در حال بارگذاری ...
  • آماده سازی راه آهن رشت - انزلی برای بهره برداری در سال جاری

    هم اکنون قطعه ۶ با پیشرفت فیزیکی ۸۳ درصد در بخش زیرسازی و قطعه ۷ با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در بخش زیرسازی در حال اجرا است .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از راه آهن رشت - انزلی گفت : در حال حاضر پیشرفت فیزیکی زیرسازی این محور ریلی مهم در کریدور شمال - جنوب کشور به ۶۳ درصد رسیده است و تمام تلاش ما این است که در سالجاری آماده بهره برداری شود .

    خیراله خادمی در بازدید از محور ریلی رشت - انزلی گفت :‌ راه آهن رشت - انزلی ۴۱ کیلومتر است که در ادامه مسیر راه آهن قزوین - رشت ، مرکز استان گیلان را به بندر انزلی متصل می کند .

    وی اظهار داشت : راه آهن رشت - انزلی به طول ۴۱ کیلومتر در دو قطعه در حال اجرا است که در حال حاضر با توجه به مصوبه هیات وزیران و ضرورت حفظ محیط زیست تالاب انزلی اولویت اجرایی پروژه رشت - پیربازار - کاسپین به طول ۳۵ کیلومتر در قالب پروژه های جهش تولید در نظر گرفته شده است . زیرسازی قطعات ۶ و ۷ این محور در حال اجرا است و عملیات اتصال پیربازار به بندر کاسپین نیز آغاز شده است که مقرر است ۴۰ میلیارد تومان از هزینه های احداث آن از سوی سازمان منطقه آزاد انزلی تامین شود .

    خادمی پیشرفت زیرسازی این محور را ۶۳ درصد اعلام کرد و گفت : هم اکنون قطعه ۶ با پیشرفت فیزیکی ۸۳ درصد در بخش زیرسازی و قطعه ۷ با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در بخش زیرسازی در حال اجرا است .

    معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص روسازی محور توضیح داد و افزود : در حال حاضر پیشرفت فیزیکی روسازی محور ۱۳ درصد است و ۷ کیلومتر از مسیر با استفاده از ریل های تهیه شده از کارخانه ذوب آهن اصفهان ریل گذاری شده است .

    مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه تامین مصالح مورد نیاز این پروژه را یکی از عمده مشکلات اجرایی طرح دانست و گفت : احداث این خط آهن بیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار متر مکعب خاک نیاز دارد که خوشبختانه با تصمیمات اخیر در سطح استان و قول مساعد سازمان برنامه و بودجه تا حدود زیادی مشکل تامین مصالح حل شده است .

    خادمی اعتبار هزینه شده برای این مسیر ریلی را ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت : به منظور تکمیل این محور بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که ۱۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت شده است .

    گفتنی است راه آهن رشت - انزلی با هدف احداث کریدور ریلی جدید به منظور صادرات و واردات کشور و ترانزیت کالا از مناطق شمالی کشور به خلیج فارس و آب های آزاد بین المللی احداث می شود و نقش مهمی در تکمیل کریدور شمال - جنوب کشور دارد .




    مطالب مرتبط

    بازدید معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاه شرکت ساخت از راه آهن رشت – انزلی

    بازدید معاون ساخت و توسعه راه آهن ، بنادر و فرودگاه شرکت ساخت از راه آهن رشت – انزلی

    این پروژه در قالب دو قطعه ۶و۷ تعریف شده است که قطعه ۶ ، قطعه ابتدایی این پروژه به طول ۱۷ کیلومتر و قطعه ۷، ۱۸کیلومتر است و ایستگاه رشت را بعد از عبور از محدوده پیربازار به منطقه کاسپین متصل می‌کند .

    |

    بازدید عضو شورای عالی فنی کشور از روند ساخت قطعات آزادراه رشت - قزوین

    بازدید عضو شورای عالی فنی کشور از روند ساخت قطعات آزادراه رشت - قزوین

    با وجود مشکلات کمبود مصالح و تحریم ها ، در حال حاضر این طرح ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم قبل از پایان دولت ، دو قطعه از مسیر به بهره برداری برسد و شهروندان از یک رفاه نسبی در این مسیر برخوردار شوند .

    |

    بازدید دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور از مراحل ساخت قطعه نخست بزرگراه چابهار - کُنارک

    بازدید دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور از مراحل ساخت قطعه نخست بزرگراه چابهار - کُنارک

    این محور ، ترافیک ۲۰ میلیون تُنی حمل بارِ بندرچابهار را هم پوشش خواهد داد . با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ، ساخت این طرح ۶ ماه کاهش پیدا خواهد کرد و امیدواریم بتوانیم تا پایان خردادماه امسال،۶.۵ کیلومتر از این مسیر ۲۴ و نیم کیلومتری را به بهره‌برداری برسانیم .

    |

    نظرات کاربران