در حال بارگذاری ...
  • بازدید دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور از مراحل ساخت قطعه نخست بزرگراه چابهار - کُنارک

    این محور ، ترافیک ۲۰ میلیون تُنی حمل بارِ بندرچابهار را هم پوشش خواهد داد . با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ، ساخت این طرح ۶ ماه کاهش پیدا خواهد کرد و امیدواریم بتوانیم تا پایان خردادماه امسال،۶.۵ کیلومتر از این مسیر ۲۴ و نیم کیلومتری را به بهره‌برداری برسانیم .

    به گزارش پرتال حمل و نقل ، دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور از قطعه نخستِ بزرگراه چابهار - کُنارک که با اعتبار ۲ هزار و ۸۹۹ میلیارد ریال در حال ساخت است بازدید کرد .

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار روز یکشنبه در بازدید حمیدرضا مومنی ، مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور از روند ساخت قطعه دوم بزرگراه چابهار - کُنارک اظهار داشت : مطالعات این پروژه توسط وزاری راه و شهرسازی انجام شده و در ادامه با بازطراحی طرح ، حدود ۶۰ میلیارد تومان کاهش هزینه داشتیم . برآورد اولیه بیش‌ از ۹۰ میلیارد تومان بوده است .

    عبدالرحیم کردی تصریح کرد : این محور ، ترافیک ۲۰ میلیون تُنی حمل بارِ بندر چابهار را هم پوشش خواهد داد . با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ، ساخت این طرح ۶ ماه کاهش پیدا خواهد کرد و امیدواریم بتوانیم تا پایان خردادماه امسال،۶.۵ کیلومتر از این مسیر ۲۴ و نیم کیلومتری را به بهره‌برداری برسانیم .

    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به نرخ اقتصادی ۴۵ درصدی این مسیر افزود : با انجام مطالعات و بازطراحی پروژه و کاهش هزینه‌هایی که داشتیم می‌توانیم این طرح را تا حدود ۱۲ کیلومتر دیگر پیش ببریم .

    وی با بیان اینکه برای تامین ۷۰ درصدی مصالح ، تمامی ظرفیت‌های فعال منطقه را شناسایی کردیم گفت : تامین مصالح مورد نیاز طرح از معادن منطقه و نزدیک به طرح برنامه‌ریزی شده است .

    کردی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی این آمادگی را دارد که سهم خود را برای آماده‌سازی بزرگراه تخصیص دهد اظهار داشت : کارفرمای این طرح ، سازمان تجاری صنعتی منطقه آزاد چابهار و پیمانکاران هم قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و موسسه ریل گستر است .

    گفتنی است ، ساخت باند دوم جاده چابهار - کنارک از محل بندر شهید بهشتی تا پلیس راه بطول ۱۸ کیلومتر توسط سازمان بنادر و دریانوردی ، قطعه دوم از پلیس راه به طرف کنارک بطول ۲۴ کیلومتر توسط منطقه آزادچابهار و ۲۴ کیلومتر دیگر تا شهر کنارک توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور برنامه‌ریزی شده است .

    مومنی دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور در سفری ۲ روزه به منطقه آزاد چابهار ، بازدید از پروژه‌های زیربنایی و زیرساختی بزرگراهی ، صنایع بزرگ فولاد مکُران و پتروشیمی نگین مکُران و شرکت در جلسه شورای اداری و نشست با فعالان اقتصادی منطقه آزاد چابهار را در دستور کار دارد .




    مطالب مرتبط

    آزادراه مشهد - چناران به طول ۵۰ کیلومتر با هدف ساماندهی ترافیک حدفاصل مشهد تا چناران و در ادامه تا قوچان طراحی شده است و بهره برداری از آن موجب عبور و مرور ایمن و سریع تر بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه عبوری در روز از این مسیر می شود .

    |

    خوشبختانه در حال حاضر مانعی در طراحی ، نظارت و اجرای پروژه های راهسازی وجود ندارد و در صورت تامین اعتبار مورد نیاز ، قابلیت اجرای سالانه حداقل حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه وجود دارد .

    |

    با توجه به عبور مسیر ریلی درود - خرم آباد از مناطق کوهستانی شدید عمده فعالیت اجرایی در بخش زیرزمینی انجام شد به نحوی که علاوه بر ثبت رکوردهای قابل توجهی در حفاری به روش دستی ، پیشرفت فیزیکی زیرسازی پروژه در مدت یک سال و نیم از ۳۹ درصد به ۵۱ درصد رسید .

    |

    آزادراه قزوین - رشت بخشی از کریدور بین المللی شمال - جنوب کشور است که سواحل غربی دریای خزر را به شبکه آزادراهی متصل می کند و تکمیل آزادراه منجیل - رودبار به عنوان بخش پایانی این آزادراه موجب بهره مندی از مزایای این مسیر آزادراهی می شود .

    |

    آزادراه منجیل - رودبار بخشی از آزادراه قزوین - رشت است و بهره‌برداری از آخرین بخش این آزادراه ، موجب رفع گلوگاه ترافیکی بین پایتخت و استان گیلان است و با افتتاح آن هموطنان در ایام نوروز می‌توانند به راحتی از این مسیر عبور کنند .

    |

    نظرات کاربران