در حال بارگذاری ...

ابلاغ لغو تورهای گردشگری ترکیه به آژانس‌های گردشگری کشور

روز گذشته لغو تمام تورهای گردشگری به مقصد کشور ترکیه اعلام شد و آژانس‌های گردشگری موظف شدند هزینه تورهای فروخته شده را به مردم بازگردانند . این تصمیم پیرو مصوبه پیشین ستاد ملی کنترل بیماری کرونا گرفته شد ، مصوبه‌ای که بنا بر آن بازپرداخت هزینه خرید بلیت به مسافران بدون جریمه در شرایطی که پروازها به علت مقابله با کرونا لغو شوند ، اجباری است .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه این سازمان در لغو پروازها به مقصد ترکیه تابع ستاد ملی کنترل بیماری کروناست ، گفت : تصمیم لغو تورهای گردشگری به مقصد ترکیه به آژانس‌های گردشگری ابلاغ شد .

حسن ذیبخش در ارتباط با تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر تداوم پروازها به ترکیه و لغو تورهای گردشگری به مقصد این کشور گفت : همانطور که از پیش اعلام کرده بودیم ، سازمان هواپیمایی کشوری در این رابطه تابع ستاد ملی کنترل بیماری کرونا است و هر تصمیمی در این ستاد اتخاذ شود را اجرا می‌کند .

وی ادامه داد : روز گذشته لغو تمام تورهای گردشگری به مقصد کشور ترکیه اعلام شد و آژانس‌های گردشگری موظف شدند هزینه تورهای فروخته شده را به مردم بازگردانند . این تصمیم پیرو مصوبه پیشین ستاد ملی کنترل بیماری کرونا گرفته شد ، مصوبه‌ای که بنا بر آن بازپرداخت هزینه خرید بلیت به مسافران بدون جریمه در شرایطی که پروازها به علت مقابله با کرونا لغو شوند ، اجباری است .

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری همچنین گفت : با توجه به مصوبات ستاد ملی کنترل بیماری کرونا ، سازوکارهای لازم برای پایش مسافران و مقابله با کرونا در مرزهای هوایی با همکاری وزارت بهداشت پیشبینی شده و در حال اجراست . همچنین تست PCR با دقت بالا در فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می‌شود .

گفتنی است ، ستاد ملی کنترل بیماری کرونا پس از بررسی پیشنهاد وزارت بهداشت برای لغو پروازها به ترکیه در جلسه فوق‌العاده کمیته امنیتی ، اجتماعی و انتظامی این ستاد ، پیشنهادهای زیر را به رییس جمهور ارائه کرد که مورد موافقت رییس جمهور نیز قرار گرفت :

۱ـ با توجه به تبعات سوء توقف تردد از مرزهای هوایی و زمینی با ترکیه ، موضوع بسته شدن مرزها در شرایط فعلی منتفی شود .

۲ ـ جمعیت هلال احمر نسبت به انجام تشدید کنترل مسافران ورودی از کشور ترکیه در مرزهای زمینی هوایی اقدام عاجل کند .

۳ ـ وزارت بهداشت با همکاری وزارت امور خارجه و وزارت راه نسبت به تعیین مراکز آزمایشگاهی مورد تأیید در خارج اقدام و اطلاع‌رسانی لازم از طریق وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و امور خارجه به شهروندان و شرکت‌های هواپیمایی انجام تا افراد با گواهی سلامت وارد کشور شوند.

۴ ـ وزارت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ظرف روز جاری لغو تور ترکیه را به تمام شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ کند .




مطالب مرتبط

هواپیماهای بیزنس جت ۶ و ۷ نفره مانند هوکر و فالکن از انواع هواپیماهایی هستند که پروازهایی در قالب سفر و جابجایی‌ها در مسافت دور را هم دارد و هر چند تعداد سرنشینان این هواپیما محدود است اما جزو هواپیماهای سبک محسوب نمی‌شوند .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

|

بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

|

مجموعا ۳۹۴۴ مجوز اعم از برنامه‌ای و فوق‌العاده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای مسیرهای داخلی صادر شده‌ است . از مجموع ۳۹۴۴ مجوز صادر شده ۳۱ درصد مربوط به مسیر مشهد مقدس بوده‌ است .

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس سازمان هواپیمایی کشوری از رشد ۷ درصدی سفرهای هوایی نوروز ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد . 

|

نظرات کاربران