چابکسازی ایران ایر در سال ۱۴۰۰
به گزارش پرتال حمل و نقل ، وزیر راه و شهرسازی از ضرورت انجام اصلاحات ساختاری حقوقی، مالی و مدیریتی در ایرانایر خبر داد و اظهار کرد که در صورت اعمال سازماندهی و ساز و کارهای لازم ، این شرکت متحول خواهد شد و میتواند در جهان حرفی برای گفتن داشته باشد .
محمد اسلامی طی بازدید از بخش تعمیرات و مهندسی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، در پاسخ به این سؤال که «آیا در سال ۱۴۰۰ تغییرات ساختاری در ایران ایر رخ خواهد داد؟» اظهار کرد : ایرانایر یکی از ثروتهای ملی کشور ما است . این شرکت چندین سال در زمره خصوصیسازی قرار گرفته بود و چون شرایط برای خصوصیسازی این شرکت مهیا نبود و آنچه در عمل داشت اتفاق میافتاد به ایران ایر لطمه میزد ، بنابراین ما تلاش کردیم و دولت هم موافقت کرد تا ما آن را از لیست خصوصیسازی خارج کنیم .
اسلامی تصریح کرد : هدف این بود که بتوانیم عملیات مهندسی و فنی ، حقوقی و مدیریتی در آن انجام بدهیم به گونهای که این شرکت را به یک شرکت هواپیمایی چابک و کارآمد تبدیل کنیم تا در قالب یک هلدینگ که هر بخش از آن بتواند به عنوان یک شرکت به صورت درآمد و هزینه عمل کند و با نوسازی ساختاری و کیفی سازی سرمایههای انسانیاش ، بازدهی بیشتری داشته باشد .
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد : اگر در ایرانایر اصلاحات ساختاری حقوقی ، مالی و مدیریتی انجام نشود خودبهخود با آن روندی که اصل ۴۴ برای خصوصیسازی دارد ، مشکل پیدا خواهد کرد .
وی خاطرنشان کرد : به همین دلیل نیز دولت موافقت کرد و ما هم فرصت گرفتیم که این بازسازی و نوسازی را انجام دهیم و من مطمئن هستم که اگر خوب سازماندهی انجام شود و ساز و کارهای لازم را اعمال کنیم ، این شرکت متحول خواهد شد و میتواند در جهان حرفی برای گفتن داشته باشد .