در حال بارگذاری ...
  • چابک‌سازی ایران‌ ایر در سال ۱۴۰۰

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی از ضرورت انجام اصلاحات ساختاری حقوقی، مالی و مدیریتی در ایران‌ایر خبر داد و اظهار کرد که در صورت اعمال سازماندهی و ساز و کارهای لازم ، این شرکت متحول خواهد شد و می‌تواند در جهان حرفی برای گفتن داشته باشد .

    محمد اسلامی طی بازدید از بخش تعمیرات و مهندسی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، در پاسخ به این سؤال که «آیا در سال ۱۴۰۰ تغییرات ساختاری در ایران ایر رخ خواهد داد؟» اظهار کرد :‌ ایران‌ایر یکی از ثروت‌های ملی کشور ما است . این شرکت چندین سال در زمره خصوصی‌سازی قرار گرفته بود و چون شرایط برای خصوصی‌سازی این شرکت مهیا نبود و آنچه در عمل داشت اتفاق می‌افتاد به ایران ایر لطمه می‌زد ، بنابراین ما تلاش کردیم و دولت هم موافقت کرد تا ما آن را از لیست خصوصی‌سازی خارج کنیم .

    اسلامی تصریح کرد : هدف این بود که بتوانیم عملیات مهندسی و فنی ، حقوقی و مدیریتی در آن انجام بدهیم به گونه‌ای که این شرکت را به یک شرکت هواپیمایی چابک و کارآمد تبدیل کنیم تا در قالب یک هلدینگ که هر بخش از آن بتواند به عنوان یک شرکت به صورت درآمد و هزینه عمل کند و با نوسازی ساختاری و کیفی سازی سرمایه‌های انسانی‌اش ، بازدهی بیشتری داشته باشد .

    وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد : اگر در ایران‌ایر اصلاحات ساختاری حقوقی ، مالی و مدیریتی انجام نشود خودبه‌خود با آن روندی که اصل ۴۴ برای خصوصی‌سازی دارد ، مشکل پیدا خواهد کرد .

    وی خاطرنشان کرد : به همین دلیل نیز دولت موافقت کرد و ما هم فرصت گرفتیم که این بازسازی و نوسازی را انجام دهیم و من مطمئن هستم که اگر خوب سازمان‌دهی انجام شود و ساز و کارهای لازم را اعمال کنیم ، این شرکت متحول خواهد شد و می‌تواند در جهان حرفی برای گفتن داشته باشد .




    مطالب مرتبط

    به گزارش پرتال حمل و نقل ،‌ مدیرکل فرودگاه های استان آذربایجان شرقی گفت : نخستین پرواز حج تمتع سال ۱۴۰۳ روز ۲۴ اردیبهشت از فرودگاه تبریز انجام می شود ...

    |

    افزایش سهم صنعت هوایی هرمزگان در حمل نقل و ترانزیت کالا مستلزم یک عزم جدی در استان است .

    |

    اعزام زائران از ۲۱ ایستگاه پروازی طبق برنامه ریزی انجام می‌شود و امسال نیز ما از فرودگاه‌های همدان ، زنجان ، چابهار ، قشم نیز پروازهایی به مقصد عربستان خواهیم داشت .

    |

    در حج تمتع ۱۴۰۳ ، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد از ناوگان ایرباس خود بهره گیرد . لذا طبق برنامه‌ریزی ، بازرسی‌های ناوگان ایرباس A300-600 ,A310, A300B4 در این عملیات از اسفند ماه سال ۱۴۰۲ آغاز و هم اکنون نیز ادامه دارد .

    |

    برنامه تامین هواپیما طبق روال گذشته در سال جاری نیز ادامه خواهد یافت .

    |

    نظرات کاربران