در حال بارگذاری ...
  • الزام تمام تعاونی‌های دریایی استان هرمزگان به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی

    حفظ و آماده نگهداشتن سطح ایمنی ، رعایت الزامات بهداشتی ، مراقبتی وهمچنین اطلاع رسانی از جمله مواردی بود که آمادگی فعالین حوزه مسافری و گردشگری دریایی استان را درمواجهه با حضور مسافران تقویت می‌کرد .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت : بر اساس برنامه‌ریزی تبیین شده در نوروز ۱۴۰۰ سه محور ، حفظ سطح ایمنی ، رعایت الزامات بهداشتی ، مراقبتی وهمچنین اطلاع رسانی در راس امور قرار گرفت .

    علیرضا محمدی کرجی‌ران ضمن تشریح اقدامات انجام گرفته در بنادر استان در نوروز۱۴۰۰ ، اظهار داشت : از آنجایی که به دلیل شرایط متاثر از ویروس کرونا امسال نیز همانند سال گذشته طرح موسوم به ستاد ساماندهی سفرهای دریایی در کشور اجرا نشد ، بر اساس تدابیر اتخاذ شده از سوی سازمان مرکزی و به‌ منظور آمادگی در مواجهه با حضور گردشگران در بنادر استان محورهای سه گانه‌ای تدوین و درهمه بنادر مسافری و گردشگری استان لازم‌الاجرا شد .

    وی افزود : حفظ و آماده نگهداشتن سطح ایمنی ، رعایت الزامات بهداشتی ، مراقبتی وهمچنین اطلاع رسانی از جمله مواردی بود که آمادگی فعالین حوزه مسافری و گردشگری دریایی استان را درمواجهه با حضور مسافران تقویت می‌کرد .

    دبیر کمیته حمل و نقل دریایی هرمزگان با اشاره به استقرار تیم های غواصی و همیار ناجی در بنادر  استان تصریح کرد : در مجموع ۱۵ تیم غواصی و ۳۵ تیم همیار ناجی ونیز تعداد ۸ فروند شناور ناجی در بنادر مسافری و گردشگری استان مستقر و در آمادگی کامل جهت ارائه خدمت به سر می‌بردند .

    محمدی کرجی‌ران بابیان اینکه آمارها در نوروز ۱۴۰۰ ثبت حدود یک میلیون سفر را نشان می‌دهند خاطرنشان کرد : علی‌رغم محدودیت‌های اعمال شده سفرهای دریایی در گستره آبی استان طی این ایام ازسیر صعودی نسبت به مدت مشابه سال گذشته (نوروز ۹۹) برخوردار بوده است .




    مطالب مرتبط

    افزایش مهارت قایقران‌ها در سطح نجات غریق در صورت توفیق در عقد تفاهم نامه با فدراسیون نجات غریق و غواصی و تسهیل و سرعت بخشیدن به رسیدگی در مورد تقاضاهای مطروحه در کمیته وجوه اداره شده در بخش مسافری از جمله برنامه‌های تعریف شده است .

    |

    امسال به منظور تامین ایمنی سفرهای دریایی نوروزی در رودخانه کارون خرمشهر ، ۵۰ بازرس از بندر خرمشهر در تمامی اسکله‌های گردشگری دریایی مستقر شدند و در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام دادند .

    |

    از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری ، ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تردد مسافری و گردشگری دریایی در بنادر شمالی و جنوبی کشور انجام و ۶۸۹ هزار خودرو بین بنادر به ویژه در غرب استان هرمزگان از جمله بنادر چارک ، پل و آفتاب با جزایر قشم و کیش جابجا شد .

    |

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان اعلام کرد : از ابتدای طرح سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳ تاکنون ، دو میلیون و ۸۰۰ ...

    |

    امیدواریم شرایط جوی اجازه خدمت‌رسانی بیشتر را هموطنان عزیز بدهد . از تمامی هموطنان که خطه زیبای جنوب کشور را برای سفرهای نوروزی انتخاب کرده‌اند ، درخواست می‌کنیم حتما از مبادی و شناورهای مجاز برای سفرهای دریایی و گردشگری دریایی استفاده کنند و به توصیه و هشدارهای ایمنی صادر ...

    |

    نظرات کاربران