در حال بارگذاری ...
  • سازمان بنادر و دریانوردی در صف مقدم فعالیت هاى اقتصادى کشور

    بنادر نباید محلى براى دپوى کالا باشند ، بلکه آن ها هماهنگ کننده صادرات و واردات هستند و باید مجموعه هاى تصمیم گیر نظیر وزارت صمت ، وزارت جهاد کشاورزى و بانک مرکزى شرایط بهتر و مطلوب ترى را در بخش تولید رقم بزنند .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ رییس کمیته بنادر و دریانوردى مجلس شوراى اسلامى ، سازمان بنادر و دریانوردى را در صف مقدم فعالیت هاى اقتصادى کشور توصیف کرد و گفت : پسکرانه بنادر باید به محل فعالیت هاى تولیدى و ارزش افزوده اى ، به منظور رونق اقتصادى کشور تبدیل شود .

    مجتبى یوسفى با اشاره به شعار سال ١٤٠٠ مبنى بر "تولید ، پشتیبانى ها و موانع زدایى ها"، اظهار داشت : به صراحت باید اعلام کرد که سازمان بنادر و دریانوردى ؛ در صف مقدم قرار دارد و چه در حوزه بندرى و چه در حوزه دریایى نقش بسزایى در بهبود وضعیت اقتصادى کشور خواهد داشت . تولید در پسکرانه بنادر نیازمند تغییر نگاه است و باید به صورت ویژه در زمینه برنامه ریزى ، زیرساخت ها ، امکانات و تجهیزات در بنادر اقدام کرد تا در این راستا به اهداف ترسیم شده دست پیدا کنیم .

    رییس کمیته بنادر و دریانوردى مجلس شوراى اسلامى با تاکید بر اینکه باید با اصلاح نگاه ، پشتیبانى ، حمایت ، ارائه تسهیلات ، رفع موانع و اصلاح قوانین به سمت تکمیل زنجیره ارزش افزوده در پسکرانه بنادر حرکت کنیم ، عنوان کرد : بنادر نباید محلى براى دپوى کالا باشند ، بلکه آن ها هماهنگ کننده صادرات و واردات هستند و باید مجموعه هاى تصمیم گیر نظیر وزارت صمت ، وزارت جهاد کشاورزى و بانک مرکزى  شرایط بهتر و مطلوب ترى را در بخش تولید رقم بزنند .

    یوسفى ادامه داد : دپوى کالا عملا افزایش قیمت براى مصرف کننده را به همراه دارد و نیازمند آن هستیم که از نگاه سنتى فاصله بگیریم و با ایجاد فعالیت هاى ارزش افزوده اى و تولیدى در پسکرانه بنادر آن ها را به محلى براى رونق اقتصادى کشور تبدیل کنیم .

    وى با اشاره به اینکه باید از ظرفیت بخش خصوصى به منظور تکمیل زنجیره تولید و تبدیل مواد خام به مواد مصرفى نهایى استفاده کرد ، گفت : تنها راهکار ما این است که در بخش صادرات به خودکفایى برسیم و در چشم اندازهاى توسعه اى کشور ، پایانه هاى صادراتى داشته باشیم .

    رییس کمیته بنادر و دریانوردى مجلس شوراى اسلامى با بیان اینکه ایجاد فرصت براى بخش خصوصى باید در دستور کار قرار گیرد ، اظهار داشت : ضرورت دارد ، تخلیه و بارگیرى مدرن داشته باشیم و از تجهیزات و امکانات مدرن در بنادر بهره ببریم و بتوانیم علاوه بر افزایش سرعت تخلیه و بارگیرى ، به کاهش دموراژ کمک کنیم .

    یوسفى با تاکید بر اینکه با کمبود قانون مواجه نیستیم بلکه تورم قانون داریم ، خاطرنشان کرد : مجلس شوراى اسلامى به عنوان تصمیم ساز و تصمیم گیر در حوزه قانونگذارى و مانع زدایى مى تواند کمک شایانى به موانع زدایى ها در حوزه تولید داشته باشد . باید دستگاه هاى اجرایى و دولتى به عنوان مجرى که عملا ٩٠ درصد منابع و نیروى انسانى را در اختیار دارند، موانع تولید را اعلام کرده تا با اصلاح و حذف قوانین ، شاهد پالایش قوانینى باشیم که در حوزه تولید ایجاد مانع کرده اند .




    مطالب مرتبط

    توسعه اقتصاد دریامحور با رونق پسکرانه بنادر

    توسعه اقتصاد دریامحور با رونق پسکرانه بنادر

    به نظر می رسد ، سرمایه گذاری در برخی حوزه های تولیدی چه در پسکرانه بنادر و چه در سایر نقاط ویژه اقتصادی و مناطق آزاد مغفول مانده است و نیازمند شناسایی و فعالیت بخش خصوصی همراه با حمایت دولت در این زمینه هستیم .

    |

    پسکرانه بنادر ایران ظرفیت فوق العاده ای برای تولید و صادرات دارد

    پسکرانه بنادر ایران ظرفیت فوق العاده ای برای تولید و صادرات دارد

    آنچه مورد تاکید قرار دارد این است که نباید مانعی بر سر راه فعالیت بخش خصوصی گذاشته شود از این رو با انجام پشتیبانی های لازم ، حمایت های مناسب و ثبات اقتصادی ، می توان اطمینان خاطر به سرمایه گذاران بخش خصوصی داد که نسبت به سرمایه گذاری در بخش های مختلف مبادرت کنند .

    |

    انتخاب نماینده ایران به عنوان رییس کمیسیون همکاری بین الملل انجمن جهانی زیرساخت های حمل و نقل آبی

    انتخاب نماینده ایران به عنوان رییس کمیسیون همکاری بین الملل انجمن جهانی زیرساخت های حمل و نقل آبی

    انجمن جهانی زیر ساخت‌های حمل و نقل آبی (PIANC) به عنوان قدیمی ترین انجمن دریایی جهان در سال ۱۸۸۵ در کشور بلژیک تأسیس شده است و با بیش از ۲۵۰۰ عضو حقیقی ، حقوقی و واجد شرایط در ۶۵ کشور پیشرفته ، مرجعیت علمی و ترویج علوم حمل و نقل آبی از طریق تهیه گزارش هاى تخصصی معتبر و دستورالعمل ...

    |

    آغاز به کار اجلاس هشتاد و چهارمین شوراهای انجمن جهانی زیرساخت‌های حمل و نقل آبی

    آغاز به کار اجلاس هشتاد و چهارمین شوراهای انجمن جهانی زیرساخت‌های حمل و نقل آبی

    این انجمن با بیش از ۲۵۰۰ عضو حقیقی ، حقوقی و واجد شرایط در ۶۵ کشور ، مرجعیت علمی و ترویج علوم حمل و نقل آبی از طریق تهیه گزارشات تخصصی در سطح آیین نامه و دستورالعمل های اجرایی را دستور کار خود قرار داده و مهم ترین اهداف آن ؛ ارتقای دانش علمی و فنی در زمینه زیرساخت های حمل و نقل ...

    |

    لزوم بهره گیرى از حداکثر توان بخش خصوصى داخلى در حوزه دریایى و بندرى

    لزوم بهره گیرى از حداکثر توان بخش خصوصى داخلى در حوزه دریایى و بندرى

    با توجه به مدل BOT قراردادها و وجود بازه زمانى ، در این راستا به دلیل تغییرات نرخ ارز مشکلات عدیده مالى به وجود مى آید و باید با دستور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردى در این خصوص اقدام جهادى صورت گیرد تا شاهد تغییر رویه باشیم .

    |

    نظرات کاربران