در حال بارگذاری ...

حمل بیش از ۶۴ هزار تن کالای اساسی از مبدا استان هرمزگان در نوروز ۱۴۰۰

علی‌رغم شرایط سخت ناشی از ویروس کرونا ، با همت فعالان بخش حمل ونقل جاده‌ای ، به ویژه رانندگان که با درک این شرایط خاص در خط مقدم جهاد اقتصادی کشور و به دور از خانواده‌های خود حتی در ایام تعطیلات ابتدایی سال صادقانه و هوشیارانه تلاش شبانه‌روزی دارند و پشتیبانی از زنجیره تامین کالاهای اساسی و کمک به چرخه اقتصاد کشور را همچون گذشته ادامه می‌دهند .

به گزارش پرتال حمل و نقل ‌، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان از حمل ۶۴ هزار و ۲۷۳ تن کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از مبدا استان هرمزگان ، طی نوروز سال جاری خبر داد .

یوسف عابدینی با اشاره به اهمیت جایگاه استان هرمزگان در تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی کشور گفت : از ۲۵ اسفندماه سال ۹۹ لغایت ۱۴ فروردین ماه سال جاری ۶۴ هزار و ۲۷۳ تن کالای اساسی با تلاش بخش حمل و نقل جاده‌ای از مبدا بندرعباس به اقصی نقاط کشورحمل شده است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان افزود : علی‌رغم شرایط سخت ناشی از ویروس کرونا ، با همت فعالان بخش حمل ونقل جاده‌ای ، به ویژه رانندگان که با درک این شرایط خاص در خط مقدم جهاد اقتصادی کشور و به دور از خانواده‌های خود حتی در ایام تعطیلات ابتدایی سال صادقانه و هوشیارانه تلاش شبانه‌روزی دارند و پشتیبانی از زنجیره تامین کالاهای اساسی و کمک به چرخه اقتصاد کشور را همچون گذشته ادامه می‌دهند .

عابدینی همچنین به آمار حمل کالای اساسی از بنادر استان به مقاصد داخل کشور اشاره کرد و افزود :‌ این میزان کالا در قالب ۲۵۳۷ سفر، به مقاصد داخلی حمل شده است که در روز ۲۷ اسفند بیشترین بارگیری کامیون‌های حامل کالاهای اساسی ، طی بازه زمانی یاد شده انجام پذیرفت و بیش از ۶ هزار و ۶۰۰ تن کالا را حمل کردند .

وی خاطرنشان کرد : بندرعباس یکی از فعالترین مرزهای ترانزیت ورود کالا در کشور است و کریدور جنوب به شمال نیز یکی از مهمترین کریدورهای حمل و نقل بین‌المللی است که از مرز بندرعباس و استان هرمزگان گذر کرده و قاره آسیا را به اروپا متصل می‌کند .

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان در پایان تاکید کرد : یکی از راه‌های تحقق شعار سال جدید و اجرای منویات مقام معظم رهبری ، حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش حمل و نقل جاده‌ای در راستای پشتیبانی از تولید و رفع موانع جهت تسهیل دسترسی مردم به کالاها و خدمات مورد نیاز است .




مطالب مرتبط

در دی ماه امسال نیز جابجایی ۴ میلیون و ۸۴ هزار تن کالا توسط ۲۱۶ هزار سفر به ثبت رسیده است .

|

ممکن است در برخی از نقاط آزادراه که عملیات عمرانی اجرا می‌شود شاهد ترافیک مقطعی باشیم ، ضمن پوزش از هموطنان عزیز به منظور ترافیک ایجاد شده در خواست می‌شود ، ضمن صبوری همکاری لازم را با عوامل راهداری و پلیس راه داشته باشند .

|

اجرای برنامه‌های ایمن سازی مدارس در حاشیه راه‌ها فرصت مناسبی برای بسترسازی زیرساخت‌های اصولی در جامعه است که در آینده تأثیرات خود را در زمینه ایمنی کلی حمل‌ونقل جاده‌ای نشان خواهد داد .

|

عمده مقاصد سفر به ترتیب استان‌های خراسان رضوی ، سیستان و بلوچستان و تهران بوده است .

|

افرادی که نسبت به ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه‌ها اقدام کرده اند ، در مرحله اول اخطار دریافت می‌کنند و اگر به اخطار آزادسازی حریم‌ها توجه نکنند ، با دستور قضایی نسبت به تخریب ساخت و سازها و برگرداندن حریم راه‌ها به حالت اولیه اقدام می‌شود .

|

نظرات کاربران