در حال بارگذاری ...
  • نباید صنعت هوایی کشور را بر اساس گمانه‌‌ها تعطیل کرد

    مگر با تعطیل کردن پروازها کار درست می‌شود . با اجرای دقیق‌تر و نظارت بیشتر می‌توان مانع از لغو پروازهای کشور شد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری ضمن تأکید بر پایبندی این سازمان به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ، تصریح کرد که نباید بر اساس گمانه‌ها صنعت هوایی کشور را تعطیل کرد .

    کاپیتان تورج دهقانی زنگنه در خصوص امکان لغو موقتی پروازهای ترکیه - ایران اظهار کرد : در صورتی که ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کند که پروازهای ترکیه باید لغو شوند ، ما این پروازها را لغو خواهیم کرد .

    وی با یادآوری برخی از مشکلاتی که برای مردم در صورت لغو پروازهای ایران – ترکیه بوجود می‌آید ، گفت : این سؤال پیش می‌آید که در صورت لغو پروازهای ترکیه ، افرادی که در ترکیه یا ایران هستند ، چگونه می‌توانند به کشورهایشان بازگردند .

    زنگنه تأکید کرد : بالاخره باید هواپیما فرستاده شود تا افراد به کشورهایشان بازگردند ؛ اما به‌طور کل هر تصمیمی که ستاد ملی مقابله با کرونا بگیرد، ما تابع آن خواهیم بود .

    رئیس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا ، تمامی پروتکل‌های بهداشتی در حوزه هوایی به‌طور ویژه و به دقت اعمال شده‌اند ، افزود : اگر قرار بر شیوع کرونا از طریق هواپیما بود ، قاعدتاً می‌بایست تاکنون مهمانداران ، خلبانان و پرسنل زمینی همگی آلوده به ویروس می‌شدند . اما این سوال مطرح است که چه تعداد از این افراد به کرونا مبتلا شدند . وزارت بهداشت باید به تمامی این نکات توجه داشته باشد .

    وی عنوان کرد : اکنون ارائه تست PCR در تمامی پروازها الزامی است . افرادی که می‌خواهند از خارج از کشور به ایران سفر کنند ، حتماً باید این تست را که به زبان انگلیسی است از مرکزی که مورد تائید وزارت بهداشت و وزارت امور خارجه است دریافت کنند و پس از امضا و مهر کنسولگری ایران می‌توانند سوار هواپیما شوند و ضمن اینکه قبل از ورود به ایران باید آن را حتماً ارائه کنند . این تست‌ها ، ۷۲ ساعت اعتبار دارند و ضمن اینکه در صورت گذشت زمان یا مشکوک بودن فرد، تست مجدد PCR از فرد مورد نظر گرفته می‌شود .

    معاون وزیر راه و شهرسازی با تصریح بر اینکه بر اساس گمانه‌ها نباید صنعت هوایی را تعطیل کرد ، افزود : مگر با تعطیل کردن پروازها کار درست می‌شود . با اجرای دقیق‌تر و نظارت بیشتر می‌توان مانع از لغو پروازهای کشور شد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس در آیین اعطای گواهینامه فرودگاهی فرودگاه بین‌المللی شیراز گفت : در یک و سال و نیم اخیر ، ...

    |

    استان فارس امروز می‌تواند به خود افتخار کند که فرودگاه شیراز به‌ عنوان سومین فرودگاه کشور از گواهینامه فرودگاهی مطابق با استانداردهای جهانی برخوردار شده است .

    |

    هواپیماهای بیزنس جت ۶ و ۷ نفره مانند هوکر و فالکن از انواع هواپیماهایی هستند که پروازهایی در قالب سفر و جابجایی‌ها در مسافت دور را هم دارد و هر چند تعداد سرنشینان این هواپیما محدود است اما جزو هواپیماهای سبک محسوب نمی‌شوند .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از اخطار این سازمان به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی در ...

    |

    بلیت مسافرانی که پرواز آنها به دلیل شرایط غیر مترقبه کنونی باطل اعلام شده اما مسافر از انجام پرواز انصراف نداده و قصد انجام مسافرت در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد باید با توجه به ظرفیت خالی صندلی پرواز و اولویت بندی مسافر (سالخورده/ نوزاد/ توانخواه/ مادر باردار و ...) بدون دریافت ...

    |

    نظرات کاربران