در حال بارگذاری ...

استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه راهداری کشور

انجام کار انقلابی و جهادی در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و کاشتن بذر امید در این بخش ، نیاز به کمک و حمایت سازمان بازرسی و استفاده از ظرفیت این سازمان برای همراهی سازمان‌ها و دستگاه‌های اثرگذار و تصمیم‌گیرنده دارد که امیدواریم با تدوین برنامه مصوب و مدون ، همکاری و تعامل شایسته‌ای میان دو سازمان در سال ۱۴۰۰ صورت پذیرد .

به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ نشست‌ هم‌اندیشی امور راه و شهرسازی سازمان بازرسی کل کشور و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به‌منظور تبادل‌نظر و ارائه انتظارات ، دغدغه‌ها و مشکلات و ارائه راهکارهای لازم در سال جدید برگزار شد .

داریوش امانی ، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در این نشست ، برگزاری این نشست را با توجه به آغاز سال ۱۴۰۰، فرصتی برای مطرح شدن انتظارات سازمان بازرسی کل کشور و مسائل و دغدغه‌های سازمان متبوع خود برشمرد . سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تلاش می‌کند عملکردی شفاف و روشن داشته باشد و جایگزینی سیستم‌های نرم‌افزاری با روش‌های سنتی، استفاده از فناوری‌های نوین ، انعقاد تفاهم‌نامه با معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری به‌منظور استفاده از ظرفیت‌های آن مجموعه و توانایی شرکت‌های دانش بنیان از جمله اقداماتی است که در این زمینه انجام شده است .

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تعیین رویکردهای مهم هر سال توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت : همواره تلاش کرده‌ایم رویکرد تعیین شده در ابتدای هر سال توسط مقام معظم رهبری را به صورت بهینه در مجموعه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهادینه کنیم که تحقق اهداف تعیین شده در این مسیر بعضاً با دشواری‌هایی همراه است و در حالی که بسیاری از ارکان بخش حمل‌ونقل جاده‌ای ، در اختیار این سازمان نیست و بعضاً تصمیماتی مربوط به این حوزه در خارج از سازمان اخذ می‌شود ، اما به عنوان متولی بخش در مورد تمامی مسائل مرتبط با شرکت‌های حمل‌ونقل ، اصناف ، رانندگان و امور مربوط به راهداری همواره ملزم به پاسخگویی هستیم .

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات حوزه راهداری ، کمبود اعتبارات و قیر را از مشکلات عمده این حوزه برشمرد که این مقوله منجر به تحت تأثیر قرار گرفتن وضعیت راه‌های کشور شده است .

وی برنامه‌ریزی برای استفاده از حداقل بودجه جهت بهره‌وری حداکثری و انجام اقدامات اثرگذار را در سرلوحه برنامه‌های سازمان برشمرد و افزود : انجام کار انقلابی و جهادی در حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و کاشتن بذر امید در این بخش ، نیاز به کمک و حمایت سازمان بازرسی و استفاده از ظرفیت این سازمان برای همراهی سازمان‌ها و دستگاه‌های اثرگذار و تصمیم‌گیرنده دارد که امیدواریم با تدوین برنامه مصوب و مدون ، همکاری و تعامل شایسته‌ای میان دو سازمان در سال ۱۴۰۰ صورت پذیرد .

طی این نشست محمدحسن امیری بازرس کل امور راه و شهرسازی سازمان بازرسی کل کشور ضمن قدردانی از زحمات فعالان و شاغلان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از جمله رانندگان و راهداران تلاشگر کشورمان که در اوج گمنامی اما در نهایت اخلاص ، در جهت خدمت به هموطنان تلاش می‌کنند ، گفت : نقش این زحمتکشان در زمان بروز حوادث من جمله سیل ، زلزله، طوفان، برف و دیگر رخدادهای غیرمترقبه در راه‌های کشور همواره مشهود و ملموس است .

وی با اشاره به اهمیت مسائل مرتبط به حوزه راهداری به‌عنوان یکی از ارکان اصلی وزارت راه و شهرسازی ، اصلاح نقاط پرحادثه ، تعریض راه‌ها و پل‌ها با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین ، احداث و بهسازی و ایمن‌سازی راه‌های روستایی ، اصلاح طرح هندسی راه‌ها ، گشودن گره‌های ترافیکی راه‌ها ، حل معضلات مربوط به رانندگان ، نگهداری راه‌ها ، تعیین استراتژی‌های بخش راهداری ، نوسازی ناوگان را از جمله دغدغه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برشمرد .

امیری با بیان این مطلب که توانمندی‌های خوبی در این حوزه وجود دارد و با تکیه بر توان تولیدی کشور ، امکان غلبه بر بسیاری از چالش‌ها به‌رغم دسیسه‌های دشمنان وجود دارد ، خاطرنشان کرد : حمل‌ونقل جاده‌ای و اهمیت آن در توسعه کشور امروز بر کسی پوشیده نیست و با توجه به ماهیت کار سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در جهت خدمت‌رسانی به عموم مردم ، خدمات این سازمان بسیار ارزشمند است .

وی رویکرد سازمان بازرسی کل کشور را علاوه بر مقابله با فساد، هماهنگی با دستگاه‌های‌ ذی‌ربط جهت انجام اقدامات مؤثر به‌منظور تأمین منافع مردم برشمرد تا از بروز تخلف و تقلب در دستگاه‌ها پیشگیری شود .

بازرس کل امور راه و شهرسازی سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اقدامات مطلوبی که توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در راستای نوسازی ناوگان صورت پذیرفته، بر بررسی و برنامه‌‌ریزی بیش از پیش این سازمان جهت رفع موانع موجود و تأمین نظر ذینفعان تأکید کرد .

امیری اهمیت دقت و کنترل در فرایند انجام امور توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ، شناسایی معضلات مهم حوزه و ارائه گزارش پیشرفت فیزیکی و اقدامات انجام شده و تشکیل نیروی واکنش سریع به‌منظور فعالیت در مواقع بروز حوادثی همچون سیل ، زلزله ، برف‌روبی و دیگر رخدادهای این حوزه را یادآور شد و گفت : به‌ منظور بهبود حمل‌ونقل کشور در اسرع وقت ضروری است برای شناسایی و معرفی حداقل ۱۰ گره ترافیکی مطالعات لازم در اولویت قرار گرفته و ا ین مشخصات پروژه‌ها به هیأت بازرسی مستقر در سازمان راهداری ارائه گردد .

بازرس کل امور راه و شهرسازی سازمان بازرسی کل کشور ابراز امیدواری کرد : همکاری‌ها و تعاملات فی‌مابین سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و سازمان بازرسی کل کشور استمرار یابد .

شایان ذکر است اعضای هیأت عامل و معاونان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و بازرسان سازمان بازرسی کل کشور در این نشست هم‌اندیشی به ارائه دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات حوزه مربوطه خود پرداختند.




مطالب مرتبط

به گزارش پرتال حمل و نقل ، تردد بین استانی از ابتدای طرح تا چهاردهم فروردین ۴۲ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۱۲۶ وسیله نقلیه بوده که از کاهش دو درصدی نسبت به مدت ...

|

به گزارش پرتال حمل و نقل ، در بازه زمانی ده روزه از اجرای طرح سفرهای نوروزی سال ۱۴۰۳ ، میزان تعداد تردد مسافر در پایانه‌های مرزی کشور از ۴۶۵ هزار نفر ...

|

         

|

پیش‌بینی‌های مرکز مدیریت راه‌های کشور از افزایش پنج درصدی سفرهای نوروزی در ایام تعطیلات پیش‌رو حکایت دارد و بر این اساس ضرورت آمادگی ۱۰۰ درصدی برای خدمات‌رسانی بهینه در سایه تلاش مضاعف همه نیروهای سازمان راهداری اهمیت دارد .

|

با وجود همه کمبودها ، اربعین امسال در حوزه خدمات‌رسانی و پاسخگویی به نیازهای مردم در جایگاه خود نمونه و کم‌نظیر بود .

|

نظرات کاربران