در حال بارگذاری ...

بازدید فنی نزدیک به ۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان

همراه داشتن اقلام ایمنی ، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی وسیله نقلیه ، وضعیت صندلی‌ها ، آج لاستیک ، چراغ چشمک زن و مثلث احتیاط از جمله نکات مهم در ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای است که توسط کارشناسان این اداره کل در این مدت مورد بازدید قرار گرفت .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سرپرست معاونت حمل و نقل اداره ‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان از بازدید فنی ۴۶۳ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر توسط کارشناسان این اداره کل از لحاظ ایمنی و فنی خبر داد .

علی قبا گفت : ۴۶۳ دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ توسط کارشناسان این اداره کل از لحاظ تجهیزات ایمنی مورد بازدید و کنترل فنی قرار گرفتند .

وی در ادامه افزود : همراه داشتن اقلام ایمنی ، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی وسیله نقلیه ، وضعیت صندلی‌ها ، آج لاستیک ، چراغ چشمک زن و مثلث احتیاط از جمله نکات مهم در ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای است که توسط کارشناسان این اداره کل در این مدت مورد بازدید قرار گرفت .

علی قبا با بیان اینکه حمل و نقل یکی از مهم ترین ابعاد اقتصاد و توسعه جوامع به شمار می روند گفت : موضوع ایمنی در حمل و نقل از مهمترین اولویت این اداره کل است که طول سال به ویژه ایام نوروز به منظور کاهش تصادفات و مشکلات احتمالی بر آن اهتمام ویژه دارد .

سرپرست معاونت حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد : نتایج حاصل از بازدید ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای در پایان جمع بندی و تخلفات اخذ شده به کمیسیون‌های تخصصی تخلفات استانی و کشوری ارجاع می‌شود تا پس از بررسی موضوع، مطابق دستورالعمل‌های مربوطه آرای متناسب صادر شود .




مطالب مرتبط

روزانه بیش از ۲ هزار دستگاه اتوبوس از پایانه‌های مسافربری شهر تهران به مقاصد مختلف خارج می‌شوند و علاوه بر اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت اتوبوس‌ها برای خرید حضوری بلیت در پایانه‌ها ، شرایط تهیه ۹۰ درصدی بلیت از طریق سکوهای اینترنتی فراهم است .

|

در بازه زمانی ۹ ماهه بیش از ۴ میلیون و ۳۹۰ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری به نقاط مختلف استان جابجا شده است . آمار ثبت شده از مسافرینی که به نقاط مختلف استان سفر کرده‌اند نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۲/۱۳ درصد افزایش داشته است .

|

بیشترین تخلف احصا شده در بازدیدهای انجام شده در خصوص تجهیزات ایمنی بوده که تذکرات لازم به رانندگان و شرکت‌های مسافربری ارائه شد و در صورت مشاهده مجدد این تخلفات ، متخلفین به کمیسیون رسیدگی به تخلفات معرفی می‌شوند .

|

از این تعداد مسافر ۱۰۸ هزار و ۲۸۸ مسافر با اتوبوس ، ۳ هزار و ۷۱۹ مسافر با مینی بوس و ۱۷ هزار و ۹۶۵ مسافر نیز توسط سواری جابه‌جا شده‌اند .

|

۷۵ درصد جابجایی مسافران در استان بوشهر با اتوبوس است و مینی بوس با ۲۴ درصد و سواری با یک درصد در رتبه‌های بعدی است .

|

نظرات کاربران