذاری شد .

وی افزود : با هدف برنامه ریزی یکپارچه و اولویت­‌بندی بهینه پروژه­‌های نگهداری راه­‌ها ، برداشت و تحلیل اطلاعات وضعیت رویه بیش از ۶۴ هزار کیلومتر - خط از راه­‌های کشور با مشارکت حداکثری و شایسته ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان­‌ها در مدت زمان فشرده ۱۷۰ روز کاری با موفقیت به اتمام رسید .

ذاکری همچنین خاطرنشان کرد : پایش شبکه راه‌های شریانی کشور با فعالیت دو اکیپ مجهز به سخت افزارهای پیشرفته برداشت وضعیت رویه و تصویربرداری انجام شد .

مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی و اقتصاد حمل­‌و­نقل با اشاره به این که استخراج شاخص­‌های کلیدی ، قطعه بندی نوع عملیات تعمیر و نگهداری ، تعیین هزینه و سیاستگذاری راهبردی نگهداری شبکه ، از مهمترین نتایج این مطالعه است ، گفت : با عنایت به تاکید ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و معاون راهداری مبنی بر اولویت بندی و بهینه سازی تمرکز منابع اعتباری بر اساس دانش فنی و تصمیم­‌گیری داده محور ، برنامه­‌ریزی جهت بهسازی و روکش آسفالت راه­‌های شریانی در سال ۱۴۰۰ براساس تحلیل­‌های سیستماتیک و خروجی­‌های سامانه PMS انجام خواهد شد .

ذاکری همچنین از دسترسی تحت وب برای همکاران ستادی و استانی در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از طریق سامانه مدیریت روسازی PMS و همچنین ایجاد سامانه جامع راهداری RMS خبر داد .




مطالب مرتبط

با اشتراک‌گذاری اطلاعات برخط و اجرای فعالیت‌ها حول این محور ، توان تخصصی و مهندسی کشور همگام با پیشرفت ها و استانداردهای بین المللی افزایش یافته است .

|

نظرات کاربران